מארק זוקרברג, פייסבוק: "אם הייתי יוצר את האתר היום, המידע המפורסם בו היה גלוי כברירת מחדל"

"בחמש או שש השנים האחרונות, כתיבת הבלוגים המריאה, וכמוה גם כל השירותים שגורמים לאנשים לשתף מידע אישי", אמר מייסד הרשת החברתית הפופולרית ● זוקרברג התראיין לבלוג הטכנולוגיה טקראנץ', לרגל זכייתה של פייסבוק בפרס השנתי של האתר בפעם השלישית ברציפות

"אם זה היה תלוי בי, ואם הייתי יוצר את פייסבוק (Facebook) מחדש היום, המידע המפורסם בה היה גלוי לעיני כל כברירת מחדל", כך אמר מארק זוקרברג, מייסד הרשת החברתית הפופולרית, בראיון שערך עימו מייקל ארינגטון, מבלוג הטכנולוגיה המוביל טקראנץ' (Techranch), לרגל זכייתה של פייסבוק בפרס השנתי של האתר בפעם השלישית ברציפות.

"כשהתחלתי לעבוד על פייסבוק מחדר המעונות שלי בהארוורד (Harvard), השאלה של רבים מהאנשים הייתה, 'מדוע בכלל ארצה לשים באינטרנט את הנתונים שלי, ולמה שארצה אתר אינטרנט משלי?'", סיפר זוקרברג. "ומאז, בחמש או שש השנים האחרונות, כתיבת הבלוגים המריאה, וכמוה גם כל השירותים שגורמים לאנשים לשתף מידע אישי. אנשים באמת התרגלו לא רק לשתף נתונים מסוגים שונים, אלא לעשות זאת בצורה פתוחה יותר ועם יותר אנשים. הנורמה החברתית היא משהו שהתפתח עם הזמן".

פייסבוק, כזכור, ביצעה לא מעט שינויים בהגדרות הפרטיות של האתר בתקופה האחרונה, שגרמו לחשיפת יותר מידע ליותר אנשים. לאור הביקורת העצומה שספגה, כולל ממשתמשים רבים, נאלצה החברה לחזור בה מחלק מהשינויים. כך, למשל, כברירת מחדל נתוני המשתמש מוסתרים מפני אלו שאינם נמצאים ברשימת החברים שלו, אלא אם המשתמש עצמו בוחר להציג אותם לראווה בהגדרות שלו.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורי.

    סתם דוגמא, תגובה שרשמתי באתר פייסבוק לחבר התקבלה בעין לא יפה מצד החברים שלו (שבכלל לא מכירים אותי ואת ההומור שלי). כתגובה נחסמתי מהאתר ללא כל התראה מוקדמת וכבר יותר משבוע שאני לא יכול להוסיף לשם חברים (ולא שיש לי שם מיליונים או אלפים) כולה 113-114. אם הפייסבוק לא נזק לחברה אז מה כן.

  2. אורי.

    פייסבוק זה נזק לחברה מכיוון שהמילה פרטיות גסה מדי לאתר הזה. פרטיות ?! מי בכלל שמע על דבר כזה ? הרי כל דבר צריך להיות גלוי, נכון ? איש מטומטם.

אירועים קרובים