סלקום תטמיע מערכות שו"ב באלפי מקלטים בפרויקט ב-10 מיליון שקלים

המניע לפרויקט הוא הרצון לניהול יעיל יותר של המקלטים בארץ בשעת חירום, זאת, מתוך רצון להפוך את המקלטים העירוניים למקלטים חכמים

ניהול יעיל יותר בשעת חירום. אילוסטרציה: mulderphoto/BigStock

סלקום וחברת צוות 3 יטמיעו מערכות ניהול, שליטה ובקרה, ותקשורת באלפי מקלטים ציבוריים בישראל. זאת, בעקבות זכייה במכרז של פיקוד העורף. היקפו של הפרויקט לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בכעשרה מיליוני שקלים.

המניע לפרויקט הוא הרצון לניהול יעיל יותר של המקלטים בארץ בשעת חירום. סלקום תטמיע מערכת תקשורת לפתיחה, שליטה ובקרה מרחוק למקלטים ציבוריים ברשויות מקומיות ברחבי הארץ. זאת, מתוך רצון להפוך את המקלטים העירוניים למקלטים חכמים.

במסגרת הפרויקט יותקנו מנעולי כניסה חכמים, המאפשרים פתיחה ונעילה מרחוק של המקלטים, בלא צורך במפתח. כן יותקנו מצלמות המאפשרות בקרה מרחוק על הנעשה במקלט, עם חיווי על כניסה ותנועה. כמו כן יוטמעו חיישני דלתות וחלונות לבקרת כניסה, גלאי הצפה ונפח, מערך כריזה מרחוק – להעברת מידע לשוהים במקלטים על ידי גורמי חירום והצלחה. עוד תוטמע רשת תקשורת אלחוטית Wi-Fi – לשימוש השוהים במקלט.

המערכת לניהול מרחוק של המקלטים היא של אוקטופוס (OCTOPUS System). היא מאפשרת, באמצעות ממשק ייעודי של מערכת שליטה ובקרה, ניהול של ציודי קצה, מצלמות ומנעולים – הן במקלט והן במרחב העירוני. היא תשמש את פיקוד העורף ואת מוקדי הביטחון של העיריות – בביטחון, בחירום ובשגרה.

לשפר את התפקוד באירועי חירום

בישראל ישנם 13 אלף מקלטים ציבוריים. בשלב הראשון של הפרויקט, אשר יחל השנה, סלקום תרשת כ-1,500 מקלטים ציבוריים ביותר מ-100 רשויות עירוניות. סלקום אמונה בפרויקט על ההיבטים הטכנולוגיים ואילו צוות 3, תטפל בהיבטי האבטחה הפיזית, מערכות מיגון אלקטרוניות, מערכות מיגון ומיגון אש – במקלטים. עוד יוטמעו במסגרת הפרויקט פתרונות אבטחת מידע, העונים לדרישות מערכת הביטחון.

בשלב הראשון המערכות יישבו בחדרי הפיקוד של הרשויות המקומיות. מאוחר יותר תיבחן האפשרות לחיבורן של המערכות
למערכת השו"ב של פיקוד העורף, שמיועדת לשתף מידע בין כלל גופי החירום וההצלה במדינה, ובכך לשפר את התפקוד שלהם באירועי חירום. המערכת, שוע"ל (ר"ת שליטה ובקרה עורף לאומי), עלתה לאוויר ב-2015. היא החליפה שתי מערכות שו"ב קיימות – תמונת עורף לדרג האסטרטגי, מרמת הפיקוד ומעלה וממלכה הטקטית.

פיקוד העורף ביצע את הפרויקט כחלק מהלקחים שהפיק בעקבות מסקנות ועדת וינוגרד, שבדקה את מחדלי מלחמת לבנון השנייה, וממצאים של מבקר המדינה הקודם, מיכה לינדנשטראוס, שמצא חוסר תיאום בין גופי החירום השונים בעת אסון השריפה בכרמל.

שוע״ל מהווה מערכת שו״ב מרכזית – מהמפקדות ועד הדרג הטקטי של פיקוד העורף. היא מאפשרת תמיכה בתהליכים המבצעיים בעורף ועובדת בכל טווחי התקשורת – קווית, סלולרית ולוויינית. פרויקט שוע"ל עלה לאוויר כחלק מתוכנית התקשוב וההתרעה לעורף ביחידת לוטם שבאגף התקשוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים