Veeam רכשה את N2WS הישראלית תמורת 150 מיליון שקלים במזומן

על פי הודעת Veeam, "הרכישה תחזק את כוחה בעולם ההתאוששות מאסון וביכולת שלה להגן על המידע הארגוני בסביבות השונות - פיזיות, וירטואליות ובענן"

אוהד קריץ, המייסד המשותף וסגן נשיא לפיתוח עסקי. צילום: יח"צ

Veeam רכשה את N2WS הישראלית תמורת 150 מיליון שקלים במזומן, כך נודע הבוקר (ג').

הנרכשת עוסקת בגיבוי והתאוששות מאסון הפועלת בסביבת AWS, אמזון ווב סרוויס. היא הוקמה על ידי אוהד קריץ, המשמש כסגן נשיא לפיתוח עסקי ואורי וולוך, המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות. בראש הפיתוח של החברה עומד עמי קליינמן, המשמש כסגן נשיא להנדסה.

בין לקוחות הנרכשת ניתן למנות את קוקה קולה (Coca Cola), ענקית שואבי האבק דייסון (Dyson), אוניברסיטת הרווארד, טיים (Time) וגו פרו (GoPro).

הנרכשת מונה עשרות עובדים: רובם בתחום הפיתוח במשרדי החברה במת"מ בחיפה, והאחרים במשרד שנפתח ב-2017 בווסט פאלם-ביץ', פלורידה, ובו נמצאת ההנהלה וכן מרבית פעילות השיווק והמכירות. אחד מהמייסדים של Veeam – רטמיר טימאשב, לשעבר המנכ"ל שלה, משמש כחבר בדירקטוריון החברה הנרכשת.

מוצר התוכנה של הנרכשת הוא Cloud Protection Manager, המאפשר גיבוי, שחזור והתאוששות מאסון עבור סביבת הענן של אמזון – AWS.

לחזור לפעילות שוטפת במהירות – תוך אובדן מינימלי של מידע

המוצר מספק יכולת אמינה להגן, ולגבות ולשחזר את המידע ואת סביבת המחשוב שלו, כך שאם הארגון חלילה נפגע – למשל כתוצאה מטעויות אנוש או מהתקפות זדוניות, כופרות ועוד – ניתן יהיה להתגבר על הבעיה ולחזור לפעילות שוטפת במהירות רבה ותוך אובדן מינימלי של מידע.

מעבר ליכולות של גיבוי וניהול נתונים, המוצר של הנרכשת גם כולל מגוון רחב של יכולות ייחודיות, בעיקר בתחומים של גיבוי ושחזור מהירים מאוד של הסביבה ושל ההתאוששות מאסון. זאת בזכות העובדה שהמוצר נבנה מראש לעבוד באופן אופטימלי בסביבות מחשוב בענן, וכולל צימוד הדוק לשירותי המחשוב של הענן הציבורי בנושאי האחסון וניהול המשאבים.

כך לדוגמה, באמצעות המוצר ניתן לבצע שחזור אוטומטי ומלא של סביבות מחשוב ענן באופן מיידי – בטווח של דקות או פחות מכך. זאת, בניגוד לשחזור של אותן הסביבות באמצעות מוצרי גיבוי מסורתיים – העלול לקחת שעות ולדרוש פעולות ידניות לרוב.

המוצר של הנרכשת נמכר בעיקר דרך חנות האפליקציות של אמזון (AWS Marketplace), והוא מוביל את קטגוריית מוצרי הגיבוי והשחזור בחנות הזאת במשך שנים. יש לחברה כיום יותר מ-1,000 לקוחות ביותר מ-30 מדינות, ביניהם עשרות חברות ענק, מהגדולות בעולם, לרבות רוב החברות ייעוץ ה-IT הגלובליות הגדולות. בשנה החולפת מחזורה של הנרכשת גדל ביותר מכפליים.

הצמיחה הגבוהה ביותר מבין עולמות הענן

ענקית הגיבוי הווירטואלי והזמינות השקיעה בחברת הסטארט-אפ הישראלית סכום בלתי ידוע והודיעה על כך בכנס השנתי שערכה ביולי האחרון בניו אורלינס. ההשקעה של ענקית הזמינות הרוסית הניבה פתרון שנקרא Veeam Availability for AWS, שמשלב בין המוצר של הנרכשת – Cloud Protection Manager, למוצר הגיבוי של Veeam. השקעה נוספת בנרכשת הייתה של קרן ההשקעות Insight Venture Partners, אחת מקרנות ההשקעה המובילות בעולם.

על פי הודעת Veeam, "הרכישה תחזק את כוחה בעולם ההתאוששות מאסון וביכולת שלה להגן על המידע הארגוני בסביבות השונות – פיזיות, וירטואליות ובענן". N2WS הישראלית תפעל כיחידה עצמאית עם משרדיה בחיפה שבישראל, ארצות הברית ובריטניה, והמנכ"ל, ג'ייסון ג'אדג', ימשיך בתפקידו – כמו גם צוותי השיווק, המכירות והפיתוח של הנרכשת.

פטר מק'קיי, מנכ"ל משותף ונשיא Veeam, אמר כי "ארגונים נעים לסביבות עבודה חדשות ונוספות, לענן הציבורי, ובסביבות אלה יש חשיבות נוספת להגנה על המידע ולזמינות שלו".

על פי תנאי המכירה, לאנשי Veeam תהיה גישה מלאה לטכנולוגיה של הנרכשת, על מנת שהיא תוכל ליישם ביעילות רבה יותר גיבוי והגנה על המידע בסביבות של AWS – ולשלב את מוצרי הנרכשת בפלטפורמת הזמינות שלה.

אנליסטים ציינו כי ברכישה טמונה הזדמנות ל-Veeam, בשל הגידול הצפוי בעולם התשתיות כשירות, IaaS, שיעמוד בתחילת העשור על 88 מיליארד דולרים. מדובר בצמיחה הגבוהה ביותר מבין עולמות הענן, כשבתוכו, ל-AWS יש נתח שוק מוביל של 44.2%. הרכישה, נכתב, צפויה להניב לרוכשת יכולת להגדיל את נתח השוק שלה, בשל המיקוד של הנרכשת בסביבות AWS.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים