אריק שמידט: בוטים רצחניים כמו בסרטים – בתוך "עשור או שניים"

שמידט, מי שכיהן כיו"ר הדירקטוריון של אלפבית והפך באחרונה ליועץ טכני לחברה, התכוון להרגיע את באי כנס האבטחה במינכן כשאמר שהשתלטות של בוטים מבוססי בינה מלאכותית על האנושות היא דאגה רחוקה למדי

מקום 84 ברשימת עשירי תבל של פורבס. אריק שמידט. צילום: פלי הנמר

ההתקדמות המהירה בפיתוח טכנולוגיית הבינה המלאכותית, ובתוכה הרובוטיקה הצבאית, מעוררת דאגה מסוימת מתסריט שבו יפותחו רובוטים קטלניים, דמויי אלה שראינו בסרטים כמו שליחות קטלנית, ויחסלו את המין האנושי.

אבל זה לא נראה כמו נושא שמדאיג יתר על המידה את אריק שמידט, לשעבר יו"ר ההנהלה של אלפבית (Alphabet), החברה האם של גוגל (Google), שהתייחס להשפעת הטכנולוגיה על הדמוקרטיה בכנס האבטחה של מינכן, שנערך באחרונה.

"כולם רוצים לדבר על כל תרחישי המוות שמקורם בקולנוע, ואני יכול לנבא לך בביטחון שהם במרחק של עשור עד שני עשורים מאתנו. אז בואו נחשוש מפניהם, אבל בואו נדאג מפני כך בעוד זמן מה", הוא אמר לקהל שומעיו.

לפי דבריו, בעבור שמידט, היתרונות שהבינה המלאכותית מביאה לתחומי הטיפול הרפואי והאנרגיה עולים על החששות מפני השתלטות אפוקליפטית של בוטים רצחניים על האנושות. כאשר נשאל פעם נוספת על יכולתם של היוצרים לשלוט בטכנולוגיה, שעתידה לעלות בהרבה על האינטליגנציה האנושית, שוב ביטל שמידט את הדאגות ולא רצה לייחס להן חשיבות רבה.

"מסוכנת הרבה יותר מאשר צפון קוריאה"

יזם ההיי-טק והמיליארדר אילון מאסק, ששלח באחרונה רקטה לחלל ושעוסק בתחום הבינה המלאכותית בחברות שלו, הביע בעבר חששות משמעותיים מפני האיום הפוטנציאלי הטמון בטכנולוגיות ה-AI. למעשה, הוא אמר מפורשות שהבינה המלאכותית עלולה להביא למלחמת עולם שלישית ולחסל את האנושות, אם לא נשים לה כבר כעת מחסומים בדמות תקנות ורגולציות. "אם אינכם מודאגים לגבי בטיחות הבינה המלאכותית – אתם צריכים להיות. היא מסוכנת הרבה יותר מאשר צפון קוריאה", ציין מאסק בשנה שעברה.

לעומתו, שמידט טען כי "ראיתם יותר מדי סרטים. תנו לי להיות ברור: בני האדם יישארו אחראים עליה (על ה-AI – ג"פ) במשך כל הזמן". הוא הוסיף ש-"הנקודה האחרת שאני רוצה להזכיר היא שבטכנולוגיות האלה יש טעויות חמורות ואין להשתמש בהן בהחלטות משמעותיות בנוגע לחיים. כך שלא הייתי רוצה להיות במטוס שבו המחשב הוא שעושה את כל ההחלטות התבוניות המשמעותיות בכל הנוגע בהטסתו. הטכנולוגיה פשוט לא אמינה מספיק – יש יותר מדי שגיאות בשימוש בה. היא מייעצת, היא עושה אותנו חכמים, אבל לא הייתי מפקיד אותה על הפיקוד והשליטה".

ההתקדמות בפיתוח הבינה המלאכותית מעסיקה באחרונה בכירים בארצות הברית, שבעיקר מביעים דאגה לנוכח העובדה שסין מתקדמת במלוא הקיטור עם תכנית הבינה המלאכותית שלה, והכריזה שהיא מתכננת להפוך למנהיגה עולמית בתחום עד 2030.

"זו תכנית לאומית", התייחס שמידט לסוגיית סין ואמר כי "כפי שאני מבין, בסין יש מאות אלפי מהנדסי מוצר שיהיו מאומנים בזה. אין דוקטרינה מקבילה בארצות הברית או באירופה, ואנחנו צריכים שתהיה כזו".

מתעניינים בבינה מלאכוחתית? רוצים לשמוע עוד? הירשמו לכנס Future of AI של אנשים ומחשבים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים