דו"ח: 77% מהילדים בישראל סובלים משיימינג

נתונים של המועצה לשלום הילד מעלים ממצאים חמורים על האלימות שחווים הילדים ובני הנוער בישראל ברשת ● עוד הוא חושף שיותר ממחצית מבני הנוער שומרים תמונות אינטימיות שלהם בסמארטפון

דו"ח נוסף מראה: צריך להגן על הילדים ובני הנוער מפני האלימות ברשת. צילום אילוסטרציה: BigSock

דו"ח של המועצה לשלום הילד, שפורסם היום (ג'), מעלה ממצאים מדאיגים על האלימות ממנה סובלים הילדים ובני הנוער הישראליים ברשת. על פי הנתונים, כ-77% מהם דיווחו שנפגעו מעלבון ברשת, כלומר – חוו שיימינג, ו-11% אף חוו פגיעה של ממש. מדובר בנתון כפול מהוריהם.

הדו"ח מעלה שבנים חווים איומים או אלימות מילולית ברשת יותר מבנות וכשזה מגיע להטרדות מיניות – המגמה הפוכה. כך, 34% מהבנים ו-30% מהבנות נפגעו מאלימות מילולית או מאיומים אונליין, ו-13% מהבנות ו-6% מהבנים עברו ברשת הטרדה מינית. כחמישית מאלה שעברו פגיעה ברשת לא סיפרו על כך לאף אחד. רוב אלה שבוחרים לספר מעדיפים לעשות זאת להורים (38%) מאשר לחבר/ה (26%). כשזה מגיע לממד הפיזי, 12% מהילדים ובני הנוער שהופנו לשירותי הרווחה עברו התעללות מינית.

עוד עולה מהנתונים כי 34% נתקלו בתוכן פורנוגרפי – שלא במתכוון, וכי יותר מ-50% מבני הנוער בגילאי 13-17 שומרים תמונות אינטימיות שלהם בסמארטפון.

המאמצים של פייסבוק נגד סנאפצ'ט נושאים פרי – לפחות בישראל

הדו"ח עוסק גם בנתוני הגלישה של הילדים ובני הנוער באינטרנט: רובם הגדול של בני גילאי 7-17 – כ-87% – עושים זאת יותר משעתיים ביום.

בנוסף, נראה שהמאמצים של פייסבוק (Facebook) לפתות את הילדים ובני הנוער לעזוב את סנאפצ'ט (Snapchat) ולעבור אליה ואל אינסטגרם (Instagram) שלה נושאים פרי, לפחות בישראל: 75% מבני ה-13-17 פעילים בפייסבוק, 61% באינסטגרם ורק כ-50% בסנאפצ'ט. גם האפליקציה הפופולרית ביותר בקרב בני גילאים אלה היא של פייסבוק – ווטסאפ (WhatsApp), שבה משתמשים 90% מהם.

כשליש מהילדים – מתחת לקו העוני

הדו"ח מראה כי בסוף השנה שעברה חיו בישראל כ-2.8 מיליון ילדים ובני נוער – כשליש מהאוכלוסייה. מספרם אמנם גדל פי שניים ב-46 השנים האחרונות (כאשר מספרם בציבור המוסלמי גדל ביותר מפי שלושה), אולם שיעורם באוכלוסייה קטן מ-39% בשנות ה-70. בכל משפחה יש בממוצע 2.4 ילדים.

נתון מדאיג מעלה כי שליש מהילדים בישראל חיים מתחת לקו העוני. הדבר חמור במיוחד במגזרים הערבי והחרדי, שם הנתון מגיע לכשני שלישים – שניים מכל שלושה ילדים. בציבור היהודי בכללותו, אחד מכל חמישה ילדים חי מתחת לקו העוני.

עוד ממצא מדאיג הוא שבשנה שעברה הגיעו לחדרי המיון בבתי החולים 773 ילדים ובני נוער לאחר שניסו להתאבד. ברוב המכריע של המקרים – 608 – מדובר בבנות. 40% מהם היו מתחת לגיל 14.

דו"ח המועצה לשלום הילד הוגש הבוקר לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, שאמר עם קבלתו כי הנוער הישראלי זקוק להגנה וכי יש להקצות יותר משאבים על מנת להגן עליהם בכל הזירות – כולל ברשת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים