מק'אפי: כרטיסי ברכה אינטרנטיים ליום האהבה עלולים להכיל תוכנות זדוניות

חוקרים מטעם החברה גילו הודעות מייל שונות שנראות תמימות למראה, אולם כוללות לינקים שאם לוחצים עליהם - מתחילות לרדת למחשב המשתמש תוכנות זדוניות ● אחד המיילים כולל את ההודעות "Only you in my heart", ובמייל נוסף יש תמונות של גורים חמודים

קיבלת כרטיס ברכה באי-מייל ליום האהבה (שחל ביום א' הקרוב)? יכול להיות שהוא מכיל תוכנה זדונית. ענקית אבטחת המידע מק'אפי (McAfee) פרסמה אזהרה לגולשים לבל לפתוח כרטיסים שכאלה, שאמנם נראים מתוקים, אולם עלולים להסב נזק רב למחשב.

חוקרים ממעבדות המחקר של החברה מסרו, כי האי-מיילים הללו עלולים לכלול הטיות שונות של המילה אהבה / LOVE, כגון: "מאוהב/ת בך נואשות". אחד המיילים מסוג זה שנשלחים לגולשים כולל את המילים "Only you in my heart". יש בו לינק המוביל את הגולש לאתר שבו מוצגים מספר לבבות – והגולש מתבקש לבחור באחד מהם. כשהוא מקליק על הלב שבחר, מתחילה לרדת למחשב שלו תוכנה זדונית, ללא ידיעתו.

דוגמה אחרת הינה כרטיס ברכה תמים למראה, המכיל תמונות של גורים חמודים. פושעי הרשת שתלו בו לינקים המובילים את הגולש לאתרים מזיקים ולהורדת קבצים מזיקים למחשב. החוקרים מציינים, כי מדובר בטריק ידוע.

במק'אפי מזכירים שוב, כי אין לפתוח אי-מיילים המגיעים משולחים לא מוכרים. בנוסף, ממליצים במק'אפי לעשות שימש בתוכנת אבטחה מתאימה ולעדכנה באופן קבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים