עוד אקזיט: פייסבוק קונה את Redkix הישראלית תמורת 100 מיליון דולר

החברה פיתחה אפליקציה לארגונים, שמאפשרת לקבל מיילים והודעות, כמו גם לנהל את היומן, במקום אחד ● היא לא תישאר חברה עצמאית, ותיטמע ב-Workplace – השירות הארגוני של פייסבוק

האחים רועי ואודי ענתבי, מייסדי Redkix. צילום: אתר החברה

פייסבוק רוכשת את Redkix – סטארט-אפ ישראלי שהאפליקציה שפיתח מאפשרת לעובדים ומנהלים בארגונים לקבל מיילים והודעות, כמו גם לנהל את היומן, ממקום אחד. החברה סירבה למסור את סכום הרכישה, אולם ההערכות הן שמדובר ב-100 מיליון דולר.

Redkix נוסדה לפני כארבע שנים על ידי שני אחים – אודי ורועי ענתבי. היא מעסיקה כ-60 עובדים במשרדיה בתל אביב ובעמק הסיליקון, וגייסה עד כה 17 מיליון דולר. על המשקיעים בה נמנים Salesforce Ventures, קרן הון-הסיכון של חברת הענן, Wicklow Capital והמשקיעים הפרטיים אורן זאב ואמנון לנדא.

עובדי Redkix יצטרפו לצוות Workplace של פייסבוק – שירות שהשיקה הרשת החברתית ב-2015 על מנת להעמיק את החדירה שלה לשוק הארגוני ולמקומות העבודה. ב-Recode דווח כי כיום משתמשים ב-Workplace עובדי פייסבוק עצמם ועוד 30 אלף ארגונים, שלא ברור כמה מהם משלמים על כך. כמו כן, לא ברור האם וכיצד תטמיע פייסבוק את הטכנולוגיה של הרכישה הישראלית החדשה שלה, אולם נראה כי המהלך בא על מנת לשנות את האפליקציה, שדומה מאוד ליישום המסחרי-צרכני של פייסבוק. עם זאת, בעוד שיש לה את פייסבוק מסנג'ר, האפליקציה של Workplace לא כוללת פיצ'רים כמו מיילים וניהול היומן.

Redkix לא תישאר חברה עצמאית אלא תוטמע בפייסבוק. האחים ענתבי מסרו בפוסט שפרסמו באתר החברה כי האפליקציה שלה תושבת. הם ציינו כי "כשהשקנו את האפליקציה הארגונית, המטרה שלנו הייתה לבנות פלטפורמה מרכזית ומודרנית לצרכי עבודה. ראינו כיצד חברות משגשגות כשאנשיהן עובדים ביחד".

"קירוב בין אנשים נמצא בליבת החזון של פייסבוק", הוסיפו השניים. "Workplace עושה זאת בארגונים, והופכת את העובדים ליותר מקושרים ופרודוקטיביים. אנחנו מתרגשים לעבוד אתם וביחד אתם לעזור לחברות לשתף פעולה ולבצע את העבודה".

יצוין כי זו אינה הרכישה הראשונה של חברה ישראלית בידי פייסבוק. ב-2013 היא קנתה את אונבו בעסקה גדולה יותר – בסך של 200 מיליון דולר – ופתחה בעקבות כך את הסניף הישראלי שלה, שנמצא ברחוב רוטשילד בתל אביב ועומד לעבור למגדל שרונה. אונבו פיתחה אפליקציות לניהול ודחיסת מידע במכשירים חכמים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים