אמיר פרישר גוטמן, גל גדות ודונלד טראמפ – ויקיפדיה מסכמת שנה

סלבס, סדרות טלוויזיה, ערכים בחדשות ו-וונדרוומן אחת נמצאים ברשימת הערכים הכי נצפים בוויקיפדיה העברית ● וגם: איזה ערך מפתיע הגיע למקום הראשון?

פרזנטורית של וואווי. גל גדות. צילום: Kathclick, BigStock

מדינות לפי אוכלוסייה, שטח, צפיפות, תמ"ג ופיתוח אנושי הוא הערך הנצפה ביותר בוויקיפדיה (Wikipedia) העברית ב-2017, עם קרוב ל-1.5 מיליון צפיות – כך עולה מנתונים שפרסמה האנציקלופדיה החופשית. מדובר בכמעט פי שלושה מהערך ישראל, שנמצא במקום השני, ובפי ארבעה ממשחקי הכס, שהגיע שלישי. אלברט איינשטיין הוא האישיות שהערך על שמה הכי נצפה (במקום השביעי) והסלב הנצפה ביותר הוא אמיר פרישר גוטמן (במקום התשיעי), שהלך השנה לעולמו במקרה טראגי במיוחד.

את הרשימה העולמית מוביל הערך Deaths in 2017 (מקרי מוות ב-2017) עם כ-37.4 מיליון צפיות, כשאחריו דונלד טראמפ והמלכה אליזבת השנייה. העונה השביעית של משחקי הכס נמצאת במקום הרביעי ובחמישי – מייגן מרקל, אשתו לעתיד של הנסיך הבריטי הארי. בחמישייה השנייה נמצאים הערך הכללי של משחקי הכס, רשימת סרטי בוליווד מ-2017, ארצות הברית, ביטקוין וסדרת הטלוויזיה 13Resons Why. גל גדות, שפרצה השנה לתודעה העולמית עם הסרט וונדרוומן, נמצאת במקום ה-15 ברשימה. סוגרת את רשימת ה-20 הסדרה Stranger Things.

המקרה הטראגי של אמיר פרישר גוטמן הביא גולשים רבים להיכנס לערך שלו בוויקיפדיה. צילום: רעות שטיינברג, מתוך ויקיפדיה

המקרה הטראגי של אמיר פרישר גוטמן הביא גולשים רבים להיכנס לערך שלו בוויקיפדיה. צילום: רעות שטיינברג, מתוך ויקיפדיה

במקום הרביעי ברשימת הערכים בוויקיפדיה העברית נמצא זה של ארצות הברית, כשלמקום החמישי הגיעה ירושלים. שישית נמצאת סדרת הטלוויזיה פולמון, במקום השמיני – דרגות צה"ל, וסוגר את העשירייה הראשונה ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

הפופולריות של סטטיק ובן אל לא גרמה לכניסת הערך עליהם, או אחד הערכים על אחד מהם, לעשירייה הראשונה, וזה של סטטיק פותח את העשירייה השנייה. בן אל תבורי נמצא רק במקום ה-1024. גל גדות הגיעה רק למקום ה-14 ברשימה העברית – אחרי כפר אז"ר במקום ה-12 ויצחק רבין ב-13. דונלד טראמפ הגיע רק למקום ה-15.

פופולרית - גם בוויקיפדיה. המלכה אליזבת השנייה. צילום: BigStock

פופולרית – גם בוויקיפדיה. המלכה אליזבת השנייה. צילום: BigStock

בחלוקה לחודשים, גל גדות הגיעה ראשונה בחודש יוני, שבו יצא סרטה, וונדרוומן – שהגיע רק למקום השישי באותו החודש. אמיר פרישר גוטמן, שנפטר ביולי, היה הערך הנצפה ביותר באותו החודש, ובאוגוסט – זה של לוסי דובינצ'יק, שנפלה בחודש זה. הביטקוין היה הערך הנצפה ביותר בנובמבר, עם כ-42 אלף צפיות. בדצמבר עלה מספר הצפיות שלו פי 2.5 – ל-100 אלף – אולם הוא ירד למקום השני.

במהלך 2017 נצפו בוויקיפדיה העברית יותר מחצי מיליארד דפים, כאשר ממוצע הדפים הנצפים בחודש עומד על כ-50 מיליון. בסך הכל התבצעו השנה בוויקיפדיה העברית כ-23 מיליון עריכות (כשני מיליון עריכות בחודש בממוצע).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים