שר התקשורת כחלון: יש בישראל מקום להקמה של רשות תקשורת

"השוק הזה זקוק לאופק רגולטורי, הוא זקוק לאיש מקצוע שיעמוד בראש רשות שכזו ולא יהיה תלוי בהסכמים קואליציוניים", קבע השר מחשה כחלון בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, יהיה מדובר ברשות דומה לרשות המסים או לרשות להגבלים עסקיים ● "ישנה רמת תחרות נמוכה בסלולר הישראלי", קבע השר כחלון וסיפר, כי הנושא הוגדר כאחד היעדים של משרד התקשורת ל-2010

"אני תומך בהקמת רשות תקשורת לאומית – יש לה מקום במדינת ישראל", אמר שר התקשורת, משה כחלון, בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים. השר, שגילה כי כבר שוחח על הנושא מספר פעמים עם ראש הממשלה – בנימין נתניהו, אמר עוד, כי "אני תומך ברעיון ומשוכנע שזה יקרה. אני רק מקווה שיאפשרו לי לעשות זאת. אמנם נדרשים אישורים של משרד האוצר, בעיקר בשל הצורך בשינוי מבנה ממשל. בראייתי, יהיה מדובר ברשות דומה לרשות המסים או לרשות להגבלים עסקיים. צריך לסנכרן את כל המשרדים הרלוונטיים, אבל זה יפתר".

"השוק הזה זקוק  לאופק רגולטורי", קבע השר בראיון, "הוא זקוק לאיש מקצוע שיעמוד בראש רשות שכזו ולא יהיה תלוי בהסכמים קואליציוניים. אורך הקדנציה שלנו מאוד מוגבל. אני יכול להבטיח מה המדיניות שלי, אבל רק כל עוד אני פה. אנשים שבאים להשקיע מיליארדים בשוק התקשורת הישראלי רוצים לדעת מה יקרה בעוד חמש ועשר שנים – ולא לחיות מבחירות לבחירות. מדוע שמשקיע יצטרך לדאוג לגבי האוריינטציה של השר הבא ומתי הוא יגיע? השוק הזה צריך לקבל רשות תקשורת. כך, כל אחד יידע איפה הוא עומד ולא תהיינה הפתעות".

בהמשך הראיון דיבר השר רבות על הגברה צפויה של התחרות בשוק הסלולר – תחרות שלדבריו מהווה אחד מהיעדים של המשרד לשנת 2010. "ישנה רמת תחרות נמוכה בסלולר הישראלי", הסביר. "אנחנו נמצאים לקראת סיום העבודה על הכנת המכרז להקמת מפעיל סלולר וירטואלי (MVNO). העברנו את התקנות לאישור משרד המשפטים ובימים הקרובים יוכנו הרשיונות. מסתבר שיש הרבה מאוד מתעניינים. בעולם תופסים המפעילים הסלולריים הווירטואליים נתח של בין 5% ל-7% מהשוק. במונחים של ישראל – 7% מתשעה מיליון מנויי סלולר זה 600-650 אלף איש. אם נצליח בזה, התחרות תגבר קצת".

השר סיפר שנפגש עם פטריק דרהי, ואמר, כי "הוא בא לקבל פרטים על מכרז ה-UMTS. כשרכש את מירס, הוא הסביר לנו שהכוונות שלו הן כמובן להיכנס לשוק הסלולר בגדול, ולשם כך הוא נדרש לתדרים. אנחנו נקיים מכרז, אך עדיין לא ברור אם לתדרי UMTS של הדור השלישי או LTE של הדור הרביעי".

"אנחנו רוצים לתת למפעיל החדש תמריצים, כדי שימשוך לקוחות פרטיים", הוסיף השר. "כיום קיים מצב מעוות לפיו משקי הבית מסבסדים את העסקים ואת הלקוחות הגדולים. מדינת ישראל משלמת בין 8 ל-9 אגורות לדקה לשיחת סלולר, בחברות עסקיות משלמים 16-22 אגורות, אך שאדם פרטי יכול להגיע במקרים קיצוניים (טוקמן, למשל) לשקל וחצי לדקת שיחה. הצרכן הפרטי פשוט מממן את העסקים. לכן, התמריץ שניתן לחברה החדשה יהיה על מנת למשוך לקוחות פרטיים. ברגע שהם יביאו לקוחות פרטיים, המדינה תשתתף ותחזיר להם חלק מהכסף. אלו הטבות הינוקא שנספק לחברות הקטנות הללו לתקופה מוגבלת, עד שישיגו נתח שוק. מירס, אגב, עונה על התנאים אלה".

הראיון המלא יפורסם במדורה הקרובה של InformationWorld.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אבי פליסקין

    אז למה אתה לא נותן לבזק להתקין תשתית לאומית של WIMAX גם כ תשתית תקשורת וגיבוי , לרשת הקווית . וגם תחרות מול חברות ה סלולר

אירועים קרובים