IDC: רבים מעובדי סאן יפוטרו בעקבות הרכישה על ידי אורקל

אנליסטים העריכו, כי אורקל תפעל לצמצום כמה מקווי המוצרים של סאן בעולם החומרה, שהיו פחות רווחיים, ולפיטוריהם של העובדים בהם ● אורקל צפויה לבצע פיטורים נוספים ● ג'ונתן שוורץ, מנכ"ל ונשיא סאן, כתב, ברמזו לפיטורים הצפויים, כי "אני בטוח שניפגש בעתיד" ● לדבריו, "היה לי הכבוד לעבוד אתכם; מעולם לא היה לי יום רע ב-13 שנותיי בחברה, בגלל סיבה בסיסית אחת: הייתי מוקף בעובדים מבריקים"

הצעד הבא של אורקל (Oracle), לאחר שהאיחוד האירופי אישר לה לרכוש את סאן (Sun), הוא צמצום כמה מקווי המוצרים הפחות רווחיים של החברה הנרכשת בעולם החומרה, שהיוו נטל עליה, ופיטורים של אלפי עובדים – כך העריכו אנליסטים בסוף השבוע.

"יש לצפות לכמה רמות של צמצום, בשל עודף, בעולמות השיווק והמכירות בסאן", אמר אל גילן, אנליסט תוכנה בחברת המחקר IDC. "אין כל חפיפה בין מוצרי אורקל וסאן בעולם החומרה, אולם יש צדדים אחרים, שבהם יש פעילויות ומוצרים משיקים או חופפים".

סאן מעסיקה 28 אלף עובדים, מהם 5,000 בשני מטות החברה בקליפורניה. אורקל מעסיקה 83 אלף עובדים ברחבי העולם. שתי החברות סירבו להגיב לגבי פיטורים עתידיים, אולם במייל פנימי ששלחה בשבוע שעבר, הכחישה סאן הערכה של אנליסט מבנק ההשקעות השווייצרי UBS, שלפיה מחצית מעובדי החברה הנרכשת צפויים לאבד את משרתם.

"אורקל מצפה, כי הרכישה תניב לה רווח של 1.5 מיליארד דולרים בשנה הבאה, אלא שיעד שכזה בהכרח מלווה בפיטורים דרסטיים", אמר גילן. "אורקל נדרשת לפעול במהירות, כיוון שעסקי סאן היו מאד בינוניים מאז ההודעה על הרכישה הצפויה באפריל שנה שעברה"

מנכ"ל ונשיא סאן: "עובדי החברה – מבריקים"

בעקבות אישור הרכישה ביום חמישי האחרון, הביעו עובדי סאן דאגה למקום עבודתם. ביום ו' האחרון הם קיבלו מזכר רחב תפוצה, שאמור לנחם את חלקם, מג'ונתן שוורץ, מנכ"ל ונשיא החברה. "היה לי הכבוד לעבוד אתכם יחד", כתב. "עובדי סאן הם בעלי תשוקה וממעוררי ההשראה והמבריקים בתעשיית ה-IT". הוא הוסיף, כי "מעולם לא היה לי יום רע ב-13 שנותיי בחברה, בשל סיבה בסיסית אחת: הייתי מוקף בעובדים מבריקים".

על סקוט מק'נילי, שאביו היה בכיר בתעשיית הרכב האמריקנית, והוא ממייסדי סאן ויושב ראש החברה, אמר שוורץ, כי "הוא היה הנרי פורד של ה-IT, המציא חידושים פורצי דרך". שוורץ המשיך להפליג במחמאות לעובדי החברה והטכנולוגיה שלה, ואמר, כי "יחד עם אורקל – הפוטנציאל שלה הוא ללא גבולות". ברמזו לפיטורים הצפויים בקרב עובדיו, אמר שוורץ, כי "תודה לכם שוב על הזכות לעבוד בצוותא. האינטרנט הפך את העולם למקום קטן. אני בטוח שניפגש בעתיד". הוא לא ציין, כי בשל הרכישה, הונו האישי יועשר ב-19.8 מיליוני דולרים.

אבן הדרך הבאה בהליך הרכישה של סאן על ידי אורקל היא ביום ד' הקרוב, ה-27 בחודש, אז צפוי לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, לחשוף את תכניותיו לשילוב מערך החומרה של סאן בעסקי התוכנה של החברה.

בנוסף, ג'יימס גוסלינג, סגן נשיא בסאן, שהוא אבי שפת התכנות ג'אווה, פרסם בבלוג שלו באתר סאן פוסט פרידה, תחת הכותרת "היה שלום, חבר ותיק". במאמר לא היו מילים, אלא עיבוד מחשב של שני פינגווינים, המסמלים את הלינוקס (Linux), עומדים ליד קברה של סאן. על הקבר היה כתוב: "סאן. תנוח על משכבה בשלום. 1982-2010. הרשת היא". זוהי פרפראזה אירונית על החזון של סאן לאורך השנים, שלפיו "הרשת היא המחשב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים