משרד החקלאות שבר את שביתת העובדים; העלה את פרויקט מרכב"ה בסיוע עובדי האוצר

אנשי המיחשוב של אגף החשב הכללי התבקשו גם לתפעל את המערכת במקום עובדי משרד החקלאות, השובתים מזה שלושה חודשים ● רפי אליאסי, יו"ר ועד עובדי משרד החקלאות: "אנו ניזונים משמועות. אם אכן זה המצב, נגיב בחריפות רבה ונערב בעניין את ההסתדרות"

משרד החקלאות העלה אתמול (ג') לאוויר את מרכב"ה – מערכת ה-ERP של סאפ (SAP). המערכת הועלתה למרות שביתת עובדי המשרד, בסיוע אנשי אגף החשב הכללי במשרד האוצר, שנתבקשו גם לתפעל אותה לעת עתה. בכך, שבר למעשה משרד החקלאות את שביתת העובדים הנמשכת מזה כשלושה חודשים.

המערכת עלתה עם שלושה מודולים מרכזיים: פיננסי, לוגיסטי ותשלומים.  הנהלת המשרד הורתה למנהלי היחידות להתחיל לעבוד איתה, למרות שוועד העובדים אסר על עובדי היחידות השונות לשתף פעולה עם פרויקט מרכב"ה.

פרויקט מרכב"ה החל במשרד החקלאות לפני ארבע שנים, והוא נועד להחליף מערכות מיחשוב ישנות שעבדו במשרד, כגון מערכת בוח"ן. העלות המוערכת של ההשקעה בפרויקט היא כמיליון שקלים. בשלושת החודשים האחרונים שילמה המדינה שכר לעובדי מרכב"ה שהוצבו במשרד, זאת למרות שבפועל הם לא יכלו לבצע את עבודתם בגלל שביתת העובדים.

רפי  אליאסי, יו"ר ועד עובדי משרד החקלאות, אמר לאנשים ומחשבים: "לצערנו אנו ניזונים משמועות, מאחר והנהלת המשרד  לא שיתפה אותנו בהחלטה. אנחנו בודקים את הנושא, ואם אכן זה המצב, אנו רואים זאת בחומרה רבה. נגיב בחריפות ונערב גם את הסתדרות עובדי המדינה".

ממשרד החקלאות נמסר בתגובה: "אתמול אכן הועלה לאוויר פרויקט מרכב"ה עבור משרד החקלאות. לאור סכסוך העבודה, עובדי המשרד אינם מפעילים את המערכת. מנהלי היחידות במשרד עושים כל שביכולתם על מנת לפעול על אף השביתה, והדבר נעשה, במידת הצורך, בסיוע של עובדי מרכב"ה ממשרד האוצר".

ממשרד האוצר נמסר, כי "החשב הכללי פועל להשקת פרויקט מרכב"ה בכל משרדי הממשלה. כחלק מתוכנית עבודה רב שנתית להשקת המערכת היא מופעלת במשרד החקלאות החל מאתמול. מועדי העלייה לאוויר תואמו עם הנהלת  משרד החקלאות, ולפני כן התקיים מהלך ארוך של הכנה לקראת האירוע. התפעול ייעשה על ידי משרד החקלאות, וצוות התמיכה של מרכב"ה יסייע למשרד ככל שיידרש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים