בדרך לעסקת ענק: ארגוס מנהלת מגעים למכירתה בכחצי מיליארד דולר

החברה הישראלית, שהקימה מערכת שמאתרת פרצות אבטחה בכלי רכב, מנהלת משא ומתן מתקדם עם קונטיננטל הגרמנית ● אם העסקה תצא לפועל, מדובר בעוד הבעת אמון עולמית בתעשיית הסייבר הישראלית

כדאי שלא נעשה אקזיט מהכיוון החיובי של ההיי-טק שלנו. צילום אילוסטרציה: BigStock

בדרך לעוד אקזיט? ארגוס, חברת סייבר ישראלית בעולם הרכב, מנהלת בימים אלה משא ומתן למכירתה בסכום של מאות מיליוני דולרים, ככל הנראה 400-500 מיליון, לקונטיננטל הגרמנית – כך על פי דיווחים.

קונטיננטל, הממוקמת בהנובר, היא חברה גדולה, שמעסיקה 220 אלף עובדים, ומספקת טכנולוגיות וחלפים לכלי רכב.

ארגוס פיתחה מערכת הגנה על כלי רכב מפני מתקפות סייבר. היא הוקמה ב-2013 על ידי עופר בן נון, המשמש כמנכ"ל החברה, ירון גלולה, סמנכ"ל הטכנולוגיות, ואורון לביא, מנהל הפיתוח. מרכז הפיתוח שלה נמצא בתל אביב ויש לה משרדים גם בעמק הסיליקון, דטרויט, טוקיו ושטוטגרט.

אחד מבעלי המניות הבולטים בארגוס, ומי שככל הנראה ירוויח לא מעט מהעסקה, אם תצא לפועל, הוא זהר זיסאפל, שמחזיק ב-18% ממניותיה והיה בין המשקיעים הראשונים בה. בין בעלי המניות הנוספים ניתן למצוא את קרן מאגמה ונצ'רס ואת שלושת מקימיה. עד כה גייסה ארגוס 30 מיליון דולר.

הטכנולוגיה של ארגוס עוקבת אחרי הנתונים המועברים ברכב, במטרה לאתר פרצות שעלולות להביא למתקפות סייבר. מדובר בשוק הולך וגדל ובתחום שתופס יותר ויותר רלוונטיות, בעידן שבו מספר הרכבים המחוברים לאינטרנט עולה מאוד. כבר כעת מחוברים לרשת עשרות מיליוני כלי רכב והמספר הזה צפוי לנסוק בשנים הקרובות.

ארגוס נחשבת לאחת החברות הישראליות הגדולות בתחום, והיא זכתה בפרסים רבים ומחזיקה בפטנטים. בין החברות הנוספות שמציעות פתרונות אבטחה וסייבר לעולם הרכב ניתן למצוא את סיימוטיב, שהקים ראש השב"כ לשעבר, יובל דיסקין, עם פולקסוואגן (VolksWagen).

אם העסקה תצא לפועל, מדובר בעוד סימן שמעיד על ההכרה שניתנת בעולם לחברות הסייבר הישראליות. כך, רק לפני חודשים אחדים רכשה ענקית האבטחה סימנטק (Symantec) בהפרש של מספר ימים שתי חברות כחול לבן בתחום – פיירגלאס ו-SkyCure – בסכום מצטבר של כחצי מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים