ה"הימור" המשתלם של הראל

סיפור לקוח מעניין וחדשני במיוחד של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, - פרויקט תשתית חדשני שבוצע בקבוצה - הוצג בכנס Dell Technologies World 2018

מימין: ניב רז, אמיר רימון ואמיר לוי. צילום: יובל רוטקאי, דל-EMC

כנסים בינלאומיים של חברות ה-IT הם מקום שבו שמחים לקוחות לספר את סיפורי הלקוח שלהם, לרוב ביוזמתם. אבל לפעמים פרויקטים מסוימים זוכים לאור הזרקורים בהזמנת החברה, אשר רואה בהם סיפור לקוח מעניין וחדשני במיוחד. כך המקרה של קבוצת הראל ביטוח ופיננסים, שהוזמנה להציג פרויקט תשתית חדשני שבוצע בקבוצה בכנס Dell Technologies World 2018.

פגשנו את אמיר לוי, סמנכ"ל טכנולוגיות ואבטחת מידע ומנהל התשתיות, וניב רז, מנהל מחלקת סיסטם מערכות פתוחות, שניהם מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, לאחר שהציגו את הפרויקט שבוצע בחברה בשתי הרצאות מול מאות משתתפים.

"בסוף שנת 2014 רכשה הראל מערכת All flash Array XtremeIO של דל-EMC, בעבור פרויקט שהיה מוגבל מאוד בזמן", מספרים לוי ורז. הפרויקט הזה הציג חדשנות רבה, כי הוא היה בעצם הדטה סנטר הראשון באירופה, שעובד במערך פלאש כולל, וכל מערכות הייצור של החברה עובדות עליו. כיום, אנו עובדים עם המערכות של דל-EMC בארבעה אזורים: מערכות אחסון, שרתים, VMware ועבודה מקבילית עם מערכי האחסון משני חדרי מחשב בו-זמנית (Active/Active).

הפרויקט היה בעצם הקמה של תשתיות המחשוב החדשות, שהיו חלק מפרויקט מרכזי של העברת שני חדרי המחשב של הראל, תוך זמן תחום וקצוב. וכמו שכל דבר קורה – כשיש הזדמנות, צריך למנף אותה. בחברה תהו איך ייראו תשתיות המחשוב בעוד כמה שנים, ובחרו בתשתיות מבוססות פלאש מלא, על מנת להרוויח כמה יתרונות: ראשית – לא להתעסק עוד בתחזוקת מערכות אחסון ישנות, שדורשות תחזוקה יומיומית על מנת למטב את הביצועים. שנית – המהפכה הדיגיטלית יצרה הררי מידע, שמצריכים שכפולים של מידע (שמעתיקים אותו לצורך ניתוח והפקת ידע), מה שדורש נפח גדול יותר, כמובן, כך שכמות הנתונים שלנו תכפיל את עצמה כל הזמן. לפיכך, הבנו שיש צורך במערכת שתוכל לתמוך ביכולת הזאת, וגם שלא תייקר את עלות שמירת המידע. המערכת שהותקנה מאפשרת את היתרונות האלה ומציעה גם חיסכון גדול בשמירת הנתונים באמצעות כיווץ ודה-דופליקציה. שלישית, המערכת מאפשרת ליישם את מדיניות הגנת הנתונים של החברה, אשר הייתה מבוססת על החזון של הגנה טובה על הנתונים מפני טעויות אנוש ואירועי סייבר, בזכות העובדה ש-XtremeIO מאפשר היום את כל היכולות של שירותי נתונים (Data Services)".

"כאשר הגיעה המהפכה – היינו מוכנים"

"ב-2014, כל הדיבורים על טרנספורמציה דיגיטלית וביג דאטה היו די בשוליים", מוסיפים לוי ורז. "למזלנו, בחברה ידעו לקבל החלטה, שבדיעבד אפשר להגיד שהייתה בדיוק מותאמת ומסונכרנת ליעדים העסקיים של החברה ולתוכנית האסטרטגית, כך שכאשר הגיעה המהפכה – היינו מוכנים. הבחירה אז אפשרה לנו לתת מענה היום ללא שום מאמץ נוסף. עוד יתרון שנובע מיכולות הכיווץ והדה-דופליקציה של מערכת הפלאש הוא החיסכון בשטח נדל"ן, בחשמל, במיזוג ב-Footprint ועוד, ויש לכך משמעות כספית גדולה.

כאשר בחרנו במערכת הזאת בסוף 2014, היו לנו לא מעט חששות. לפעמים זה מפחיד להיות ראשונים, כי אף אחד לא יודע כיצד המערכת מתנהגת, האם יש תקלות וכו', כלומר לקחנו גם סיכונים. גיבשנו המלצה משותפת, והצלחנו לשכנע את הנהלת החברה שזהו הפתרון הנכון, עם האופק הנכון ועם הפוטנציאל הטוב ביותר לתת מענה לאתגרים העסקיים שחשבנו שיהיו – עם הסיכונים הגלומים בכך. ראוי להודות להנהלת הראל, שסמכה עלינו ונתנה לנו את מלוא הגיבוי.

המערכת שבחרנו ייצגה חדשנות מאוד גדולה, וכשחיפשנו סיפורי לקוח דומים – לא מצאנו אף אחד כזה באירופה. אנחנו מאמינים בחדשנות והצלחנו ליישם את הפתרון, שעמד בכל היעדים שהצבנו לו – בלוחות זמנים, בביצועים, ובחיסכון בנפחים, בייחוד בעידן שבו אנחנו מייצרים מידע בנפח אקספוננציאלי, בסקלביליות, שמאפשרת לגדול ובפתרון שתומך בכך, והחשוב ביותר – ליישם מדיניות אבטחת נתונים".

לוי ורז מסכמים, כי "דבר נוסף יפה מאוד שהרווחנו הוא, שזמני תגובה הוא נושא שלא עומד היום על הפרק בכלל, ויש לכך ערך עסקי רב מאוד לכל אורך חיי המוצר – הפיתוח מהיר יותר, הגעה לייצור מהירה יותר, והלקוח מקבל תגובה מהירה יותר – זוהי שרשרת שמניבה ערך עסקי. הייתה פה קפיצת מדרגה גדולה, כאשר עובדים התפנו מתחזוקה מעיקה".

"ההערכה לפרויקט שבוצע בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים היא הרבה מעבר לגבולות ישראל", הוסיף אמיר רימון, מנהל המגזר הפיננסי בדל-EMC ישראל, "יש הרבה סיפורי לקוח דומים, וארגונים רבים ברחבי העולם, גדולים בהרבה, רצו לספר את הסיפור שלהם בכנס, אבל בחרנו בקבוצת הראל, בגלל העוצמה של הפרויקט והחלוציות שהוא ייצג".

הכותבת הייתה אורחת החברה בכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים