גיליון ה-7,000 של ה-Dailymaily: דבר העורכים

במלאת 7,000 גיליונות של הניוזלטר הוותיק, שוחחה מערכת אנשים ומחשבים עם העורכים של ה-Dailymaily לאורך השנים ● והרי הנוסטלגיה

עורכי ה-Dailymaily לדורותיו: גיא גרימלנד, אור יעקב ורועי שושן

במלאת 7,000 גיליונות של הניוזלטר הוותיק, שוחחה מערכת אנשים ומחשבים עם העורכים של ה-Dailymaily לאורך השנים. הרי לפניכם הנוסטלגיה.

גיא גרימלנד שימש כעורך אתר ה-Dailymaily בין השנים 2004-2006. לפני כן היה עורך באתר MSN ישראל, ולאחר אנשים ומחשבים היה כתב טכנולוגיה והיי-טק בדה מרקר. מאז 2012 גרימלנד הוא דובר אינטל (Intel) ישראל.

"אני חייב רבות לאנשים ומחשבים", אומר גרימלנד, "כי הם נתנו לי את דריסת הרגל והשם שלי בעיתונות הטכנולוגית: תודה לפלי, דליה ויהודה. לפני כן לא הכרתי את עולם הטכנולוגיה".

"משימתי כעורך, הייתה להעביר את ה-DailyMaily, שתמיד היה עיתון מקצועי ונהדר – לעידן האונליין, ולשמור על הרמה שלו. בעבר, גרפיקאית עימדה ידיעות באופן מעט ארכאי, אז בנינו מערכת וובית והפכנו את האתר והניוזלטר לדיגיטליים יותר. במקביל, דאגנו לשמור על רמה מקצועית גבוהה, עם תכנים מעניינים".

"אנשים ומחשבים הוא העיתון היחידי בישראל המקפיד לסנן ולהפריד בין תוכן שיווקי ועיתונאי – מה שלא עושים במקומות אחרים. בעיני זו גדולה מקצועית ואני מחמיא להם על כך".

"זו הייתה תקופה נהדרת, זכיתי לראות חברות נלחמות: זכורים לי הקרבות בין נס ומטריקס – מי היא חברת ה-IT הגדולה בישראל, ובין יבמ (IBM),‎ HP ו-EDS – מי עושה יותר פרויקטים. באותה תקופה, וגם היום – אנשים שרצו להתעדכן בנושא ענף ה-IT, קיבלו ב-DailyMaily מקום אמין מקצועי ומהיר. וזה נשאר – ותמשיכו ככה".

"משפחה של ממש"

אור יעקב היה עורך האתר והניוזלטר בין השנים 2006-2013. "הגעתי ל-Dailymaily מיד אחרי שירות צבאי בבטאון חיל-האוויר", הוא מספר. "תמיד התעניינתי בטכנולוגיה, אבל עולם המחשוב הארגוני היה זר לי. ביליתי באנשים ומחשבים 10 שנים מרתקות ומרגשות מקצועית, מתוכן שבע כעורך DailyMaily ואתר אנשים ומחשבים".

"לנגד עיני תמיד עמד-ה הקוראת-ת – המנמ"ר-ית. כעורך, שאפתי שהתכנים יהיו מעניינים ורלוונטיים עבורם. הקפדתי תמיד לשים את האנשים לפני המחשבים ולפרסם מאמרים הוגנים, מאוזנים, ומדויקים. חוויתי חוויות רבות, הכרתי אנשים מעניינים, והתנסיתי בכמה מהטכנולוגיות המגניבות בתבל!".

"ובנימה אישית, אנשים ומחשבים היה לי הרבה מעבר למקום עבודה. זה היה הבית השני שלי – משפחה של ממש. זכיתי לבלות מדי יום עם הנמר והקוסמת, אווה, נטלי, יהודה, יוסי, יניב וכל הצוות המוכשר של אנשים ומחשבים. תמשיכו להצליח!".

לא תיזהר – תקבל נשיכת נמר

רועי שושן שימש כעורך וסגן עורך של ה-DailyMaily בין השנים 2012-2014. כיום הוא עובד בתאגיד השידור הציבורי כאן, כראש דסק בחדשות במחלקת הדיגיטל.

"כשהגעתי לפגישה הראשונה עם פלי", הוא נזכר, "הוא אמר לי 'תיזהר לא לדרוך על השטיח המנומר – כי הוא ינשך אותך'. זו הייתה דריסת הרגל הראשונה שלי כעיתונאי בדסק ואני רוצה להודות לאור, יוסי ויהודה על הכניסה החלקה ועל ההזדמנות שניתנה לי".

"כשהגעתי לאנשים ומחשבים, לא ידעתי יותר מדי על העולם הזה. נדהמתי לראות איך החזון של פלי נוצר מאפס ותפס נפח ותהודה: כיצד נוצרה ונבנתה קהילה אנושית-מקצועית בתחום שלא מובן מאליו שיהיה כזה דבר".

"אני לא מכיר הרבה כלי תקשורת שיש להם אימפקט כזה גדול על תחום הסיקור אותו הם מכסים. היכולת של העיתון לשנות ולהכתיב סדר יום, גדולה יותר ממה שאני מכיר בכלי תקשורת אחרים. היה כיף לעבוד עם כל העורכים, הכתבים ועובדי אנשים ומחשבים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים