יום הרווקים: נשבר השיא של 2017 – קניות ב-30.8 מיליארד דולר

כפי שניתן היה לצפות, יום הרווקים העשירי במספר של עליבאבא שבר שיא במכירות בתוך 24 שעות והסתכם ב-30.8 מיליארד דולרים וביותר ממיליארד הזמנות אונליין של מוצרים שונים, כולל מבחר מוצרי טכנולוגיה

קניות אונליין. צילום אילוסטרציה: BigStock

"יום הרווקים" (Singles Day) הסיני, שצוין אתמול (א'), הוא אירוע קניות שחל מדי שנה ב-11 בנובמבר מאז 2009, והפך עם השנים לחינגת קניות אשר שוברת שיאים באופן שיטתי ומדהים.

כדי לקבל מושג להיקף המכירות – ענקית המסחר המקוון הסינית עליבבא, יוזמת היום, הכניסה לכיסיה התפוחים מיליארד דולר כבר לאחר דקת מסחר ו-3 מיליארד דולר בחמש דקות הראשונות של אירוע הקניות אונליין השנתי, שנמשך יממה תמימה.

180,000 מותגים הוצעו במסגרת האירוע, שהניב, כמובן, גם מכירות נרחבות של מוצרים טכנולוגיים מובילים. לפי הדיווחים מוצריהם של המותגים אפל, שיאומי ו-Dyson היו המובילים במכירות בתחילת יום הרווקים.

מיליארד דולר בדקה הראשונה למכירות

בשעה הראשונה הגיעו המכירות כבר להיקף של קצת יותר מ-10 מיליארדי דולרים. נתונים אלו מעידים לא רק על הצלחת יום המכירות אלא גם על ההמתנה הדרוכה של הרוכשים לפתיחתו ובעיקר על ההתנפלות המהירה על היצע המבצעים שנכללו בו.

השיא לא מפתיע בהתחשב בעבודה שהוא נשבר שנה אחרי שנה. השנה הסתכמו בסך הכל המכירות לאורך כל 24 שעות האירוע ב-30.8 מיליארד דולר, כשביום הרווקים הקודם
הן הגיעו "רק" ל-25 מיליארד דולרים, וב-2016 עמדו על 18.2 מיליארד דולר.

ואכן, מכירות האונליין ביום הרווקים נוסקות בכל שנה כמעט בלי כל פרופורציות לעומת שיאי השנה הקודמת. דניאל זנג, מנכ"ל עליבאבא, אמר בשידור לייב בבלוג החברה ש"פעם, ב-2013, 35 מיליארד יואן (שהם 5.15 מיליארד דולר) היו ה-GMV (נפח הסחורה ברוטו) היומי שלנו. עכשיו אנחנו יכולים להשיג את זה בתוך שעה אחת", כך דיווחה רויטרס.

במונחי מטבע סיניים, ה-GMV של השנה הסתכם ב-213.5 מיליארד יואן, סכום שעקף בקלילות את הנתון של 168.2 מיליארד יואן של יום הרווקים בשנה שעברה, ומייצג עלייה של כמעט 27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, ולמרות שבירת השיא, מעניין לגלות כי ההישג קטן יותר מהצמיחה השנתית שנרשמה בשנת 2017, ושעמדה על 39%.

מי שהקים את קבוצת עליבאבא ומשמש כיו"ר הדירקטוריון, ג'ק מא, היה נוכח בערב גאלה שכלל ספירה לאחור לתחילת פסטיבל הקניות העולמי של ה-11.11, ושנערך בשנחאי. לקראת יום הקניות הוציא מא סרטון שבו הציג את עצמו כעובד עליבאבא, כגימיק לקידום העניין באירוע.

סחורות מגוונות באירוע המכירות הגדול מכולם

יום הרכישות הדומיננטי חורג מן הסתם מלספק את הסחורות רק לתושבי סין הרבים. לוס אנג'לס, טוקיו ופרנקפורט היו בין הערים העולמיות שכיכבו עם הזמנות לסחורות מכל סוג ואופי, החל מחיתולים ותחליפי חלב לתינוקות, המשך במוצרי קוסמטיקה וברהיטים, וכלה בטלפונים ניידים לוהטים, עם חיבה מיוחדת לרכישות מכשירי iPhone.

לסיכום כדאי לזכור את סיבת ההתכנסות לחגיגות – עליבאבא המציאה את האירוע, שמכונה גם Double 11 בגלל התאריך שבו הוא מצוין, בכדי לחגוג אירוע מיוחד לרווקים כאנטיתזה ליום האהבה המוקדש לזוגות ולרומנטיקה.

באופן ציני למדי הרווקים אכן חגגו את היותם חופשיים ומאושרים על ידי שרכשו עד צאת נשמתם כמעט (גם) השנה והביאו לכך שהאירוע של 2018 יירשם כגדול ביותר בעולם המכירות באינטרנט – גדול יותר מהבלאק פריידיי ומהסייבר מאנדיי יחד, כך על פי בלומברג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים