גיוס ענק לקומפאס הישראלית: סופטבנק תשקיע בה 450 מיליון דולר

החברה, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית בתחום הנדל"ן, הודיעה על הגיוס הנוכחי חודש לאחר סבב ההשקעה הקודם ● היא גייסה מאז הקמתה לפני ארבע שנים 775 מיליון דולר

מימין: רוברט רפקין, מנכ"ל קומפאס; ד"ר אורי אלון, יו"ר החברה; ומהאל גבט, סמנכ"לית התפעול שלה. צילום: יח"צ

קומפאס (Compass) של ד"ר אורי אלון, הבעלים של קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים, סיימה לפני כחודש גיוס של 100 מיליון דולר והיום (ה') מודיעה על גיוס גדול הרבה יותר – של 450 מיליון דולר, ומאחד הגופים הפיננסיים הגדולים – סופטבנק (Softbank).

החברה, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית בתחום הנדל"ן, הוקמה רק לפני ארבע שנים וגייסה מאז 775 מיליון דולר. ההשקעה הנוכחית היא אחת ההשקעות הגדולות ביותר של חברות אמריקניות בחברת טכנולוגיה פרטית. כספי הגיוס מיועדים להרחבת פעילות קומפאס ליעדים נוספים בארצות הברית ולהאצת הפיתוח הטכנולוגי שלה.

בין המשקיעים הנוספים בחברה ניתן למנות את קרן פידיליטי השקעות (Fidelity Investments), שהשקיעה בה בסבב הגיוס הקודם, כאמור – לפני כחודש, Wellington Management ,IVP ,Thrive Capital ,406 Ventures וקרן הון-הסיכון Founders Fund, שמנוהלת על ידי פיטר ת'יל, ממייסדי PayPal ומהמשקיעים הראשונים בפייסבוק (Facebook).

מעוניינת להרחיב את הפעילות אל מחוץ לארצות הברית

קומפאס פעילה ביותר מ-12 ערים בארצות הברית, בין היתר בניו-יורק, מיאמי, סן פרנסיסקו, בוסטון, וושינגטון ולוס אנג'לס. בשבוע שעבר היא השיקה את פעילותה בשיקגו ולאחר הגיוס הנוכחי צפויה להרחיב את הפעילות לערים נוספות בארצות הברית.

אלון הקים את קומפאס עם שותפו העסקי, רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן זאקס (Goldman Sachs). הפלטפורמה הטכנולוגית של החברה מאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות בתחום הנדל"ן על ידי הצגת מידע אודות מגמות תמחור ותנודות השוק בזמן אמת. בנוסף, היא מציגה מידע על אזורים, שכונות, עסקות אחרונות שבוצעו, מקומות הבילוי והחינוך ועוד.

יצוין שאלון ביצע שני אקזיטים, כשמכר שתי חברות שהקים לגוגל (Google) ולטוויטר (Twitter). האקזיט הראשון אירע כשמכר לגוגל ב-2006 את מנוע החיפוש אוריון (Orion), שאותו פיתח במסגרת עבודת הדוקטורט שלו. בעקבות זאת הוא הצטרף לענקית הרשת. ארבע שנים לאחר מכן הקים אלון את הסטראט-אפ ג'ולפאן (Julpan), שפיתח מנוע חיפוש לרשתות חברתיות ונרכש שנה אחר כך, ב-2011, על ידי טוויטר (Twitter). לאחר המכירה הוא הצטרף לרשת החברתית כמנהל מרכז הפיתוח שלה בניו-יורק – תפקיד בו עבד במשך שנה, עד שעזב לטובת הקמת קומפאס.

בנוסף, תחת ניהולו של אלון זכתה הפועל ירושלים בשתי אליפויות – הראשונה בתולדותיה ב-2015 והשנייה ביוני האחרון. אלון, שגדל והתחנך בירושלים, הקים קרן השקעות שמשקיעה בחברות סטארט-אפ בישראל ובעולם.

"קומפאס בכל מקום"

לדברי אלון, המכהן כיו"ר הדירקטוריון של קומפאס, "עם ההשקעה של סופטבנק, אנחנו שואפים להוציא לפועל את החזון שלנו ל-'קומפאס בכל מקום' ('Compass Everywhere') בזמן קצר יותר. השאיפה שלנו היא שקומפאס תהיה בכל עיר גדולה בארצות הברית בשנים הקרובות, ולהתחיל את ההתרחבות הגלובלית שלנו, במטרה להביא את הטכנולוגיה שלנו ליעדים נוספים, מעבר לארצות הברית".

"באופן יחסי, ענף הנדל"ן לא נהנה מפיתוחים טכנולוגיים ולכן נותר לא יעיל", אמר ג'סטין ווילסון, יועץ השקעות בכיר בסופטבנק. "קומפאס נמצאת בפוזיציה מצוינת להמשך צמיחה בסקטור, עם עסקות בהיקפים של טריליוני דולרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים