בנק ירושלים העלה מערכת אונליין שמסייעת לקבלת משכנתא

אגף המחשוב של הבנק פיתח מערכת שמאפשרת ליועצי משכנתאות חיצוניים גישה ישירה למערכות הליבה שלו ● בכך נחסכים עבורם ריצה לסניפים ובירורים עם פקידים ● ההיקף המוערך של הפרויקט: מיליוני שקלים

אורלי אברמוביץ', מנהלת אגף המחשוב הפורשת של בנק ירושלים.

בנק ירושלים משלים בימים אלה העלאה לאוויר של מערכת אונליין בתחום המשכנתאות בשם מתחם היועצים, שמאפשרת ליועצי משכנתאות חיצוניים לבצע ברשת את מרבית התהליכים לצורך קבלת ההלוואה, ובכך לקצר את זמן ההמתנה בשיעורים ניכרים. המערכת פותחה על ידי אגף המחשוב של הבנק, בראשותה של אורלי אברמוביץ'. בנק ירושלים לא דיווח על היקף ההשקעה בפרויקט זה, אולם מקורות בשוק מעריכים שמדובר במיליוני שקלים.

כדי להיכנס למערכת, על היועצים להקליד סיסמת הזדהות חד פעמית. הם יכולים לבצע בה פעולות רבות, שבעבר דרשו הגעה פיזית לסניף.

תחום המשכנתאות הוא אחד התחומים המרכזיים בפעילותו של בנק ירושלים ועל פי ההערכות, מהווה כ-70% ממנה. הבנק מחשב לאחד הגופים הפיננסים המרכזיים בישראל שעוסקים בתחומי הלוואות ליחידים ולגורמים בענף הבנייה, ולכן זהו מבחינתו אחד הפרויקטים האסטרטגיים שהוא השקיע בהם באחרונה.

מערכת מתחם היוצעים. מקור: בנק ירושלים

מערכת מתחם היוצעים. מקור: בנק ירושלים

בישראל פועלים כמה מאות יועצי משכנתאות עצמאיים או במסגרת חברות. תפקידם הוא לזהות עבור הלקוחות שלהם את המוסד הפיננסי שבו יקבלו את המשכנתא הכי מתאימה להם, עד לרמת הסניף. בנק ירושלים עובד עם כ-200 מאותם יועצים.

"השקת מתחם היועצים היא פרי חשיבה מעמיקה ומשותפת עם היועצים החיצוניים ומגיעה מתוך הבנת הצרכים האישיים של יועצי המשכנתאות", אמרה אברמוביץ'. "היא מאפשרת להגיש את מסמכי בקשות המשכנתא של הלקוחות בדגש על נוחות ופשטות בניהול הבקשה, שקיפות במידע ומהירות שיקופו, בד בבד עם תמיכת בנקאים מומחים, שזמינים לכל התייעצות בתהליך".

"הבנק הראשון שמאפשר גישה נרחבת למערכות ליבה"

במקביל לפיתוח המערכת החדשה יצר בנק ירושלים שיתוף פעולה עם SNPV – מערכת ייעודית ליועצי משכנתאות מבית SmartNPV, והבנק מאפשר ליועצים המנויים עליה ממשק אוטומטי בין המערכות. "שיתוף הפעולה מאפשר ליועץ המנוי על המערכת לשלוח את בקשת המשכנתא והמסמכים ישירות לסניף או למוקד, בהתאם לבחירתו, בלחיצת כפתור פשוטה, לקבל חיווי מהיר על קליטת הבקשה והסטטוס בו היא נמצאת וכן להתכתב עם בנקאי, במידת הצורך", הוסיפה אברמוביץ'.

היא ציינה כי "זו הפעם הראשונה שבה מערכת בנקאית בישראל מאפשרת גישה בהיקף נרחב כל כך למערכות ליבה, ובכך מיישמת הלכה למעשה את תפיסת הבנקאות הדיגיטלית". לדבריה, החיבור בין הממשקים כלל "עבודה יסודית בטיפול במערכות שלנו ובהיבט אבטחת המידע".

הפרויקט כולו החל לפני כחצי שנה ואברמוביץ' הובילה אותו עוד בתפקידה הקודם, בטרם מונתה למנמ"רית הבנק. "נעשו פיילוטים באמצעות קבוצות מיקוד, יש כמה עשרות יועצים שכבר עובדים עם המערכות ובקרוב היא תהיה זמינה לכל יועצי המשכנתאות החיצוניים", אמרה.

גיל טופז, מנכ"ל בנק ירושלים, ציין ש-"המערכת היא פרי מחשבה מעמיקה ושיח רצוף עם המשתמשים בה, וביחד יצרנו פתרון ראשן מסוגו במערכת הבנקאית בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים