האקרים מתימן פרצו לאתרי ערוץ עשר וכאן 11

בעמוד הבית של אתר ערוץ 10 עלו ידיעות בשפה האנגלית ונשתלו תמונות המביעות השתלטות דיגיטלית על חיל המודיעין הישראלי ● באתר התאגיד שודרו סרטונים בשפה הערבית

אתר ערוץ 10 תחת מתקפת סייבר. צילום מסך

קבוצה של האקרים אשר מכנה את עצמה "צבא הסייבר של תימן" פרצה אמש (ד') לאתר של חדשות ערוץ 10. המתקפה הייתה מסוג השחתה (defacement, "חירבוש").

בעמוד הבית של האתר עלו ידיעות בשפה האנגלית ונשתלו תמונות המביעות השתלטות דיגיטלית על חיל המודיעין הישראלי. ההאקרים פצחו במתקפה על הערוץ והחליפו את הכתבות הראשיות באתר לכתבות שנשאו את הכותרת "צבא הסייבר של תימן התקיף את יחידת הסייבר של 8200 של ישראל".

גם אתר תאגיד השידור "כאן" נפל קורבן למתקפת האקרים מתימן. ההאקרים שהשתלטו על האתר אמש, שידרו סרטונים בשפה הערבית בהם נראו לוחמים, הפצצות ופצועים באתר.

מערוץ עשר נמסר בתגובה כי "ברגע בו נודע לנו על הפריצה, החל הצוות הטכני של הערוץ בפעולה מיידית כדי להשיב את המצב לקדמותו".

מומחים ציינו כי העובדה שמדובר במתקפה מסוג השחתה מעידה על מומחיות טכנולוגית ברמה נמוכה של התוקפים. יש להניח כי יש קשר לכך שאמש שודר סרט על יחידה 8200 בערוץ 10.

"ייתכן כי אלו האקרים רוסים"

בועז דולב, מנכ"ל קליר סקיי (ClearSky) אמר לאנשים ומחשבים כי "הכינוי 'צבא הסייבר של תימן' שימש במהלך 2015 ככיסוי לפעולות תקיפה של האיראנים על ערב הסעודית". הוא הוסיף כי בשנת 2015 התפרסם מחקר של Recorded Future הקושר באופן מובהק את הקבוצה לאיראנים. לדברי דולב, "במהלך השנה וחצי האחרונות לא התבצעו תקיפות סייבר תחת כינוי זה, כך שייתכן שתוקפים אחרים החליטו להשתמש בכינוי. בכל מקרה אנו עוקבים אחריהם".

מנגד, חוקרי קספרסקי (Kaspersky Lab) אמרו בעבר כי אף שנדמה שהכינוי "צבא הסייבר של תימן" מקושר לקבוצת האקרים איראניים, הנחזית לתימנים – בהחלט ייתכן כי אלו האקרים רוסים, המתחזים לאחרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים