מכוניות אוטונומיות של טסלה וג'נרל מוטורס היו מעורבות בתאונות דרכים

שני כלי הרכב לקחו חלק בתאונות דרכים שונות בארצות הברית - ה-Model S של טסלה שהייתה במצב "טייס אוטומטי" התנגשה במשאית כיבוי אש בקולבר סיטי, ואילו ה-Chevy Bolt של GM שנסעה על מצב אוטונומי פגעה ברוכב אופנוע בסן פרנסיסקו

שיתוף הנסיעות מביא ליותר תאונות קטלניות? אילסוטרציה: kadmy/BigStock

שתי מכוניות בנהיגה אוטונומית היו מעורבות באחרונה בתאונות דרכים.

המקרה הראשון כלל מכונית של טסלה (Tesla) מדגם S שהתנגשה בחלק האחורי של משאית לכיבוי אש בכביש I-405 שבקולבר סיטי, קליפורניה, השבוע.

התאונה לא כללה נפגעים, אבל נחקרת על ידי צוות של התנועה הלאומית לבטיחות בדרכים, ה- NHTSA (ר"ת National Highway Traffic Safety Administration). גם הבולשת הפדרלית האמריקנית מעורבת, כי המכונית הייתה במצב "טייס אוטומטי" בזמן ההתנגשות.

לדברי הכבאים של קולבר סיטי, שצייצו הודעה עם תמונה ומידע מהמקום, משאית הכיבוי חנתה את שולי הכביש המהיר, בעוד שהצוות שלה עבד על כיבוי אש בתאונה. מכבי האש מעריכים כי המכונית של טסלה נסעה במהירות של של כ-105 קמ"ש (65 מייל לשעה), כאשר היא נכנסה במשאית.

כיום, לנוכח העובדה שתעשיית המכוניות האוטומטיות ותעשיית הטכנולוגיה מתקדמות במלוא המהירות לעבר פיתוח של מכוניות אוטונומיות, כל תאונה שבה מעורבת טכנולוגיה זו זוכה בבדיקה נוספת ומוקפדת פי כמה וכמה. וזו אינה הפעם הראשונה שבה מכונית של טסלה במצב טייס אוטומטי הייתה מעורבת בתקלה.

ב-7 במאי 2016, תאונת דרכים קטלנית בפלורידה שכללה מכונית של טסלה במצב טייס אוטומטי עוררה חקירה פדרלית בכדי לראות איזה תפקיד עלול היה להיות לטכנולוגיה המתקדמת בתאונה. שנה לאחר מכן, הוציא ה-NHTSA דו"ח שמצא כי הנהג הוא האשם, ושבו צוין כי התכונה טייס אוטומטי לא נועדה להפעיל את הרכב ללא השתתפות מלאה של הנהג בנהיגה.

התנגשות באופנוע בדצמבר – מי אשם?

המקרה שני כלל כלי רכב של ג'נרל מוטורס (General Motors) שגרם להתנגשות עם אופנוע בסן פרנסיסקו.

רוכב האופנוע טען כי המכונית – שהשתמשה בטכנולוגיית קרוז אוטומציה של GM – גרמה לו לפציעה חמורה ועכשיו תובעת את החברה, כך לפי העיתון המקומי, מרקורי ניוז (Mercury News). GM מצידה טענה כי האופנוען הוא האשם.

האירוע התרחש כבר בדצמבר, אך מתפרסם רק עכשיו.

יצרניות הרכב משוכנעות ומשכנעות שכלי הרכב האוטונומיים יהפכו את הכבישים לבטוחים יותר, אך נכון לעכשיו מדינת קליפורניה דורשת מנהגים להישאר מאחורי ההגה בעת נהיגה במצב אוטומטי, בכדי שיוכלו לשוב ולהשתלט על כלי הרכב בהתרעה קצרה במקרה של תקלה.

עם זאת, מחלקת כלי הרכב של המדינה שוקלת בימים אלה תקנות חדשות שיאפשרו בדיקות בכבישים ציבוריים, מבלי שבן אנוש יושב במושב הנהג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים