"הענן מסייע לנו להרחיב את פעילותנו במהירות"

רשף מן, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיות ב-AppsFlyer, מתאר כיצד הענן של AWS מסייע לתפעול ה-IT בחברה שהטכנולוגיה שלה נמצאת כיום על כ-98% ממכשירי הטלפונים החכמים בעולם

רשף מן, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיות, AppsFlyer. צילום: תומר פולטין

"התועלות של הענן מבחינתנו, הן האלסטיות הרבה בעת פתיחת מכונות חדשות במהירות רבה ועל פי הצורך – בהתאם לעומס ולנפח הנתונים", כך אמר רשף מן, מייסד-שותף וסמנכ״ל טכנולוגיות, AppsFlyer.

בראיון לאנשים ומחשבים תיאר מן את פעילות ה-IT של החברה בחמש שנים האחרונות על גבי הענן של AWS. לדבריו, "הטכנולוגיה של AppsFlyer נמצאת כיום על כ-98% ממכשירי הטלפונים החכמים בעולם, דבר אשר מאפשר לה להיות החברה הגלובלית המובילה בכל הקשור לנתונים, מדידה וניתוח של קמפיינים שיווקיים בעולם המובייל".

"משווקים אשר עבודתם מבוססת נתונים, נסמכים על AppsFlyer על מנת לקבל יכולות מדידה עצמאיות, פתרונות וכלים חדשניים לצמיחת העסק שלהם – ולמקסם את הרווחים שלהם אל מול ההשקעות שלהם. זאת, על ידי הבנה עמוקה לגבי אילו ערוצים, חברות, קמפיינים מספקים את הסחורה – ומי לא".

על פי מן, "הפלטפורמה של AppsFlyer מתכללת ומנתחת יותר מ-500 מיליארד פעולות במובייל, עבור יותר מ-12 אלף לקוחות ברחבי העולם, ביניהם Kayak, עלי באבא (Alibaba), פלייטיקה (Playtika), HBO ו-Waze. יש לחברה יותר מ-2,000 שותפים, והיא שותף מדידה רשמי של פייסבוק (Facebook), גוגל (Google), טוויטר (Twitter), פינטרסט (Pinterest), וענקית האינטרנט הסינית טנסנט (Tencent)".

לחסוך לא מעט כסף

"ארכיטקטורת הענן שלנו", אמר מן, "רצה מעל AWS. אנו משתמשים בעיקר ב-EC2 ,S3 ו-ELB, ובהיקף יותר קטן ב-RDS ו-Lambda. אנו שואפים להיות א-סינכרוניים ככל שאפשר, ולכן הארכיטקטורה שלנו היא מונעת-אירועים (Event Driven) כל זמן שניתן. לשם כך, אנו משתמשים ב-Kafka – כדי לתקשר בין השירותים שלנו".

"כיוון שאנו עושים שימוש במיקרו-שירותים", ציין מן, "מסדי הנתונים שלנו מוסתרים בתוך מעטפת השירות, ונשתמש בסוגים שונים – בהתאם למקרה נתון. בין מסדי הנתונים שאנו משתמשים בהם, ניתן למנות את Aerospike ,Memsql, ו-Druid. כמו כן, אנו עושים שימוש נרחב ב-Spark לעיבוד דטה במצב לא מקוון. הדבר המעניין לגבי עובדה זו, הוא שזה רץ על spot instances של AWS – דבר שחוסך לנו לא מעט כסף".

"שירות הענן של AWS הוא הוותיק בשוק, ולכן גם המנוסה ביותר", ציין. "בשנת 2012 זו הייתה כמעט האופציה היחידה. כיום אנו ממשיכים לעבוד עם אמזון, בגלל השירות, אמינות המערכת, כמות הרכיבים שהם משחררים – שהיא בלא תחרות. מדובר בפתרון ענן הטוב מסוגו".

מן סיכם באומרו כי "לצד התועלת המרכזית עבור AppsFlyer בענן, בשל האלסטיות הרבה של פתיחת מכונות חדשות במהירות רבה – תועלת נוספת נובעת מהעובדה שה-API של אמזון נוחים לשימוש, בשל אפשרויות מתקדמות לאוטומציה וניהול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים