המענה לאתגרי שוק ה-IT: מחוברות עובדים, אופק תעסוקתי וגיוון מקצועי

"השאיפה היא בשימור העובדים לאורך זמן, ביצירת זיקה למקום העבודה, בבניית סביבת עבודה מתגמלת ערכית ומקצועית וכמובן - הכל בהתאמה אישית לעובד", אמרה מיכל צוקרל, סמנכ''לית ומנהלת חטיבת יועצים ומומחים בנס

מיכל צוקרל, סמנכ''לית ומנהלת חטיבת יועצים ומומחים בנס. צילום: יח"צ

"בעת האחרונה נוצרה לארגונים מציאות חדשה ומאתגרת של שוק העבודה, בעיקר בעולמות ה-IT. כיום העובדים בוחרים לעשות שינויים בתפקיד ולעבור ממקום עבודה אחד למשנהו, הרבה יותר מבעבר. בנוסף, לחברות מסורתיות יש אתגר פיננסי בגיוס מומחים ויועצים טכנולוגיים כי חברות הזנק מציעות רמות שכר ותנאים משופרים יותר ממה שמציע השוק בו אנו פועלים", אמרה מיכל צוקרל, סמנכ"לית ומנהלת חטיבת יועצים ומומחים בנס.

לדבריה, "המענה לאתגרי שוק העבודה, בעיקר בעולמות ה-IT והטכנולוגיה טמון לא פעם ביצירת מחוברות ותפישת העובד במרכז. השאיפה היא בשימור העובדים לאורך זמן, ביצירת זיקה למקום העבודה, בבניית סביבת עבודה מתגמלת, ערכית ומקצועית וכמובן כל זה בהתאמה אישית לעובד – לאמונותיו, ערכיו וצרכיו".

רב-דוריות, מהירות ופרסונליזצייה

צוקרל אמרה עוד כי "כגוף מוביל בעולם מיקור החוץ עלינו לענות על הצרכים והציפיות המשתנים של הלקוחות שלנו. אחד האתגרים המרכזיים הוא הרב-דוריות וההתמודדות עם מגוון דורי זה. כיום, כל ארגון מכיל שלושה עד ארבעה דורות של עובדים עם מאפיינים, תפישות, ערכים וציפיות שונים מדור לדור. זה מחייב אותנו לפתרונות יצירתיים בגיוס ובשימור המומחים".

אתגר נוסף, אמרה, "הוא הצורך בקיצור טווחי זמן והגעה למועמדים, T2M – עם גמישות והתאמה לכל מועמד. תהליך מחוברות ושימור העובדים מתחיל כבר בגיוס ולכן אנו מקצרים את משכי הגיוס, כדי להיות תחרותיים ולשפר את היעילות העסקית וגם על מנת לייצר תהליך נכון ומותאם לכל מועמד".

היא ציינה עוד כי "פרסונליזציה היא אתגר נוסף בשוק העבודה. כמו שאנו, כלקוחות, רוצים מגע אישי עם התאמה בין המוצר לצורך, כך קיימת אצלנו כעובדים ציפייה דומה: שהארגון יגיע אלינו בדרך נוחה, טובה ומדויקת ויעניק לנו את סביבת העבודה האיכותית והמקצועית ביותר, כזו שמתאימה לתפישת עולמנו וצורכנו. אנו בנס מעתיקים את כל מתודולוגיות 'חווית הלקוח' לתוך הארגון פנימה ויוצרים חווית עובד מקצה לקצה".

"כגוף מומחה לעולמות היועצים והמומחים האתגר משולש: לאתר את המועמדים הנכונים ביותר לצורכי הלקוח ואופיו; לשמרם גם בתוך תהליך הגיוס והכי חשוב, לשמר ולטפח את העובד בהמשך חייו בארגון. העובדים הם עובדי נס מחד ומאידך הם נמצאים בבית הלקוח. לכן חשוב לנו שהעובדים יכירו וייהנו מכל היתרונות והערכים שניתנים על ידי נס והלקוח", הוסיפה.

"חווינו שיפור בתהליכי הגיוס ובשימור העובדים מאז שיישמנו תהליכי מחוברות וההוכחה היא שעובדי נס נשארים לעבוד זמן רב יותר ומסייעים רבות בתהליכי גיוס של 'חבר מביא חבר'. זה מוכיח את מחוברותם לנס. אנו מעניקים לעובדים מחוברות כבר מיומם הראשון בחברה. כל מומחה מקבל ליווי מקצועי לאורך דרכו ומקבל טיפול 'מחבק' מגוף משאבי האנוש", אמרה.

גיוון ועניין מקצועי

צוקרל ציינה עוד כי "הגיוון המקצועי ואופק הקריירה מעסיקים מאוד רבים מהעובדים. פיתחנו תכנית ניוד, 'נס קריירה', המיועדת לכלל עובדי החברה. באמצעות התכנית העובד יודע כבר מהרגע הראשון שיש לו אופק תעסוקתי, הוא מכיר את התחנות לקידום ואת האפשרויות להתנייד ולייצר לעצמו התמקצעות, עניין וגיוון. התכנית זכתה לפרסים מקצועיים בעולם משאבי האנוש והיא מבטיחה ללקוחות שלנו עובדים מקצועיים, מרוצים ובעלי ניסיון מגוון. כך, כולם מרוויחים במשולש: עובד-נס-לקוח".

היא סיכמה באמרה כי "באמצעות פעילות שירותי המומחים והיועצים של נס אנו מעמידים לרשות לקוחותינו הארגוניים, עובדים מקצוענים ומנוסים למגוון עולמות ה-IT, עם היצע לניוד ולגיוון מקצועי, אופק תעסוקתי ותחושת חיבור למקום העבודה. נס מעסיקה יותר מ-3,100 מקצוענים בעולמות תוכן שונים ועוסקת תמיד בגיוסים נרחבים בעולמות ה-IT והטכנולוגיה, מתפקידים שלא דורשים ניסיון ועד ניהול בכיר. לנס מאות לקוחות ארגוניים בארץ, והיא ועונה בהצלחה לאתגרי שוק העבודה החדש עם מחוברות, אג'יליות, קיצור משך התהליכים, מקצועיות ברמה גבוהה ומענה לצורכי הלקוחות והעובדים גם יחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים