סצנת הסטארט-אפים במגזר החרדי – במרכז

באירוע Demo-Day הוצגו מגוון פתרונות טכנולוגיים שיצרו סטארט-אפיסטים חרדיים בעולמות של Fashiontech ,ReatailTech ,Fintech ועוד ● באירוע השתתפו עשרות יזמים ויזמיות מהסקטור החרדי, ונציגי האקו-סיסטם הירושלמי

נקודת אור וחיבור בין הקהילה החרדית לבין תעשיית ההיי-טק הישראלית. צילום: יח"צ

חרדים לחוד וסטארט-אפים לחוד הם עניין של מה בכך, אבל סטארט-אפים חרדיים הוא מחזה שלא פוגשים בכל יום, וזה בדיוק מה שקרה ביום ג' האחרון ברובע המדיה של JVP בירושלים.

קרן ההון-סיכון הירושלמית JVP שייסד אראל מרגלית אירחה את אירוע השיא של ביזמקס (Demo-Day), במסגרתו הוצגו מגוון פתרונות טכנולוגים שיצרו סטארט-אפיסטים חרדים בעולמות ה-Fashiontech ReatailTech, Fintech ועוד. באירוע השתתפו עשרות יזמים ויזמיות מהסקטור החרדי, ונציגי האקו-סיסטם הירושלמי.

עבור מרגלית, יו"ר JVP, היה זה בבחינת סגירת מעגל. לפני חמש שנים, טרם כניסתו לחיים הפוליטיים ייסד יחד עם היזם איציק קרומבי את "פורום ההיי-טק החרדי" במסגרתו גם התקיימה ועידת ההיי-טק הראשונה למגזר החרדי אשר העלתה על סדר היום הציבורי, החברתי והתקשורתי את הצורך בשילובם של חרדים במגזר היי-טק.

לדבריו, "שילובם של חרדים בהיי-טק הוא צורך לאומי. זו ההזדמנות הבאה של ישראל. אני נרגש לראות בכל פעם מחדש יזמים שחוצים את תקרת הזכוכית וזה נותן לי את הכוח להמשיך לפעול בכל הכוח כדי לאפשר לעוד ועוד יזמים מכל חלקי הארץ להיות חלק מההזדמנות הזו שיוצרת ערך, ליזם, לקהילה, לעיר ולמדינה".

לעודד שילוב החרדים בעולם התעסוקה. צילום: יח"צ

לעודד שילוב החרדים בעולם התעסוקה. צילום: יח"צ

בימים בהם ירושלים גועשת סביב סוגיית גיוס חרדים לצה"ל, מהווה אירוע היזמות החרדי נקודת אור וחיבור בין הקהילה לבין תעשיית ההיי-טק הישראלית. תכנית הסטארט-אפים של ביזמקס נערכה במשך ארבעה חודשים ביחד עם מעוף, הסוכנות לעסקים קטנים במשרד הכלכלה ובסיוע משרד העבודה והרווחה.

אחד מהסטארט-אפים המעניינים שצמחו במסגרת המתחם היא אפליקציית הצדקה BaseGive, אפליקציית קניות המתחברת לאתרי קניות פופולריים ומאפשרת לקונים לתרום לצדקה. בתום הקנייה, לרוב בסופרמרקטים וירטואליים, מוצעים לקונה אפשרויות צדקה: תרומה של מוצרי בסיס שיועברו אוטומטית לעמותות עצמן. הסופרים והעמותות מקבלים מערכת ניהול המאפשרת להם לנהל את התרומות, אילו מוצרים הן זקוקות, כמה ועוד. המייסדים: מאיר ליברו ושותפו שימי אולמן, חרדים בשנות ה-20 לחייהם.

ביזמקס הינו מתחם עסקים וחדשנות לגברים חרדים תושבי ירושלים שהוקם בתחילת השנה על ידי קרן קמ"ח – קידום מקצועי חרדי, אחים גלובל והרשות לפיתוח ירושלים.

ביזמקס הוקם במטרה לעודד שילוב החרדים בעולם התעסוקה ומיועד ליזמים, עצמאיים או בעלי עסק מתחומים שונים ומאז הקמתו הצטרפו למתחם מעל ל-70 חברות ויזמים חרדים. המתחם כולל מרחב עבודה משותף, משרדים פרטיים, חדרי ישיבות וחללים משותפים ומספק במקום מגוון שירותי ייעוץ ופיתוח עסקי, סדנאות, קורסים ופעילויות נוספות על מנת לסייע לעסקים ולחברות להתקדם ולצמוח מבחינה מקצועית.

לדברי קרומבי, מנהל ביזמקס, "הערך הגדול ביותר ליזמים הוא הקהילה העסקית והשיתוף בין החברים ולכן קיימת ועדת קבלה שבוחרת בקפידה את המיזמים המצטרפים למתחם במאמץ רב ובשמירה על רמה המקצועית הגבוהה ביותר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים