מדוע נשיא באורקל לפיתוח מוצר הולך הביתה בפתאומיות?

לפני ימים אחדים הודיע תומס קוריאן כי הוא לוקח ''פסק זמן'' קצר וישוב לעבודה בקרוב ● כעת מתבררות הסיבות לעזיבתו ומסתבר כי אין בכוונתו לשוב לעבודה ● בשנה עברה קיבל חבילת פיצוי בשווי של כ-36 מיליון דולרים אולם אין לו חוזה עבודה והוא לא יקבל פיצויים

תומס קוריאן, נשיא באורקל לפיתוח מוצר. צילום: פלי הנמר

לפני ימים אחדים הודיע תומס קוריאן, נשיא באורקל לפיתוח מוצר, כי הוא לוקח "פסק זמן" קצר וישוב לעבודה בקרוב. כעת מתבררות הסיבות לעזיבתו וככל הנראה גם לכך שהוא לא באמת יחזור: סכסוך עסקי-טכנולוגי רווי יצרים ורגשות עם לארי אליסון, מייסד החברה וכיום מנהל הטכנולוגיות הראשי שלה.

על פי אנשים המקורבים להנהלת ענקית ה-IT, הסכסוך והעזיבה המתוקשרת בעקבותיה נבעו מהבדלים תהומיים בהשקפות שלו ושל אליסון לגבי עסקי הענן של אורקל. על פי אותם מקורבים, קוריאן, נשיא אורקל לפיתוח מוצר ואליסון, יו"ר החברה, נכנסו לסדרת עימותים שהלכה ותפחה. זאת, כי קוריאן רצה שתוכנות אורקל ירוצו לא רק על הענן של החברה, אלא גם על עננים ציבוריים של יריבותיה – ובראשן AWS, הענן של אמזון ואז'ור, הענן של מיקרוסופט. זאת, כדי להרחיב ולגוון את עסקי התוכנה כך שירוצו לא רק על התשתיות של אורקל. אליסון, על פי המקורבים, התנגד לעמדה זו.

נכנסו למסלול של התנגשות בשל אופיים החזק

קוריאן, בן 51, עבד 22 שנים בחברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם ומילא תפקיד מרכזי בניהול מוצרי אורקל ופיתוחם. הוא דווח ישירות לאליסון, בדיוק כמו צפרא כץ ומארק הרד, המנכ"לים המשותפים.

בחלוף השנים הוא התקדם בשורות החברה עם פיתוח ושיווק מוצרים שחוו האצה במכירות. עם זאת, קשה היה לו יותר בעולם התשתיות – שכבת הבסיס של המחשוב ושירותי האחסון בענן – שם שולטת AWS כשבמקביל למיקרוסופט יש את נתח השוק השני בגודלו בעולם הענן הציבורי.

בשנה עברה קוריאן קיבל חבילת פיצוי בשווי של כמעט 36 מיליון דולרים. אין לו חוזה עבודה באורקל והוא לא יקבל פיצויים אם יפרוש או יפוטר. יש לו מניות ואופציות של אורקל בשווי של יותר מ-40 מיליון דולרים.

על פי המקורבים, למרות עבודה משותפת והדוקה רבת שנים של קוריאן ואליסון, הם נכנסו למסלול של התנגשות בשל אופיים החזק. במהלך הזמן שקוריאן ייעדר, יחידת התשתית של החברה תדווח ישירות לאליסון, סימן המעיד על כך שקוריאן לא באמת ישוב במהרה. מערך המוצרים שקוריאן ניהל מונה 35,000 מהנדסים ברחבי העולם והוא אחראי על מוצרים שמניבים 35 מיליארד דולרים מתוך כלל הכנסותיה השנתיות של החברה.

האחריות העיקרית של קוריאן הייתה להעביר את התוכנה המסורתית של אורקל – שבדרך כלל יושבת על השרתים של לקוחות החברה – לעידן מחשוב הענן. אלא שהמשקיעים התאכזבו כי חשבו שהחברה בת ה-41 תצליח להעביר לקוחות למוצרים ולשירותי הענן מהר יותר ובהיקף גדול יותר. אורקל הוציאה השקעות ענק על בניית הדטה סנטרים החדשים שלה ברחבי העולם לטובת ענן המחשוב שלה וגם עשתה רכישות לטובת תמיכה בהגירה לענן. אלא שוול סטריט חששה מפני צמיחה ירודה בהכנסות של אורקל מהענן. כך, מניית החברה ירדה בכ-7% בשנה האחרונה

הכנסות AWS עלו ב-43% בשנה שעברה

קוריאן האמין כי הגעה למצב בו תוכנות רבות יותר של אורקל ירוצו בעננים של מתחרותיה תיצור הזדמנויות למכור תוכנות אלו ללקוחות ארגוניים שכבר נמצאים על פלטפורמות הענן של אמזון או מיקרוסופט השולטות כאמור בשוק תשתיות הענן. כך, הכנסות AWS עלו ב-43% בשנה שעברה ועמדו על 17.5 מיליארד דולרים כשבמקביל גדל גם מספר הלקוחות שלה.

אליסון, מנגד, אמר בכל הזדמנות, לרבות בשני כנסי הענק השנתיים של החברה, כי למוצרי הענן של אמזון יש בעיית איכות. הגדלת התאימות של תוכנות אורקל לעננים של AWS ואז'ור הייתה מחזקת את גרסת המתחרות שלה ומחלישה את טענת אורקל לפיה הענן שלה הוא הבית הטוב ביותר עבור התוכנה שלה.

אורקל וקוריאן לא הגיבו לפרסום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים