מנכ"ל אינטל: "פרצות האבטחה לא נוצלו כדי להשיג מידע על משתמשים"

"אינטל תשחרר בתוך שבוע עדכונים ליותר מ-90% מהמוצרים הרלוונטיים שלנו שיוצרו בחמש השנים האחרונות וליתרת המוצרים - עד סוף החודש", אמר בריאן קרזניץ' ב-CES, בהתייחס לפרצות החמורות Spectre ו-Meltdown

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, בתערוכת CES 2018. צילום: יח"צ

"עד כה, לא ידוע לנו שפרצות האבטחה Spectre ו-Meltdown נוצלו כדי להשיג מידע על משתמשים", כך אמר אמש (ב') מנכ"ל אינטל (Intel), בריאן קרזניץ', בתערוכת הטכנולוגיה CES, שנערכת בימים אלה בלאס וגאס. לדבריו, "אנחנו פועלים ללא ליאות כדי להבטיח שהמצב יישאר כך".

קרזניץ' התייחס לפרצות האבטחה החמורות שהתגלו בשבוע שעבר בליבת המעבדים של אינטל ושל חברות נוספות, בהן ARM, קוואלקום (Qualcomm), אפל (Apple) ו-AMD. הפרצות אפשרו להאקרים להגיע לליבת המערכות – ה-Kernel – ושם הם יכולים, ולו באופן תיאורטי, להשתיל רושעה שתחשוף בפניהם את נתוני המשתמש – בין אם במחשב או בסמארטפון.

"הדבר הטוב ביותר שאפשר לעשות כדי לוודא שהנתונים שלכם בטוחים הוא להקפיד להתקין את עדכוני התוכנה של יצרן מערכת ההפעלה ויצרן המערכת מיד עם שחרורם", אמר קרזניץ'.

הוא ציין את שיתוף הפעולה בין החברות לטיפול בתקלה ואמר כי "אינטל תשחרר בתוך שבוע עדכונים ליותר מ-90% מהמוצרים הרלוונטיים שלנו שיוצרו בחמש השנים האחרונות וליתרת המוצרים – עד סוף החודש. אנחנו מאמינים שהשפעת העדכונים האלה על הביצועים תלויה בראש ובראשונה בעומס העבודה. לפיכך, אנחנו מצפים שאצל חלק מהמשתמשים נהיה עדים להשפעה רבה יותר מאשר אצל אחרים. אנחנו ממשיכים לפעול עם התעשייה לצמצום ההשלכות על אותם עומסי עבודה עם הזמן".

קרזניץ' לא התייחס לידיעות שלפיהן הוא מכר בסוף נובמבר מניות בהיקף של כ-24 מיליון דולר – לאחר שידע על הפרצה. המכירה הפתיע רבים, שכן היא השאירה אותו רק עם 250 אלף מניות של החברה שהוא עומד בראשה.

מה חדש במובילאיי?

בהמשך התייחס קרזניץ' למובילאיי (Mobileye), שאותה רכשה אינטל במהלך השנה שעברה באחת מעסקות השיא של ההיי-טק הישראלי, ואמר כי שני מיליון כלי רכב של יצרניות כמו ב.מ.וו. (BMW), פולקסווגן (Volkswagen) וניסאן (Nissan) ישתמשו השנה בטכנולוגיה שלה לבניית מערכות מיפוי. בנוסף, מעבדי אטום (Atom) של אינטל ישולבו בפלטפורמת הנהיגה האוטונומית החדשה EyeQ5 של מובילאיי, שמיועדת לכלי רכב אוטונומיים ברמות 3 עד 5, ו-SAIC Motor תהיה יצרנית הרכב הסינית הראשונה שתשף אתה פעולה בפיתוח מכוניות אוטונומיות בדרגות אלה.

כמו כן, הוא ציין שמובילאיי חתמה על הסכמים עם 11 יצרניות רכב, שלדבריו אחראיות יחדיו ליותר מ-50% מייצור המכוניות בעולם, שבמסגרתם יועברו לייצור מערכות הנהיגה האוטונומיות למחצה (דרגה 2 ו-3). עוד עולה מדבריו שאינטל סיפקה שבב ניסוי עם 49 Qubit לשותפת המחקר שלה, QuTech.

חדשה מעניינת נוספת שאותה מסר קרזניץ' היא שבמהלך אולימפיאדת החורף הקרובה, שתתקיים בחודש הבא בדרום קוריאה, יפיקו אינטל וגופי שידור שונים את משדר המציאות הווירטואלית האולימפי החי הראשון בעולם. אינטל אף הקימה באחרונה אולפנים שיפיקו תוכן המבוסס על פיקסלים תלת מימדיים – Voxels. את האולפנים מנהל הישראלי דייגו פרילוסקי. קרזניץ' ציין כי אולפני פראמאונט הם האולפנים ההוליוודיים הראשונים שיבחנו את הטכנולוגיה.

הרחפן של אינטל בפעולה ב-CES 2018. צילום: יח"צ

הרחפן של אינטל בפעולה ב-CES 2018. צילום: יח"צ

שיא גינס חדש בתחום הרחפנים

לסיום הכריז קרזניץ' על עוד שיא גינס ששברה אינטל בתחום הרחפנים – עם המספר הגדול ביותר של רחפנים המופעלים בעת ובעונה אחת במרחב מקורה. הוא הציג מפגן שבוצע על ידי 100 רחפני Shooting Star של החברה, שהם אוטומטיים לחלוטין ונשלטים על ידי מפעיל יחיד.

"העולם נמצא כיום בעיצומה של מהפכת נתונים, והם יכולים לשנות מהיסוד את החוויות היומיומיות שלנו. מהפכת הדטה צפויה להגדיר מחדש את האופן שבו אנחנו חווים את החיים – בעבודה, בבית, באופן שבו אנחנו נוסעים ובאופן שבו אנחנו נהנים מספורט ובידור", סיכם מנכ"ל אינטל. "נתונים הם הכוח היצירתי מאחורי חידושי העתיד. אנחנו מוקפים כיום בנתונים בכל מקום והם עתידים לחולל שינויים חברתיים וכלכליים מהסוג שלו אנו עדים אולי פעם או פעמיים בלבד במאה שנים".

הכותבת הינה שליחת אנשים ומחשבים ל-CES 2018.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים