הערכות: הענקיות ירכשו חברות אבטחת מידע; מק'אפי – המועמדת הראשונה

אנליסטים העריכו, כי הענקית שתרכוש את מק'אפי תהיה HP, במטרה להרחיב את היצע התוכנות שלה בעולם האבטחה ● חברות נוספות המועמדות לרכישה, על פי האנליסטים, הן וובסנס, PGP, סופוס, סורספייר, סוניקוול וסייפנט ● למרות המיתון, ההשקעה באבטחת מידע הייתה הגבוהה ביותר מתוך וביחס לכלל ההשקעה במיחשוב בשנה החולפת - מהלך המשקף את חשיבות התחום ● HP ומק'אפי לא מסרו את תגובתן

שוק ה-IT מתחיל להראות סימני התאוששות, ועימו חוזר התיאבון של הענקיות – HP, יבמ (IBM), מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle) ו-EMC – לרכוש חברות. התחום שבו הענקיות הללו מתעניינות ביותר הוא חברות אבטחת מידע, על מנת להגדיל את נתח השוק שלהן בקרב תקציבי המיחשוב הארגוניים. אנליסטים העריכו בסוף השבוע, כי החברה המועדפת לרכישה על ידיהן היא מק'אפי (McAfee).

בין חברות הענק, כמה אנליסטים הזכירו את שמה של HP כמי שתרכוש את מק'אפי. מאז שרכשה החברה את EDS לפני שנתיים תמורת 13 מיליארד דולרים, היא התמקדה בהרחבת ההיצע שלה בעולמות התוכנה והתקשורת. כך, רכשה החברה בנובמבר האחרון את 3Com תמורת 2.7 מיליארד דולרים. באוקטובר האחרון היה ברשותה הר מזומנים של 13 מיליארד דולרים. האנליסטים ציינו, כי רכישת מק'אפי תספק ל-HP יכולת להרחיב את היצע התוכנות שלה בעולם האבטחה, תחום שבו אינה מצויה כיום. לדברי מקורבים ל-HP, תחום האבטחה קרוב לליבו של מנכ"ל החברה, מארק הארד, והוא מתעניין בו רבות.

לפני שהגיע למק'אפי, עמד דייב דה-וולט, נשיא ומנכ"ל החברה, בראש חטיבת דוקומנטום ב-EMC, ולפני כן היה מנכ"ל החברה, בטרם זו נרכשה על ידי ענקית האחסון. הוא הביא את מק'אפי לצמיחה דו-ספרתית מדי שנה בשנים האחרונות.

פרט למק'אפי, מועמדות לרכישה, על פי אנליסטים אחרים בארצות הברית, החברות PGP, וובסנס (Websense), סופוס (Sophos), סורספייר (Sourcefire) סוניקוול (SonicWALL) וסייפנט (SafeNet), שרכשה בשנה שעברה את אלדין הישראלית.

אנליסט נוסף, שלא הזדהה בשמו, אמר, כי "ארגונים גדולים, דוגמת יבמ, CA ו-EMC, ירצו להרחיב את ההיצע שלהם בעולם אבטחת המידע. אנחנו רואים התעניינות רבה אצל הענקיות לגבי רכישות בעולם האבטחה".

שוק תוכנות האבטחה הוא רכיב קריטי בקרב יישומים ארגוניים, שכן הוא מטפל במערכי האחסון, התקשורת וניהול המידע. לכן, אמרו האנליסטים, מצב זה הופך את מק'אפי כיעד מועדף לרכישה. "יש מגמה ברורה של התלכדות טכנולוגיות בעולם הדטה סנטר", אמר דניאל איווס, אנליסט מבית ההשקעות פרידמן בילינגס (FBR). לדבריו, "עולם אבטחת המידע מצוי בחזית שלו". איווס ואנליסטים אחרים ציינו, כי למרות המיתון, ההשקעה באבטחת מידע הייתה הגבוהה ביותר מתוך וביחס לכלל ההשקעה במיחשוב בשנה החולפת – מהלך המשקף את חשיבות התחום. "אבטחת מידע מצויה במרכז תשומת הלב של המנמ"ר", אמר איווס.

מהלך הרכישה של חברות אבטחת המידע, אם וכאשר יתבצע, הוא המשך המגמה של חברות הענק לספק לארגונים חבילה כוללת של תוכנה, חומרה ושירותים, אמרו אנליסטים אחרים. הם ציינו, כי למק'אפי יש ערך שוק של 6 מיליארד דולרים, וכמי שממוקדת בתוכנות לעולם האבטחה, היא מהווה יעד עליון לרכישה.

HP ומק'אפי לא מסרו את תגובתן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים