סין: קצין בכיר קורא להקים סוכנות ממשלתית שתילחם בעברייני הרשת

המדינה חייבת לפעול בצורה דומה לשאר המעצמות שמשקיעות מאמצים כדי להילחם בפריצות ובמתקפות המתבצעות באינטרנט - כתב היואנג יונגיין, קצין בדרגת מייג'ור ג'נרל בצבא סין ● לדבריו, "מבחינת הביטחון הלאומי, הפך האינטרנט לשדה קרב ללא אבק שריפה"

לא נחים לרגע. סין

קצין בכיר בצבא סין קורא להקים גוף לאומי שיילחם בעברייני הרשת. זאת, לאחר שסין הואשמה בשבועות האחרונים, כי היא ניצבת מאחורי מתקפות מקוונות חמורות על גוגל (Google) ועל חברות מערביות נוספות.

במאמר שפרסם בגיליון פברואר של ביטאון שמוציא לאור בית הספר המרכזי של המפלגה הקומוניסטית בסין כתב היואנג יונגיין, קצין בדרגת מייג'ור ג'נרל (דרגה מקבילה לאלוף בצה"ל) בצבא הסיני, כי סין חייבת לפעול בצורה דומה לשאר המעצמות שמשקיעות מאמצים כדי להילחם בפריצות ובמתקפות המתבצעות באינטרנט. "מבחינת הביטחון הלאומי, הפך האינטרנט לשדה קרב ללא אבק שריפה", כתב.

בחודש שעבר איימה ענקית גוגל להפסיק את פעילותה בסין על רקע הצנזורה והפריצות המתוחכמות שמקורן, לטענתה, במדינה הקומוניסטית. באמצעי התקשורת במערב הופיעו דיווחים שעל פיהם בית ספר מקצועי, שעל בוגריו נמנים אנשי צבא, הוא אחד המקורות למתקפות על שרתיה של ענקית החיפוש.

כמו כן פורסם, כי יש למפתח של תוכנת הריגול ששימשה במתקפה קשרים בממשלת סין. על פי דיווח שפורסם הבוקר (ב') בפייננשל טיימס (The Financial Times), אנליסטים בממשל האמריקני אמרו, כי מפתח התוכנה הוא יועץ אבטחה סיני בשנות השלושים לחייו, שפרסם קטעים מהקוד בפורום של האקרים וציין, כי התוכנה "נמצאת עדיין בפיתוח". הדיווח נסמך על אחד החוקרים של הממשל, שביקש לשמור על עילום שם. עוד צוין בו, כי המפתח עובד כפרילנסר וכי הוא לא ביצע את המתקפה בפועל, אך לאנשי הממשל "גישה ישירה" לתוכנה.

ההאשמות על שימוש בתוכנת ריגול הן המערכה האחרונה בסכסוך הממושך בין גוגל והממשל האמריקני לבין סין – אשר מפעילה צנזורה ברשת האינטרנט וגדודים של פורצי מחשבים. הממשל בוושינגטון התייצב מאחורי ההאשמות של גוגל וקרא לממשלה בבייג'ינג לחקור את התלונות על הפריצות בצורה יסודית ושקופה. ממשלת סין הכחישה בתגובה מעורבות בפריצות לשרתי גוגל ומסרה, כי היא מתנגדת לפריצות.

הדברים שכתב יונגיין ממחישים, כי יש ברשויות הממשל בסין גורמים שרואים בעבירות המחשב מקור לדאגה של ממש. "גורמים פורעי חוק וכוחות עוינים מבית ומחוץ מגבירים את פעילותם באינטרנט ומבצעים פשעים ופריצות, מפיצים תעמולה כנגד הקדמה ועורכים פעולות חבלה", כתב יונגיין במאמר. נראה, כי אין ליונגיין תפקיד רשמי בקביעת המדיניות של סין.

הגיליון שבו פורסם המאמר נושא את התאריך 6 בפברואר, אך המנויים קיבלו אותו רק בימים האחרונים, בתום החופשה של ראש שנת הירח החדשה בסין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים