אקזיט: PayU רוכשת את Zooz בכ-80 מיליון דולר

Zooz הוא סטארט-אפ ישראלי שמספק טכנולוגיית API, שמאפשרת לארגונים אופטימיזציה וניתוח של מערכות התשלומים שלהם.

עוד אקזיט כחול לבן. צילום אילוסטרציה: BigStock

PayU, אחת המתחרות של PayPal, רוכשת את Zooz – סטארט-אפ ישראלי שמספק טכנולוגיית API, שמאפשרת לארגונים אופטימיזציה וניתוח של מערכות התשלומים שלהם. באמצעות הפלטפורמה הם יכולים להתחבר לשירותי תשלומים רבים ולנתב את הטרנזקציות. סכום הרכישה לא נמסר, אולם ההערכות הן שמדובר ב-80 מיליון דולר.

Zooz נוסדה ב-2010 על ידי אורן לוי, המשמש כמנכ"ל החברה, ורונן מורצקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה. החברה מעסיקה כ-70 עובדים בתל אביב. היא גייסה עד היום 33 מיליון דולר ובין המשקיעים בה ניתן למצוא קרנות הון-סיכון מגרמניה, ישראל וסין, וכן כללטק, אלון תירוש ומשקיעים נוספים. יצוין כי כל העובדים של הנרכשת יצטרפו לרוכשת, ולוי ומורצקי יצטרפו להנהלה שלה. עם הרכישה אף צפוי הצוות של Zooz להתרחב: החברה מחפשת בימים אלה מפתחי דטה ולמידת מכונה.

PayU היא מחלקה ב-Naspers – שירות תשלומים שלעתים מכונה "ה-PayPal של העולם המתפתח". הרכישה באה לאחר ששתי החברות עובדות ביחד כבר כמה שנים, ו-Zooz מציעה את השירותים שלה דרך PayU במדינות שבהן היא פעילה. עם הרכישה מבקשת PayU להרחיב זאת למדינות נוספות בעולם.

שתי החברות פועלות בשוק שעל פי התחזית של אקסנצ'ר, צפוי להגיע לסכום של 994 מיליארד דולר ב-2020, כאשר כשני שלישים מהעסקות יגיעו משווקים צומחים כמו אסיה ואמריקה הלטינית.

לוי אמר כי הרכישה "הופכת למציאות את החזון המשותף שלנו ליצור סטנדרט חדש בתשתיות התשלומים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים