ח"כ אילטוב: "המעסיקים בהיי-טק לא יכולים ליישם את חוק הגנת השכר"

"למרות שכוונותיו של תיקון 24 לחוק היו חיוביות, בפועל הוא בבחינת חיבוק דב לתעשייה", אמר אילטוב, המשמש כראש השדולה למען התעשיות עתירות הידע ● כיום, מחייב התיקון לחוק שיקוף מלא ומדויק של שעות העבודה - דרישה שלדעת רבים אינה ישימה במסגרת האופי הדינמי של העבודה בתעשיית ההיי-טק

מדיון בנושא חוקי העבודה והשפעתם על תעשיית ההיי-טק, שנערך אתמול (א') באוניברסיטה הפתוחה ברעננה, עולה, כי תיקון 24 לחוק הגנת השכר מופר באופן גס על ידי מרבית המעסיקים בענף. זאת, למרות שהסעיף קובע, כי מדובר בעבירה פלילית שעונש מאסר בצידה. הדיון התקיים במסגרת המפגש הדו חודשי של כנס רעננה להיי-טק, בהובלת יו"ר הכנס, אריה סקופ.

התיקון המדובר נחקק לפני כשנה, מתוך מטרה לחייב את המעסיקים לשקף בתלוש השכר את כל שעות העבודה של השכירים. אולם לטענת המעסיקים, מדובר בתקנה שאינה מתאימה לאופי העבודה הדינמי בענף, ולכן יש צורך דחוף לשנותה.

חבר הכנסת רוברט אילטוב, יו"ר השדולה למען התעשיות עתירות הידע, אמר, כי "למרות שכוונותיו של תיקון 24 היו נכונות וחיוביות, הוא בבחינת חיבוק דב לתעשיית ההיי-טק". הוא הודיע, כי בדעתו להציע תיקון חדש לחוק, מאחר ואין שום אפשרות ליישם אותו בענף בגלל האופי המיוחד של העבודה בו. "התעשייה הזו נשענת על המארג האנושי ועל האיכות של עובדיה. על המחוקק להבין, כי לעובדים ולמעסיקים במגזר זה נורמות עבודה וצרכים מיוחדים, שהיו צריכים להילקח בחשבון בעת החקיקה", אמר אילטוב. הוא הוסיף, כי "אפעל בשיתוף פעולה עם ההסתדרות, התעשיינים וכל הנוגעים בדבר, על מנת לעגן בחוק שעות גמישות והסדרים שונים שהמעסיקים מבצעים בפועל, כמו למשל תוספת אוטומטית של שעות נוספות גלובליות – דבר שכיום מנוגד לחלוטין לחוק".

שרגא ברוש, יו"ר התאחדות התעשיינים, אמר, כי "קיים דיאלוג ער בין ההסתדרות, התאחדות התעשיינים והממשלה, על מנת לעדכן את החוק ולהתאימו לצרכי תעשיית ההיי-טק. ברוש ציין, כי יש להתייחס לעובדי הענף באופן חריג, אבל בצורה מאורגנת שתוסדר בחוק.

יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, דרש להתאים את התיקון למגזר ההיי-טק והדגיש, כי מדינות רבות בעולם כבר החריגו את התעשיות עתירות הידע מענפים אחרים במשק.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דון

    אחלה כתבה. אני מניח שהח"כ המכובד צודק - אבל איפה ההסבר? בכתבה זו חזרתם על המשפט שההי-טק שונה וצריך להתאים את החוק, אבל לא הסברתם למה ואיך! אנא פרטו קצת יותר את הפרטים הטכניים, כולל רקע על החוק ודוגמאות לכאן ולכאן וכמובן מה התיקון המוצע יפתור וכיצד... אשמח לדעת שהעורך של הכתבה יקח את מילותיי ברצינות וישלים את החסר בגוף הכתבה (או לפחות בתגובה לתגובתי זו). אני ממשיך לעקוב...

אירועים קרובים