עובדי בנק דיסקונט משביתים את אגף שירותי המחשב

השביתה, שנפתחה הבוקר (א') במטרה להפוך את עובדי הקבלן באגף לעובדי בנק מן המניין, אמורה להימשך שלושה ימים ● ריקי בכר, יו"ר ועד העובדים בדיסקונט: "התנהלותה הדורסנית של הנהלת הבנק היא שאילצה אותנו להגיע לנקודה הזו" ● מדוברות בנק דיסקונט נמסר, כי "הרקע לסכסוך הוא רחב יותר, וקשור גם לתנאי שכר"

החל מהבוקר (א') משבית ועד העובדים הארצי של בנק דיסקונט את אגף שירותי המחשב, המספק לבנק שירותי תקשורת מחשבים, תמיכת תוכנה ובקרה. האגף יושבת למשך שלושה ימים במחאה על העסקת עובדי מיקור חוץ, אותם מסרבת ההנהלה להפוך לעובדים מן המניין.

הערב מתוכננת להיערך פגישה בין הצדדים, במטרה לקדם את המשא ומתן בעניין. עוד קודם לכן, תיערך ישיבה מקדימה בה ישתתפו יו"ר ועד עובדי בנק דיסקונט, ריקי בכר; היועץ המשפטי של הוועד, עו"ד בני כהן; יו"ר ועד המנהלים של הבנק, איציק אביזוהר; ומנכ"ל בנק דיסקונט, גיורא עופר.
.
בוועד הארצי של עובדי בנק דיסקונט טענו, כי עובדי המיחשוב נשכרו מלכתחילה לטובת פרויקט מוגדר. "אם הם מבצעים את הפרויקט שעבורו נשכרו ומסיימים אותו במועד, אין בעיה. אבל אם זה הופך מפרויקט ספציפי לעבודה שוטפת – הרי שמן הראוי שעבודה כזו תבוצע על ידי עובדי הבנק, ולא באמצעות חברות חיצוניות", אמרו בוועד. יו"ר הוועד, ריקי בכר, טען, כי "התנהלותה הדורסנית של הנהלת הבנק היא שאילצה אותנו להגיע לנקודה הזו. כנראה שרק הפעלת צעדים מסוג זה תגרום להנהלה להבין שאין בבנק מקום לשיטות העסקה שכאלה".

לפני כחודש, ב-18 בינואר, פנה הוועד הארצי של בנק דיסקונט ליו"ר חטיבת עובדי הבנקים והביטוח בהסתדרות הכללית החדשה, ציון שמע, בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בבנק. הפנייה נעשתה על רקע ניסיונות של הנהלת הבנק למנוע את עיצומי העובדים על ידי הפעלת עובדים חיצוניים באגפים המושבתים, וזאת בניגוד להסכמים לפיהם עובדים אלה יועסקו במחשב בלבד.

כבר בשלביו הראשונים של תהליך העסקת עובדי הקבלן, הוסכם בין הבנק להסתדרות לצמצם עד כמה שאפשר את ההזדקקות לכוח אדם חיצוני. בהסכם שגובש אז נקבע, כי 350 עובדי מיחשוב יישכרו לתקופת פרויקט שדרוג מערכת המיחשוב. בפועל, עובדים אלה נוצלו על ידי הבנק תוך הפרת ההסכם, כשניסתה ההנהלה להפעילם במהלך השביתה. בנוסף, במהלך השנים הלך וטפח מספרם של עובדי הקבלן, והנהלת הבנק הסבירה זאת בצורך לסיים במהירות את הפרויקט שלטובתו נשכרו מלכתחילה עובדים אלה.

ואכן, בדצמבר 2008 הודיע הבנק, כי הוא מצמצם את מספרם של עובדי הקבלן לנוכח סיום הפרויקטים שבהם הועסקו. בדצמבר 2009, לאחר שמונה שנות העסקה של עובדי הקבלן, נערך טקס חגיגי בו הודיע הבנק על סיום הפרויקט ומעבר מלא לעבודה במערכת המיחשוב החדשה. מנכ"ל הבנק הדגיש, כי המיחשוב עבר לניהול פנימי של יחידת המחשב. אולם בוועד העובדים של הבנק טוענים, כי "ביחידת המחשב עדיין מסתובבים מאות עובדים שאינם עובדי הבנק.

דוברת בנק דיסקונט מסרה בתגובה: "היחידה המושבתת כוללת את תחום תקשורת המחשבים, את טכנאי המחשב, ואת נותני התמיכה שתפקידם לפתור תקלות במחשבים בכל אחת מיחידות הבנק. הרקע לסכסוך הוא רחב יותר, וקשור גם לתנאי שכר. הערב צפויה פגישה של נציגי הוועד עם מנכ"ל הבנק, גיורא עופר, מה שמלמד שאנו ממשיכים במאמצים מואצים על מנת להשיג פתרון במחלוקת שנוצרה. השירותים הישירים – אינטרנט, משובים, וכל האמצעים הטכנולוגיים – עובדים כסדרם ולא מושפעים מהעיצומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים