"החיים הדיגיטליים הפכו את הצורך בזמינות לקריטי"

"הנתונים הפכו להיפר-קריטיים. מדובר בסוגים שונים של נתונים שהמשותף להם הוא החשיבות שלהם: מידע לזיהוי אישי, מידע רפואי מוגן, מידע מתשלומי אשראי, מידע בארגונים אודות לקוחות, יבוא מידע מבוקר, רשומות פיננסיות וקניין רוחני" אמר דני אלן, מנהל אסטרטגיית מוצר עולמי ב-Veeam

דני אלן, מנהל הטכנולוגיה הראשי וסגן נשיא בכיר לאסטרטגיית מוצרים, Veeam. צילום: ניב קנטור

"החיים הדיגיטליים גרמו לכך שהנתונים משפיעים על כל היבט בחיינו. בטלפון החכם שלנו יש מיילים, פייסבוק, טוויטר ועוד. כל יום וכל רגע ביום קשור ותלוי בפעילות הדיגיטלית שלנו, מרכישה של מוצר בכרטיס אשראי ועד בדיקה רפואית, הכל נעשה היום באופן מקוון. מצב זה הופך את היבט הזמינות של הנתונים – לקריטי ביותר", כך אמר דני אלן, מנהל אסטרטגיית מוצר עולמי ב-Veeam.

אלן היה דובר המפתח באירוע . Veeam on Tour הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ה') במרכז כנסים אווניו, קריית שדה התעופה. בכנס השתתפו מאות מלקוחות החברה, והנחה אותו אומן החושים ליאור סושרד.

לפני כמה שנים, אמר אלן, "עבדתי בסטארט-אפ ישראלי וחייתי פה. חבר שלי, עדי שהרבני, ממייסדי SkyCure, שנמכרה לסימנטק, אמר לי 'העתיד הוא בחינוך' והשבתי לו כי לדעתי העתיד טמון בהצלחת החינוך להשכלה דיגיטלית".

צילום ועריכת וידיאו ליטל רובינשטיין

אלן ציטט מאמר מפורבס לפיו הכלכלה הדיגיטלית תוסיף לתל"ג העולמי 1.36 טריליון דולרים עד שנת 2020, "מצב חדש זה דורש היערכות וכישורי עובדים ששונים מהותית ממה שהכרנו עד כה".

לדברי אלן, "הנתונים הפכו להיפר-קריטיים. מדובר בסוגים שונים של נתונים, שהמשותף להם הוא החשיבות שלהם: מידע לזיהוי אישי, מידע רפואי מוגן, מידע מתשלומי אשראי, מידע בארגונים אודות לקוחות, יבוא מידע מבוקר, רשומות פיננסיות וקניין רוחני. כל סוגי המידע הללו גדלים באופן אקספוננציאלי (מעריכי)".

"החלק המעניין בגידול המידע מגיע מעולם האינטרנט של הדברים. החיישנים 'יפציצו' אותנו בנתונים". הוא הוסיף כי "המידע מתפשט במהירות, הוא כבר לא רק בדטה סנטר, הוא על האפליקציות, הוא ב-SaaS, הוא בעננים – הפרטי והציבוריים", הוא הוסיף.

אלן ציטט מחקר שערכה החברה לפיו "ארגונים נאבקים ברצון לזמינות. 82% מהארגונים בעולם לא עומדים בהתחייבות שלהם לזמינות מול הלקוחות. הם רוצים לעמוד ב-SLA, הסכם רמת השירות שהם מצהירים עליו".

"כך, בממוצע ארגון מפסיד בשנה 21.8 מיליון דולרים בשל נפילת המערכות. בניגוד לבגד או איפור– אותם ניתן להוסיף ולשנות בכל שלב, את הזמינות ויכולת ההתאוששות מאסון צריך להטמיע כבר מההתחלה, משלב העיצוב והפיתוח הראשוני. רק בדרך זו תתממש זמינות ברמה גבוהה", הוסיף.

"החזון שלנו הוא להיות חברת ניהול המידע שהכי סומכים עליה, תוך טיפול בזמינות הנתונים, באג'יליות שלהם, ובצמיחה של העסק מבוססת נתונים. מה שלפני יותר מעשור VMware עשתה לעולם השרתים הפיסיים – אנו עושים כיום לתשתיות. אנו לא 'נועלים' את התשתיות, אלא מספקים להן גיבוי בכל מקום, בחצר הבית, באירוח ובענן. אנו רוצים לסייע לארגונים להשתמש בנתונים, ולהניע את העסק על בסיסם – ומהר יותר. זו המשמעות המהותית של ניהול חכם של מידע", אמר.

חמשת השלבים לטיפול במידע

אלן אמר עוד כי "כל ארגון, מכל מגזר ובכל גודל נדרש לעבור מסע בן חמישה שלבים באם רצונו לטפל בהגנת הנתונים לאורך זמן – בהצלחה: דע והגן על המידע שיש לך; אגרגציה – יש לקחת את כל סוגי המידע והנתונים ולאגד אותם לטובת קבלת החלטות מושכלת; ניראות – מעבר מתגובתיות לפרואקטיביות, כדי להניע את העסק; תזמור – לטובת ניהול נכון של עומסי עבודה; והשלב החמישי הוא מיכון. בדרך זו תתקבל זמינות אמיתית".

הוא סיכם באומרו כי "העשור הב "יתאפיין בחדשנות רבה ביותר. זו תגיע משילוב של לימוד מכונה יחד עם מיכון. זו המשמעות העמוקה של ניהול חכם של מידע – OODA – הבחן, התמקם, החלט ופעל".

"בתוך שנים לא רבות, הרופא יאמר למטופל כי בשל מידע שהתקבל מהחיישנים שעל גופו, הוא חלילה, לוקה במחלה מסויימת. אנו נועדנו לפתור בעיות הכרוכות במידע. ההיצע שלנו הוא פלטפורמה המספקת ניהול חכם של מידע והדרך לשם עוברת בגיבוי ובשחזור. נמשיך להשקיע בגיבוי ושחזור, שכפול ומניעת נפילות – בכל שכבות המחשוב. נגן על המידע בכל מקום בו הוא ממוקם", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים