טלגרם גייסה 850 מיליון דולר – בדרך ל-ICO הגדול בעולם

החברה גייסה את הסכום ממשקיעים וקרנות הון-סיכון - ובקרוב תפנה לקהל הרחב ● ההערכות הן שסכום הגיוס יגיע, בסופו של דבר, לשני מיליארד דולר

מתמודדות בנחישות מול המתחרות. טלגרם

אפליקציית המסרים טלגרם (Telegram) הודיעה כי גייסה 850 מיליון דולר, בדרך למלא את כוונתה לגייס מיליארד דולר במה שנראה כ-ICO הגדול בעולם אי פעם. הערכות מדברות על כך שהסכום שהיא תקבל בסופו של דבר אף יגיע לשני מיליארד.

במסמך ששלחה ל-SEC האמריקני בשבוע שעבר נכתב כי מטרת הכסף היא "לפתח את ה-TON (רשת הבלוקצ'יין של טלגרם – י"ה), לפתח ולתחזק את ה-Telegram Messenger ולמטרות נוספות".

טלגרם היא אפליקציית מסרים מידיים, שנודעה ככר פעולה פורה לגורמי טרור, ובמיוחד דאעש. עם זאת, החברה עושה לאורך הזמן מאמצים על מנת למנוע את הפעילות הזאת או לפחות לצמצם אותה. בארץ ידועה האפליקציה בין היתר בגלל אחת הקבוצות הפעילות בה – טלגראס, שכשמה כן היא – עוסקת בתחום הסמים.

האפליקציה הוקמה על ידי פאבל דורוב, שמשמש גם כמנכ"ל שלה. הוא ציין כי קצב הגידול של פעילות החברה ב-2017 הסתכם בכ-50% . בתחילת 2016 מסרה החברה כי מספר המשתמשים החודשיים שלה עמד על 100 מיליון איש, שהעבירו 15 הודעות ליום, ומנתונים של אתר Statista עולה כי בסוף השנה האחרונה עמד הנתון על 180 מיליון איש.

ICO (ר"ת Initial Coin Offering) הוא שיטה שבמסגרתה מגייסת חברה כסף באמצעות טוקנים, במימון המונים. לפי TechCrunch, טלגרם פנתה לקרנות הון-סיכון ולמשקיעים נוספים והציעה להם הנחות בקניית טוקנים, במטרה לגייס חצי מיליארד דולר. אלא שהסכום שקיבלה היה, כאמור, גבוה יותר. בשלב הבא, שמתוכנן למרץ, היא מתכוונת לפנות לקהל הרחב. המטרה המקורית של שלב זה הייתה לגייס כסף עבור TON מהציבור, אולם ייתכן שהיא תגייס במסגרתו 1.15 מיליארד דולר, ולא רק לפלטפורמת הבלוקצ'יין שלה – כך לפי בלומברג (Bloomberg).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים