"הענן הינו המענה לצורך של ארגונים בחדשנות"

"הדבר רלוונטי לסטארט-אפים המעוניינים לחדש באמצעות הענן, כמו גם לחברות גדולות ולגופים הממשלתיים הגדולים ביותר, המחפשים פלטפורמה לחדשנות ודרך חדשה וטובה יותר לספק את צרכי ה-IT הקיימים שלהם", כך אמר איאן מסינגהם, ראש צוות אוונגליסטים טכנולוגיים, AWS

איאן מסינגהם, ראש צוות אוונגליסטים טכנולוגיים, AWS. צילום: יח"צ

"על מנת לשרוד בעולם התחרותי כיום, ארגונים ברחבי העולם נדרשים לחדשנות. היא זו שתביא להישרדות שלהם בעולם מואץ טכנולוגית. הענן מספק יכולת להטמעת חדשנות, על בסיס שירותים שהוא מספק. זה רלוונטי לחברות סטארט-אפ מתחילות, המעוניינות לחדש באמצעות הענן, כמו גם לחברות גדולות ולגופים הממשלתיים הגדולים ביותר, המחפשים פלטפורמה לחדשנות ודרך חדשה וטובה יותר לספק את צרכי ה-IT הקיימים שלהם", כך אמר איאן מסינגהם, ראש צוות אוונגליסטים טכנולוגיים, AWS.

מסינגהם התראיין לאנשים ומחשבים במסגרת כנס AWS SUMMIT TEL AVIV. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, התקיים באחרונה בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות כ-5,000 איש, מפתחים, לקוחות ושותפיה העסקיים של ענקית הענן.

אמזון ווב סרוויסז, אמר מסינגהם, "מספקת כיום יותר מ-100 שירותים בענן, והיא משרתת מיליוני לקוחות ביותר מ-190 מדינות ברחבי העולם. חלק מהתחומים החמים ביותר של חדשנות בענן כיום, הם השימוש בענן עבור למידת מכונה, כדי לספק יכולות בינה מלאכותית כחלק מהיישומים והשירותים".

נגישות לכל מפתח ומדען נתונים

לדבריו, "אנו משקיעים רבות בבינה מלאכותית כבר יותר מ-20 שנים. האלגוריתמים של למידת מכונה, ML, מניעים רבות מהמערכות הפנימיות שלנו. זוהי גם הליבה של היכולות בהן מתנסים הלקוחות – כגון האופטימיזציה במרכזי ההזמנות שלנו, מנוע ההמלצות של Amazon.com, מכשירי Echo  שמופעלים על ידי Alexa, יוזמת הרחפנים שלנו Prime Air, והחוויה הקמעונאית החדשה – Amazon Go. נחלוק את הידע ואת יכולות למידת המכונה שלנו כשירותים מנוהלים, באופן מלא, כך שיהיו נגישים לכל מפתח ומדען נתונים".

"ישנם שישה תחומים עיקריים שבהם השימוש בענן של AWS מעניק ללקוחות הארגונים יתרון", אמר מסינגהם. "האחד, מעבר מהוצאות הון להוצאות משתנות. במקום להשקיע משאבים רבים בדטה סנטרים ובשרתים, לפני שתדע איך אתה מתכוון להשתמש בהם – אתה יכול לשלם רק כשאתה  צורך משאבי מחשוב ולשלם רק עבור מה שצרכת". יתרון נוסף, ציין, "הוא הרכישה מספק גדול. באמצעות מחשוב ענן, הלקוחות יכולים ליהנות מעלויות משתנות נמוכות יותר, לעומת אלו שיוכלו להשיג בעצמם".

"השימוש בענן שלנו מבטל את הצורך בניחוש נפחי פעילות ונפח התשתית שנדרש", אמר מסינגהם. "פעמים רבות משקיעים במשאבים יקרים שאינם מנוצלים, עוד בטרם פריסת האפליקציות. בענן, בעיות אלה אינן קיימות".

לדבריו, "הענן מגדיל את המהירות והגמישות. בענן, משאבי IT חדשים זמינים במרחק הקלקה, מה שאומר שלקוחות מצמצמים את זמן הקצאת המשאבים לצוותי פיתוח משבועות – לדקות. התוצאה היא  גידול דרמטי בגמישות עבור הארגונים, שכן העלות והזמן הנדרשים לניסיונות ולפיתוח, קטנים יותר משמעותית".

להשתמש בכל התוספים הקיימים

יתרון מרכזי, לדבריו, "הוא הפסקת התשלום עבור הרצה ותחזוקה של מרכזי נתונים. בענן, לקוחות יכולים להתמקד בפרויקטים המייצרים בידול לחברה שלהם, ולא בתשתית – להתמקד בלקוחות שלהם, ולא לעסוק בהקמת שרתים, הפעלתם, והתחזוקה שלהם".

הענן, ציין מסינגהם, "מאפשר לארגון להפוך לחברה גלובלית תוך דקות ספורות. ניתן לפרוס בקלות יישומים באזורים רבים ברחבי העולם במספר קליקים. ארגונים יכולים לצמצם את זמן ההשהיה בקבלת שירותים, ולהעניק חוויית משתמש טובה יותר עבור לקוחותיהם בפשטות ובמחיר מינימלי".

"ב-AWS re:invent הודענו כי נמשיך לפשט את הפריסה והפעולות של לקוחותינו המעוניינים להפעיל קוברנטס על AWS, עם הצגת שירות Amazon EKS (ר"ת Amazon Elastic Container Service for Kubernetes). זהו שירות מנוהל, שמקל על הלקוחות להפעיל קוברנטס ב-AWS, בלא צורך להתקין ולהפעיל אשכולות שלהם".

הוא סיים בציינו כי "אמזון EKS משולב גם עם שירותי AWS רבים, כדי לספק סקלביליות ואבטחה עבור יישומים ארגוניים, כולל איזון וחלוקה של עומסים, אימות וניהול משתמשים, אמזון VPC להגדרות רשת, AWS PrivateLink עבור גישה לרשת פרטית, AWS CloudTrail עבור בקרה. אמזון EKS מפעיל את הגרסה העדכנית ביותר של תוכנת הקוד הפתוח לקוברנטס, כך שהלקוחות יכולים להשתמש בכל התוספים הקיימים, מהקהילה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים