שווי שוק הביטקוין ירד לראשונה אל מתחת ל-100 מיליארד דולר

מאז הנסיקה הגדולה שלו באוקטובר אשתקד חווה המטבע הווירטואלי טלטלות והיה במגמת ירידה מזה חודשים רבים כעת הוא נסחר בשווי של כ-5,500 דולר, כשבשיאו היה שוויו חצה הביטקוין את רף 20,000 הדולרים ליחידה

צילום אילוסטרציה: BackyardProductions/BigStock

שוק הביטקוין שבר שיאים שליליים והמטבע הווירטואלי צנח אתמול (ד') למחיר הנמוך ביותר שלו מזה 12 חודשים, למעשה שוק הקריפטו כולו חווה ירידה חדה בערכו. נכון לאתמול ירד שווי כלל שוק הביטקוין אל מתחת ל-100 מיליארד דולר. הסיבה למפולת – מכירות נמהרות של בעלי נכסי קריפטו.

על פי נתוני CoinDesk, נכון למועד כתיבת שורות אלו, ערך הביטקוין עומד על כ-5,500 דולרים – הנתון הנמוך ביותר שנמדד מאז 11 בנובמבר בשנה שעברה. כדי להבין את המגמה הנוכחית כדאי לדעת כי אתמול פתח שער את המטבע את יום המסחר כשהוא עומד על כ-6,300 דולר. מחירו התאושש מעט לאורך היום אבל בסך הכל חווה ירידה של כ-8% בערכו בתוך פחות מיממה.

הירידה החדה במחיר הביטקוין, שנחשב לחזק במטבעות הדיגיטליים, לוותה במכירה בהולה של נכסי קריפטו רבים ונכסים דיגיטליים גם כן. על פי נתונים שפורסמו על ידי OnChainFX, ערכם של אסימונים כגון MANA, BAT ו-DNT צנח במעל 20 אחוזים ביממה האחרונה. בסך הכל, ונכון לאתמול, כלל ערכו של השוק הקריפטוגרפי איבד כ-24 מיליארד דולר מערכו, ועמד נכון לאמש על כ-190 מיליארד דולרים בסך הכל, כך על פי נתוני CoinMarketCap.

הפיצול היסודי והקאש ביטקוין אשמים בנפילה

בריאן קלי, מייסד ומנכ"ל BKCM – חברה גלובלית לניהול השקעות המתמחה בהשקעות מאקרו עולמיות ובמטבע חוץ – אמר ל-CNBC אמש (ד') כי ההאטה החדה קשורה למה שמכונה ביטקוין קאש (bitcoin cash), אשר התפצל באוגוסט 2017 מהביטקוין הרגיל במטרה לאפשר עיבוד עסקאות רבות יותר.

הפיצול יסודי, הידוע גם כ-Hard Fork, הוא למעשה מצב שבו הבלוקצ'יין – התוכנה שמהווה את התשתית של מטבעות הקריפטו – יוצרת שתי גרסאות של אותו מטבע, ואלו חולקות היסטוריה משותפת. הפיצול של הביטקוין קאש שיכפל למעשה את מספר הביטקוינים שברשות כל משתמש, כך שאם לפני הפיצול היה לו ביטקוין אחד, אחרי הפיצול הוא החזיק בביטקוין אחד ובביטקוין קאש אחד.

קלי הסביר כי הביטקוין קאש עשה 'פיצול יסודי' (Hard Fork) או 'שדרוג תוכנה יעיל', ו"כאשר אתה עושה שדרוג תוכנה, כולם מסכימים בדרך כלל, אבל במקרה המסוים הזה, כולם לא מסכימים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים