מיהן 50 חברות הטכנולוגיה הישראליות הצומחות ביותר?

דלויט פרסמה את רשימת ה-Fast50 שלה, שכוללת חברות שצמחו הכי הרבה והכי מהר בין 2013 ל-2016 ● החברה המובילה רשמה צמיחה של 16,230%

לקראת היציאה מהמשבר: אופטימיות, אבל זהירה. אילוסטרציה: BigStock

יואפי היא חברת הטכנולוגיה הישראלית הצומחת ביותר בין 2013 ל-2016 – כך עולה ממדד Fast50 של דלויט (Deloitte), שפורסם אתמול (ד'). החברה, שפיתחה פלטפורמה לשיווק אפליקציות, רשמה בתקופה זו צמיחה של 16,230%.

דלויט מפרסמת את רשימת ה-Fast 50 כבר שנים רבות, שבמסגרתה היא מודדת מיהן 50 חברות ההיי-טק הישראלית שצמחו הכי הרבה והכי מהר. בראש הרשימה הנוכחית עומדת, כאמור, יואפי, שמנוהלת על ידי משה וקנין. החברה הוקמה ב-2011 על ידי וקנין ושותפו, עופר גרנט, וגייסה מאז 18 מיליון דולר.

למקום השני ברשימה הגיעה יוטפו, שרשמה צמיחה "צנועה" הרבה יותר – של 8,703%. החברה, שבראשה עומד תומר תגרין, פיתחה מערכת שמסייעת לחברות לשווק את עצמן בעזרת תוכן גולשים. בעזרת הפלטפורמה ניתן לכתוב על מוצר מסוים באתרי e-Commerce ולקרוא את מה שגולשים אחרים כתבו עליו. החברה הוקמה ב-2011 על ידי תגרין ועופר כהן, סמנכ"ל התפעול, וגייסה מאז 102 מיליון דולר.

Monday.com, שפיתחה טכנולוגיה לניהול משימות ופרויקטים, הגיעה למקום השלישי, לאחר שצמחה בתקופה שנבדקה ב-5,878%. החברה, שהמנכ"ל שלה הוא רועי מן, גייסה עד כה 34 מיליון דולר.

יצוין כי שלוש החברות הראשונות בדירוג נכנסו אליו בפעם הראשונה – ישר לצמרת. לדברי שלי תשובה, שותף וראש מגזר ההיי-טק בדלויט, "נתון זה מעיד על עוצמת השוק הטכנולוגי הגלובלי, בו כאשר חברה מנותבת נכון ברמה העסקית, היא עושה זאת בגדול".

מקור: דלויט

מקור: דלויט

במקום הרביעי נמצאת דטורמה, שפיתחה טכנולוגיה לקידום פרסום וצמחה ב-5,150%, ורדיס לאבס, שפועלת בעולם בסיסי הנתונים וגדלה בשנים המדוברות ב-3,728%, הגיעה חמישית. AppsFlyer פותחת את החמישייה השנייה, ואחריה WSC טכנולוגיות ספורט, אקופיה, זטרו ו-Feedvisor.

בין החברות הבולטות בהמשך הרשימה נמצאות מובילאיי (Mobileye), שבתקופת המדידה טרם נרכשה על ידי אינטל (Intel), במקום ה-17; מיד אחריה Wix; סייברארק (CyberArk) במקום ה-20; בבילון (Babylon) במקום ה-25; טאואר-ג'אז (Tower-Jazz) ב-27; מלאנוקס במקום ה-35; אימפרבה (Impreva) – ב-42; אורבוטק (Orbotech) שני מקומות אחריה; ו-Votiro, שסוגרת את הרשימה. היא, אגב, צמחה ב-2013-2016 ב-65% "בלבד".

לדברי תשובה, "מנצחות תחרות ה-Fast50 מוכיחות שהמגמות שאפיינו את שוק הסטארט-אפים הישראלי ממשיכות ואף מתחזקות. אנחנו מזהים מגמה הולכת ומתגברת של חברות המתמקדות בצמיחה עסקית ולראייה, חלה צמיחה של 80% בסך ההכנסות של החברות המופיעות ברשימה בין השנים 2013 ו-2016. נתון זה מעיד על עוצמתו של השוק הישראלי ויותר מכך, על המגמה המבורכת של כלל השחקנים באקו-סיסטם, שרואים יותר מבעבר את הצורך והפוטנציאל בהצמחת חברות מעבר לשלב המו"פ".

הוא אמר כי יואפי, החברה הזוכה השנה, "הינה בעלת אחוזי צמיחה כמעט כפולים ביחס לאחוזי הצמיחה שהשיגה החברה הזוכה בשנה שעברה – דבר המעיד על עוצמת מגמת הצמיחה שאותה אנחנו חווים בשוק הישראלי". תשובה ציין כי "חברות שדורגו במקומות הראשונים בתחרות שלנו הצליחו להתברג למקומות גבוהים מאוד בתחרות ה-EMEA Fast500 – נתון המעיד על המובילות של ישראל בעולם".

לרשימה המלאה לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים