gov.il מסכם את 2009: למרות המצב, עלייה של 11% בהיקף הגביה ברשת לכ-7 מיליארד שקלים

רוב התשלומים שבוצעו ב-2009 היו במסגרת רשות המסים ● התשלום השכיח ביותר - בגין צפייה בנוסח טאבו של משרד המשפטים ● אילן יום-טוב, המנהל בפועל של ממשל זמין: "הופתענו לחיוב. צפינו שבשל המיתון תהיה ירידה בכמות התשלומים ובסכום הכולל שלהם" ● לדבריו, "הוספנו 10 תשלומים חדשים לשירות. השנה נשדרג את התשתיות הטכנולוגיות, ונעלה פיילוט לתשלומים בסלולר"

בשנת 2009 שולמו באמצעות gov.il – פורטל התשלומים הממשלתי, כ-7 מיליארד שקלים – עלייה של 700 מיליון שקלים לעומת שנת 2008; כך עולה מדו"ח הסיכום השנתי של פעילות הפורטל, שפרסם משרד האוצר.

על פי הנתונים, בשנה החולפת גלשו לפורטל gov.il קרוב ל-7 מיליון גולשים – עלייה מתונה של כמה אלפים לעומת 2008. כמות הכניסות הכללית לפורטל עלתה ביותר מ-50% מאז שנת 2006. בשנת 2009 ניכרה עלייה של 10% במספר התשלומים שביצעו אזרחים דרך שירות התשלומים, והסכום הכולל עמד, כאמור, על כ-7 מיליארד שקלים – גידול של 11% לעומת הסכום ב-2008, שעמד על 6.3 מיליארד שקלים .רוב התשלומים בשנה האחרונה היו במסגרת תשלומי רשות המסים, כשהתשלום השכיח ביותר היה בגין צפייה בנוסח טאבו של משרד המשפטים.

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אילן יום-טוב, המנהל בפועל של ממשל זמין, כי "הופתענו לחיוב. צפינו שבשל המיתון, תהיה ירידה בכמות התשלומים ובסכום הכולל שלהם". לדבריו, השנה נוספו 10 תשלומים חדשים לשירות התשלומים הממשלתי, ביניהם שירות תשלומים על מכרזים למשרד האוצר, תשלומים על מרפאות שיניים וקידום הבריאות למשרד הבריאות, איחוד תשלומים לרשם העמותות במשרד המשפטים, תשלום עבור ביתנים וירידים למשרד התיירות, תשלום עבור ציי רכב למשרד התחבורה והרשמה לכנסים ותרומות עבור יד ושם.

בשנת 2009 נוספו עוד כ-400 טפסים מקוונים לשירות הטפסים הלאומי שבפורטל, והוא כולל כיום יותר מ-2,000 טפסים. בשנה האחרונה חלה עלייה של כ-600 אלף כניסות לטפסים, ובסך הכול בוצעו כ-3 מיליון כניסות לשירות הטפסים הלאומי. מבין הטפסים המקוונים, הטופס המבוקש ביותר היה טופס בקשה לדרכון או תעודת מעבר. כמו כן, נוספו 270 טפסים מקוונים ראשונים של רשויות מקומיות.

בשנה החולפת גדלה האינטראקציה עם הגולשים בפורטל, נמסר ממשרד האוצר. כך, נפתחו שני חשבונות בטוויטר (Twitter) לעדכוני חדשות ומענה לשאלות גולשים תוך 24 שעות, נוסף פורום לאתר באנגלית, עלו סקרים שמטרתם שיתוף האזרחים בהחלטות כגון נושא לחגיגות יום העצמאות הבא ועיצוב דף הבית החדש של הפורטל. כמו כן, התארחו מומחים בפורום בעברית שהשיבו על שאלות בנושאי השעה, והוצג מידע רלבנטי לציבור במגוון נושאים כמו תשובות לשאלות נפוצות בנושא שפעת עולמית.

השנה נוספו שמונה מדריכים שימושיים בפורטל, בהם מדריך לקריאת תלוש השכר החדש, מדריך הקלות ותיאום מס, מדריך לקשישים ובני גיל הזהב ועוד. פרטים במדריכים נוספים – עודכנו. מספר הכניסות לענף המדריכים עלה השנה ב-20% לעומת 2008 והגיע ליותר מ-100 אלף.

בשנת 2009 תורגמו לערבית בפורטל הממשלתי שמונה מדריכים בנושאים שונים, ביניהם מדריך להוצאת תעודות ממשרד הפנים, מדריך לפתיחת עסק ומדריך זכויות אנשים עם מוגבלות. התכנים החדשים שנוספו לאתר בערבית, הביאו לעלייה בכמות הגולשים, שעמדה בממוצע חודשי על כ-15 אלף גולשים. לאתר באנגלית הועלו מדריכים בנושא תחבורה ונוסף פורום שעונה לדוברי אנגלית בנושאי שירותים ממשלתיים. "נמשיך במגמה זו גם השנה", אמר יום-טוב, "נוסיף עוד תכנים בערבית ואנגלית".

מה עוד צפוי השנה?
"נחליף ונשדרג את התשתית הטכנולוגית של הפורטל ומערך אתרי האינטרנט הממשלתיים,  Govx, שיהיה מבוסס על הגרסה החדשה של MOSS (ר"ת Microsoft Office SharePoint Server). נוסיף בלוגים ופורומים, ונספק יכולת לדרג את ההצעות השונות, לפי מידת העניין שלהן. נעלה בקרוב פיילוט לתשלומים בסלולר. יישומי ממשלה בסלולר יעסיקו אותנו רבות השנה. נגיע לכך שבמדינה יהיו 300 אלף אנשים בעלי טלפונים חכמים. אנו נערכים לנושא, ונתחיל לפתח יישומי שירות לאזרחים שניתן לקבלם בסלולר, כך שנוכל להגדיל את זמינות המידע והשירותים שהממשלה מספקת".

לדברי טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי לענייני מיחשוב וטכנולוגיה, אגף החשב הכללי במשרד האוצר, "גם בשנת 2010 נמשיך לשפר את השירותים המוצעים לאזרחים בפורטל gov.il, תוך תשומת לב רבה להצעות הגולשים והעמקת שיתוף הפעולה עם משרדי הממשלה". עוד הוסיף הרמתי כי "נשים דגש על מעבר לשירותים אישיים יותר, על שדרוג דף הבית של המדריכים ותבניותיהם, נגביר את הפעילות בפורום gov.il, נוסיף רשימת שאלות ותשובות נפוצות לפורום בעברית ובאנגלית. נעלה שלושה תתי אתרים חדשים בנושא איכות סביבה, גלישה בטוחה, דתות ועדות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים