"הנראות הפכה לליבת העיסוק ברשת הארגונית"

"אתגרי המנמ"רים מורכבים מהיבטים טכנולוגיים, תפעוליים ותקציביים - עליהם ליישר קו עם הדרישות העסקיות של הארגון, ולתת לכך מענה טכנולוגי", כך אמר ג'רארד אליסון, סגן נשיא גיגמון לאזור EMEA

ג'רארד אליסון, סגן נשיא גיגמון לאזור EMEA. צילום: יח"צ

"בעבר ארגונים טיפלו בשני היבטים הקשורים לרשת הארגונית. האחד, הרצון שהרשת תפעל באופן תקין ותמידי, עם מינימום עד אפס נפילות. מנגד, צמח ועלה ההיבט של אבטחת המידע. מנמ"רים בארגונים נדרשו, כך לפי חברות המחקר והייעוץ, לטפל בשלושה היבטים – ניתוח הרשת, אבטחה שלה ואז לטפל בנראות. בשנתיים האחרונות הגלגל הסתובב, והנראות הפכה לרכיב ליבה בעיסוק ברשת הארגונית – היא המענה המקשר על הדרישות של הרשת הארגונית", כך אמר ג'רארד אליסון, סגן נשיא גיגמון (Gigamon) לאזור EMEA (ר"ת אירופה המזה"ת ואפריקה).

אליסון ביקר בישראל באחרונה. הוא הצטרף לחברה לאחר תריסר שנים בג'וניפר (Juniper Networks) ואחראי להיבטי הנעת ותיאום המכירות, ערוצים, תמיכה טכנית ושיווק באזור.

לדברי אליסון, "אתגרי המנמ"רים מורכבים מהיבטים טכנולוגיים, תפעוליים ותקציביים. עליהם ליישר קו עם הדרישות העסקיות של הארגון, ולתת לכך מענה טכנולוגי. בנוסף, הם נדרשים לשנות את מיצוב מערך ה-IT ממרכז הוצאה למרכז רווח. הם צריכים להציג בפני הנהלות של הארגונים החזרי השקעה. כיוון שהם יותר טכנולוגיים מחד ויותר עסקיים מאידך – מאשר הם היו בעבר, הם נדרשים למענה מורכב ומשולב, אשר ממקסם את ההשקעה ב-IT, ומניב לארגון זריזות ותגובתיות".

"בשל השינוי בנוף האיומים", אמר אליסון, "המנמ"רים נדרשים להגן על הארגון באופן רחב ומעמיק יותר. זה כבר לא רק הדטה סנטר, ולא רק תחנות הקצה, אלא מענה אבטחתי כולל, עם מענה לעולם הנייד ולביזור של ה-IT הארגוני, שחלק מהאפליקציות שלו יושבות בענן". הוא הוסיף כי "בארגון ישנם יותר כלי אבטחת מידע ממה שהארגון צריך. הריבוי הזה עלול לפגוע בביצועים. אלא שלמרות העושר הטכנולוגי המוצע מכיוונן של ספקיות אבטחת המידע, הן לא מספקות את אותה ניראות שנדרשת".

המענה לכל הדרישות – ניראות

"שינויים חלו גם בשכבת רשתות התקשורת והמחשבים", אמר אליסון. "היקף התעבורה גדל משמעותית, נוצרו דרישות להגדלת הרשת, וזאת לצד הצורך באבטחה שלהן. המענה לכל הדרישות הללו, הוא נראות. בעזרתה ניתן להביא למצב של שיפור ביצועים, טיפול בעומסי תקשורת, רמה גבוהה יותר של אבטחת מידע, וזאת לצד שיפור חוויית המשתמש".

לדבריו, "נדרשת שקיפות בתעבורת הנתונים. מתג התקשורת שלנו מספק את הנראות ואת הגישה למידע הקריטי שעובר ברשתות הנתונים. הפתרון שלנו עונה לכל הפונקציות בארגון – המנכ"ל, המנמ"ר, מנהל ארכיטקטורת ה-IT ומנהל האבטחה".

החברה הוקמה ב-2004, ויצאה להנפקה ב-2013. היא זכתה בכמה פרסים בתחום ניטור תעבורת התקשורת וניהולם. בין הארגונים שהטמיעו את מוצרי גיגמון נמנים Salesforce ,eBay, וולמארט (Walmart) ונסדא"ק. 50 מ-100 ספקיות השירות הגדולות בעולם הן לקוחותיה. בין לקוחותיה בעולם נמנות 70 חברות מהפורצ'ן 100 (Fortune 100) – ובתוכן, כל 10 הראשונות.

"אנו הגשר בין עולמות אבטחת המידע וניהול רשתות התקשורת, ומספקים פתרון חוצה פלטפורמות IT. המיקוד שלנו הוא בנראות הרשת – אבל בעולם מאובטח. אנו מעצימים את כלי האבטחה, הכלי שלנו קריטי לספקיות אבטחת המידע, כי נראות הרשת היא רכיב מפתח עבור הלקוח הארגוני", ציין אליסון.

זיו רוקח, המנהל האזורי של גיגמון. צילום: יח"צ

זיו רוקח, המנהל האזורי של גיגמון. צילום: יח"צ

מוצרי גיגמון מופצים בישראל על ידי זברה. הסניף המקומי של החברה נפתח בסוף שנת 2015, וכיום עומד בראשו זיו רוקח, אשר מונה לתפקידו בנובמבר האחרון. "אני מגיע לישראל שלוש פעמים בשנה, מדי שנה. השוק הישראלי מתאפיין בחדשנות, וזה מאתגר אותנו. הגדלנו את היקף ההשקעה בישראל בשנה החולפת", אמר אליסון, "ונמשיך להשקיע פה. הגדלנו את הצוות המקומי, ואני צופה המשך גידול שלנו בישראל".

בהתייחסו למתחרות, אמר אליסון כי "המתחרה הישירה היא איקסיה (IXIA). כל השאר הן לא שחקניות טהורות בעולם המספק נראות – סיסקו (Cisco), HPE ואריסטה (Arista). אנו 100% ממוקדים בנראות וזה יתרוננו כשאנו באים ללקוחות הארגוניים. המתחרות באות ואומרות 'נראות' – אבל זה לא עיקר פעילותן ולא התמחותן. לנו יש מפת דרכים טכנולוגית מוכחת, שבאמצעותה אנו מספקים למנהל האבטחה ולמנמ"ר בארגון תמונה אחת אחודה על כל נכסי ה-IT. אנו הגשר העוזר לנהל את כל נכסי ה-IT, המטופלים על ידי אנשי האבטחה ואנשי הרשת".

"אנו מספקים כלים לנראות הרשת", סיכם אליסון. "המוטו שלנו הוא 'אם אינך רואה – אינך יכול להגן'. העלות של ניטור כלל מקורות המידע היא גבוהה עד בלתי אפשרית – ובנוסף, גם מאוד מורכבת. שילוב הפתרונות של גיגמון בפרויקטי אבטחת מידע וניטור רשתות התקשורת, מניב חסכון כספי דרמטי, מפשט את ההטמעה ומייעל את כלל מערך ה-IT. מנהלי אבטחת המידע בכל ארגון, בכל מגזר – נדרשים לראות, את הכל ותמיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים