בלקברי רוכשת את Cylance ב-1.4 מיליארד דולר במזומן

הרכישה נועדה לסייע בצפיית תרחישי אבטחת מידע והגנת סייבר ולמנוע פגיעה של איומים שאינם ידועים על מכשירי הקצה של המשתמשים ● העסקה צפויה להיסגר לפני סוף פברואר 2019 ● סיילנס תפעל כיחידה עסקית נפרדת בתוך בלקברי

בלקברי. צילום: יח"צ

בלקברי רוכשת את סטארט-אפ ההגנה בסייבר Cylance תמורת 1.4 מיליארד דולר במזומן. מטרת הרכישה, נמסר, היא לסייע בצפיית תרחישי אבטחת מידע והגנת הסייבר ולמנוע פגיעה של איומים שאינם ידועים על מכשירי הקצה של המשתמשים. העסקה צפויה להיסגר לפני סוף פברואר 2019.

ברוכשת הקנדית אמרו כי הרכישה תניב לה גישה חלוצית לתחום, בשל השימוש של הנרכשת בתחומי בינה מלאכותית, מדע אלגוריתמי ולימוד מכונה – בקשר לתרחישי הגנת סייבר. הסוכן המתקדם וקל המשקל של סיילנס יושב על נקודת הקצה, פועל באופן מקוון ולא מקוון ודורש מעט מאוד זיכרון וכוח עיבוד על מנת לפעול.

Cylance נוסדה בשנת 2012 והיא יושבת באירבין, קליפורניה. יש לה למעלה מ-3,500 לקוחות ארגוניים, ביניהם יותר מ-20% מחברות Fortune 500. החברה מעסיקה 900 עובדים וגייסה 297 מיליון דולרים בחמישה סבבי מימון.

רכישת Cylance תוסיף לבלקברי יותר מ-300 מהנדסי תוכנה ומדעני נתונים וכן כמאה פטנטים בתחומי הגנת הסייבר ולימוד מכונה. לבלקברי יש 3,200 עובדים ויותר מ-37,500 פטנטים. על לקוחות הנרכשת נמנים פנאסוניק, אינטרמדיה, הצופים הבנים של אמריקה, ורשת BJ's.

פרוס ביותר מ-15 מיליון נקודות קצה

מוצר האבטחה מבוסס הבינה המלאכותית של הנרכשת מנבא ומגן מפני איומים ידועים ובלתי ידועים ופרוס ביותר מ-15 מיליון נקודות קצה. הכלי מסוגל לזהות איומים ולנתח אותם 25 חודשים – בממוצע – לפני שהם מופיעים בשטח, כך על פי SE Labs.

בינואר השנה הודיעה הנרכשת כי חצתה את רף המכירות של 100 מיליון דולרים – וזאת לאחר 39 חודשים בלבד מאז הושק המוצר שלה באופן מסחרי. זה הפך אותה לאחר מחברות האבטחה הצומחות במהירות רבה ביותר אי פעם, ולדבריה – מהר יותר מפאלו אלטו, FireEye ו-Okta.

ג'ון צ'ן, יו"ר ומנכ"ל בלקברי, אמר כי "ההובלה של Cylance בתחום הבינה המלאכותית והגנת הסייבר תשלים את כל ההיצע שלנו. הוספת היכולות שלה לרצון ולצורך שלנו לפעול בצורה אמינה בעולם הפרטיות, אבטחה בעולם הנייד ומערכות משובצות תוסיף לנו יכולות להגנה על ארגונים מרובי חיישנים, Enterprise of Things".

סטיוארט מקלור, מייסד ומנכ"ל Cylance, אמר כי "כוח העבודה המיומן שלנו בתחום הגנת הסייבר, לצד ההובלה שלנו בפתרונות הדור הבא של הגנת הקצה, מתאימים באופן מושלם לבלקברי. אנו להוטים למנף את החוזקה והכוח של בלקברי בעולמות הניידות ואבטחת המידע, כדי להתאים את הטכנולוגיה המתקדמת שלנו בתחום בינה מלאכותית לפלטפורמה אחת".

מקלור ימשיך להוביל את Cylance

Cylance תפעל כיחידה עסקית נפרדת בתוך בלקברי. מקלור ימשיך להוביל את Cylance ולדווח ישירות לצ'ן. הטכנולוגיה של הנרכשת תחזק את BlackBerry Spark, פלטפורמת תקשורת מהשבב לקצה עבור ארגונים מרובי חיישנים, Enterprise of Things, שתיצור ותנצל קשרים מהימנים בין כל נקודות הקצה. BlackBerry Spark מאפשר לארגונים לעמוד בדרישות רגולטוריות מחמירות ורב-לאומיות, ומנצל הצפנה של 256 ביטים, כדי להבטיח שהנתונים יהיו תמיד מוגנים.

בתקופת הפריחה של הרוכשת, טרם הופעת הטלפונים החכמים, האבטחה הייתה אחד מהדגלים שבלקברי נשאה בגאון. לצד ההצפנה האמורה, היא רכשה ב-2015 את גוד (Good Technology) תמורת 425 מיליון דולרים במזומן. גוד ענתה על המצב שהיה ועודנו קיים גם כיום בארגונים, בו הטלפונים החכמים של העובדים הם לא אחת פרטיים ולכן נדרשת הפרדה בין הסביבה הפרטית במכשיר לבין הסביבה הארגונית-עסקית.

ההפרדה הזו מטרתה כפולה: לשמור על פרטיות העובד – לצד הצורך להגן על המידע הארגוני, שבמקרים רבים הוא מסווג עסקית. הארכיטקטורה של גוד מבוססת על הפרדה מלאה בין הסביבה הפרטית לסביבה העסקית. בסביבה הפרטית התוכנה של גוד לא מתערבת, והמשתמש ממשיך לעבוד בה ללא שינויים, סיסמאות או תוספות. לעומת זאת, הסביבה העסקית מוגנת בתוך "מיכל" מופרד, מעין כספת מאובטחת, מוצפן ומוגן סיסמה, אשר מוגדרת לפי מדיניות האבטחה בארגון וניתנת לאכיפה.

העסקה אז סייעה לבלקברי לזכות בלקוחות חדשים לעסקי השירותים שלה: החברה הסיטה את המיקוד שלה מייצור מכשירים מאובטחים, לעבר ניהול מכשירים ניידים בארגונים (EMM). אנליסטים ציינו כי לצד ההצפנה, כעת הולכת החברה בראשות צ'ן לכיוון הגנת הסייבר הארגונית.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מבין בסייבר

    גוד היה פתרון חזק ! בתכלס הכי טוב עד היום

אירועים קרובים