מדליפת מידע מסווג מה-NSA נשלחה לחמש שנות מאסר

ריאליטי לי ווינר, עובדת קבלן של הסוכנות, הודתה במסגרת עסקת טיעון שהדליפה מסמכים מסווגים לאתר The Intercept ● היא שינתה את תאריך התפוגה שלהם כסיווג בטחוני סודי ביותר מ-2042 למאי 2017, הדפיסה אותם ושלחה לאתר החדשות

עוד סכסוך בין מיקרוסופט ל-AWS - הפעם בעקבות מכרז של ה-NSA. מקור: BigStock

ריאליטי לי ווינר, עובדת קבלן של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית, ה-NSA, תיאסר למשך חמש שנים ושלושה חודשים. זאת, בשל הדלפת מסמכים סודיים המפרטים את מעורבותה של רוסיה במערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

גזר דינה של ווינר, בת 26, ניתן בימים אלו בבית משפט פדרלי בג'ורג'יה לאחר שבחודש יוני השנה היא הודתה באישומים נגדה במסגרת עסקת טיעון עם התביעה הממשלתית.

ביוני 2017 הוגש נגד ווינר כתב אישום על הדלפת המסמכים. משרד המשפטים האמריקני הגיש את כתב אישום נגד ווינר בטענה שהדליפה אותם לאתר The Intercept. המסמכים סווגו כבעלי הסיווג הגבוה ביותר, סודי ביותר, ותפוגת הסיווג נקבעה לעוד 25 שנים, במאי 2042. על פי כתב האישום, ווינר שינתה את תאריך התפוגה למאי אותה שנה, הדפיסה את הדו"ח ושלחה אותו לאתר החדשות.

היא הואשמה בהוצאת חומר מסווג ממתקן ממשלתי במדינת ג'ורג'יה. ווינר נעצרה בסמוך לפרסום באתר. על פי הפרסום, ה-NSA ניתחה את ניסיונות הפריצה שביצעו האקרים רוסיים צבאיים ומצאה שבימים שלפני ההצבעה לנשיאות ארצות הברית הם ניסו לפגוע בתוכנה העוסקת בספירת הקולות ב-122 אתרי בחירות.

האדם הראשון בממשל טראמפ אשר עומד לדין בשל עבירה לפי חוק הריגול

בניתוח של הסוכנות שהודלף פורטו ניסיונות הפריצה של ההאקרים הרוסים אולם לא נקבע האם הם צלחו. "האקרים רוסיים עסקו במתקפות פישינג ממוקדות במטרה לפגוע בתשתית מערכת הבחירות בארצות הברית ולחדור למערכות הללו לעומק יותר מכפי שהוערך עד כה", נכתב. על פי הדו"ח, "רוסיה רצתה לחתור נגד האמון הציבורי בדמוקרטיה, להשפיל את הילארי קלינטון ולפגוע בסיכוייה לזכות בבחירות לנשיאות".

ווינר היא האדם הראשון בממשל טראמפ אשר עומד לדין בשל עבירה לפי חוק הריגול עבור דליפת מסמך. משרד המשפטים לא דרש את העונש המרבי על העבירה, העומד על עשר שנים. במקום זאת המליצה התביעה על מאסר בן 63 חודשים. התביעה אמרה כי זהו גזר הדין החמור ביותר אי פעם עבור הדלפת מידע מסווג למי שאינו מורשה לכך לתקשורת.

התובעים אמרו במשפט כי ווינר, שעברה עבור תאגיד הביטחון והאבטחה הבינלאומי Pluribus, הדפיסה מסמך מסווג שהצביע כיצד המודיעין הצבאי הרוסי פרץ, לכל הפחות, לתוכנת הצבעה אחת ועשה ניסיונות לפרוץ ליותר מ-100 מערכת בחירות מקומיות בימים שלפני ההצבעה לנשיאות, בנובמבר 2016.

בבית המשפט ביום ה' האחרון ווינר אמרה כי היא לוקחת אחריות על "טעות שעשיתי, שלא ניתן להכחישה". היא התנצלה על ההדלפה ואמרה: "ההתנהלות שלי הייתה בגידה אכזרית באמון העם בי".

עורכי דין העוסקים בחופש הביטוי הזהירו מפני השימוש שעושה ממשל טראמפ בתביעות המתבססות על חוק הריגול. לדבריהם, הצעד נועד להפחיד מדליפים פוטנציאליים עתידים מלהדליף.

בטסי ריד, עורכת ראשית של The Intercept, אמרה בתגובה לגזר הדין כי "צריך לכבד את ווינר על המעשה ולא להענישה". לדבריה, "התובעים פועלים כעת בממשל טראמפ באופן סלקטיבי, כשהם מונעים מסיבות פוליטיות נגד מדליפים וחושפי שחיתויות. מדובר במתקפה על התיקון הראשון לחוקה. הם ייענשו בחומרה יום אחד על ידי שר ההיסטוריה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים