ישראל לא חתמה על יוזמת פריז לאמון ואבטחה בסייבר

גם ארצות הברית, סין ורוסיה סרבו לחתום ● היוזמה דוחקת בממשלות להגביר את ההגנות מפני התערבות בסייבר בבחירות ולמנוע גניבה של סודות מסחריים ● 51 מדינות ו-218 חברות תומכות בהכרזה, ביניהן פייסבוק, יבמ, גוגל, מיקרוסופט וקספרסקי ● לא התקבלה תגובה ממשרד ראש הממשלה

אחד הקורבנות של פגסוס. עמנואל מקרון, נשיא צרפת.

עמנואל מקרון, נשיא צרפת, הכריז שלשום (ב') על יוזמת פריז לאמון ואבטחה בעולם הסייבר (Paris Call for Trust and Security in Cyberspace).

הכרזה זו, העוסקת בפיתוח עקרונות משותפים לאבטחת סייבר, כבר זכתה לגיבוי מצד מדינות רבות וכן מצד חברות פרטיות וארגונים חברתיים.

יוזמת פריז לאמון ואבטחה בסייבר נחשפה בפורום פריז לשלום על ידי הנשיא מקרון ושר החוץ ז'אן-איב לה דריאן. מקרון השיק אותה מתוך רצון להתוות קווי עולה, מעין רגולציות, לפעילות במרחב הסייבר. ניסיון קודם של האו"ם לעשות זאת, נכשל ב-2017.

"למצוא דרכים חדשות לארגן את האינטרנט"

היוזמה דוחקת בממשלות של מדינות העולם להגביר את ההגנות מפני התערבות בסייבר בבחירות ולמנוע גניבה של סודות מסחריים. היוזמה קיבלה בתחילה דחיפה מחברות טכנולוגיה, אך היא עוצבה מחדש על ידי פקידי ממשל צרפתים, כדי לכלול עבודה בנושא שנעשתv על ידי מומחי האו"ם בשנים האחרונות.

פקיד מבית הנשיאות הצרפתי אמר כי "רשת האינטרנט היא מרחב המנוהל כיום על ידי קהילה טכנית של שחקנים פרטיים. אבל היא לא נמצאת תחת שליטה. עכשיו, כאשר מחצית האנושות מרושתת, אנחנו צריכים למצוא דרכים חדשות לארגן את האינטרנט",

לדבריו, "אם זה לא יקרה, אז האינטרנט, כפי שאנו מכירים אותו היום – חופשי, פתוח ומאובטח – ייפגע מהאיומים החדשים".

יוזמת פריז מניחה כמה עקרונות חשובים וקווים מנחים לאבטחת סייבר בינלאומית. בייחוד היא מכירה באחריות של גורמים מרכזיים במגזר הפרטי לשיפור האמון, האבטחה והיציבות בסייבר, והיא מעודדת יוזמות שנועדו לחיזוק האבטחה של תהליכים ומוצרים דיגיטליים לאורך שרשרת האספקה. היוזמה גם מקדמת שיתוף פעולה דיגיטלי נרחב ונוקטת בגישה של ריבוי גורמים לצורך בניית ביטחון ואמון.

51 מדינות כבר תומכות ביוזמה, ביניהן כלל מדינות האיחוד האירופי. סין ורוסיה אינן חתומות עליה, ופקידים צרפתים העריכו כי ייתכן שגם ארצות הברית לא תחתום, בסופו של דבר, על היוזמה. גם ישראל איננה חתומה על היוזמה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עזב את פריז מוקדם מהמתוכנן בשל האירועים בדרום. לא ברור אם ישראל תחתום על היוזמה במועד מאוחר יותר או שאין בכוונתה לחתום על היוזמה כלל. לא התקבלה תשובה ממשרד ראש הממשלה לשאלת אנשים ומחשבים בנושא.

93 ארגונים אזרחיים ו-218 חברות כבר הודיעו על תמיכתן ביוזמה, ביניהן HP, אלפאבית (החברה האם של גוגל), פייסבוק, יבמ, מיקרוסופט וקספרסקי.

מענקית אבטחת המידע הרוסית נמסר כי "היוזמה מתחברת לשיתוף הפעולה הבינלאומי שאנו מובילים בנושאי סייבר, ומדגישה את הצורך להתמודד עם הסיכונים שבבדלנות. פשיעה מקוונת היא חסרת גבולות, וכך גם צריכה להיות התגובה אליה. אנו לא יכולים להשיב מלחמה אם אנו מבודדים ומפוצלים. מודיעין משותף ושותפויות בין המגזר הפרטי לציבורי כגון שיתוף פעולה בין כוחות משטרה לאומיים וחברות אבטחת סייבר, הם חיוניים כדי להבטיח הגנה חזקה יותר לכולם. יחד עם גורמים לאומיים, כגון הממשלה הצרפתית, והקולגות שלנו בתחום אבטחת הסייבר, נמשיך לקדם שיתוף פעולה פתוח ולפתוח דלתות בעולם הסייבר".

יוג'ין קספרסקי, מייסד החברה הנושאת את שמו, אמר כי "אני שמח מאוד לראות את הגלגלים נעים קדימה מבחינת שיתוף הפעולה הבינלאומי בסייבר. יוזמת פריז היא מהלך חיובי ביותר, לאור האווירה של חוסר אמון הולך וגובר בתעשיית הסייבר. היוזמה מכירה באחריות שיש למובילים במגזר הפרטי לשיפור האמון, האבטחה והיציבות בסייבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים