קהילת ה-ICT מתגייסת לסייע לאתר המתנדבים Idealist בתחרות בינלאומית שנערכת בפייסבוק

הפרס הראשון - מיליון דולרים, יוענק לעמותה שתקבל את מירב קולות הגולשים ● בראש אתר Idealist, המרכז פעילות של 80 אלף מתנדבים מכל העולם, עומד הישראלי עמי דר - איש היי-טק לשעבר, שמשקיע מזה 25 שנה את כל הונו לפעילות התנדבותית ● ינקי מרגלית, יזם חברתי וממייסדי אלדין, מרכז את פעילות הסיוע לאתר ● "יש לנו הזדמנות לעזור לעמי דר להפוך את העולם למקום קצת יותר טוב", אומר מרגלית

קהילת ההיי-טק הישראלית מתגייסת בימים אלו לסייע לאתר המתנדבים הגדול בעולם, Idealist, לזכות בפרס יוקרתי בגובה מיליון דולרים, בתחרות שעורך הבנק האמריקני צ'ייס (Chase). התחרות, שהחלה בנובמבר האחרון, נערכת ברשת החברתית פייסבוק (Facebook), בקרב עמותות שונות מרחבי העולם. העמותה שתקבל את מספר הקולות הגדול ביותר מהגולשים, תזכה בפרס היוקרתי כאות הוקרה על תרומה לקהילה.

מאחורי האתר Idealist עומד הישראלי עמי דר – איש היי-טק שעבד במשך שנים רבות בחברת אבטחת המידע אלדין. הוא הקים את עמותה למתנדבים בשנת 1985, וכבר אז חלם על רשת בינלאומית שתאגד מתנדבים מכל העולם, וכוללת רשימות ופרטים של אלפי עמותות. כיום יש באתר שלו למעלה מ-80 אלף מתנדבים שמסייעים לאלפי ארגונים ועמותות בכל העולם, כולל בישראל.

דר, שחי כיום בניו-יורק, הקים את העמותה בישראל, בתקופה בה עדיין לא היה אינטרנט. בראשית שנות התשעים, עבר לארה"ב, ומאז הוא מקדיש את חייו לסיוע לאנשים בכל העולם, על ידי קישור מתנדבים לעמותות.

ינקי מרגלית, יזם חברתי וממייסדי אלדין, שעבד עם עמי דר , מוביל את מבצע ההצבעה בישראל למען העמותה של דר, על מנת שתקבל כמה שיותר קולות. הוא קורא לקהילת היי-טק להתגייס למען Idealist ולמען עמי דר, אותו הוא מכנה צדיק.

"בקיץ 1985 פגשתי את עמי על חוף ימה של תל אביב", משחזר מרגלית. "שלוש שנים לפני כן, יחד עם פלוגת צנחנים בגבול לבנון-סוריה, עמד עמי וצפה בפלוגה סורית מתאמנת מולו. המחשבה שעברה בראשו היתה שיש חבר'ה טובים בפלוגה הזו ויש מניאקים – כמו אצלנו. למה שלא נחבר את החבר'ה הטובים משני הצדדים? כשסיים את המלחמה ההיא והשתחרר מהצבא, נסע עמי לטייל בדרום אמריקה. על קצה פסגת המאצ'ו-פי'צו בפרו התגבשה בעמי ההכרה הברורה של ייעודו בחיים: הוא זה שצריך לחבר את החבר'ה הטובים מכל העולם".

מרגלית ממשיך ומספר, כי "עמי חזר לארץ והתחיל לכתוב את הספר 'המדריך לחולם המעשי'. רק מדפסת הייתה חסרה לו על מנת להתחיל את הכול. כבר אז הוא תיאר רשת עולמית של סניפי מתנדבים, מחוברים במחשבים וחולקים הזדמנויות להתנדבות ועשייה. הוא חלם על השבדי והישראלי שרוצים להתנדב בפרו או בהאיטי ועל הירושלמית שרוצה לנקות את הפארק השכונתי".

מרגלית מספר, כי אף מו"ל לא הסכים לפרסם את הספר. "בראשית שנות התשעים, ארז עמי את כל רכושו – שהסתכם בכמה חולצות משובצות ו-2,000 דולרים, ונסע לניו-יורק. בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות חלם לבנות את Idealist – הרשת של החבר'ה הטובים. הוא התחיל במחסן של כנסייה בגבול הארלם, שם דאג לארבעה שולחנות שש-בש לזקני השכונה ומחשב. כיום idealist.org הוא אתר המתנדבים הגדול בעולם – עם 80,000 מבקרים ביום וקרוב ל50,000 ארגוני מתנדבים המשתמשים בשירותיו".

"השבוע אנחנו יכולים לעזור לעמי להפוך את העולם למקום קצת יותר טוב", מסכם מרגלית, "הצביעו לו".

קבוצת אנשים ומחשבים מתגייסת גם היא כדי לעזור לעמי דר לקדם את האתר שלו ולזכות במקום הראשון בתחרות. הצביעו עכשיו בכתובת הבאה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביבית

    25 שנות השקעה של עמי ורק קליק אחד שלנו - זה מה שצריך כיד שהעולם יהיה טוב יותר!

אירועים קרובים