בסט-ביי ביטלה את משרות מנכ"ל ונשיא נאפסטר

כריס גורוג יפרוש מתפקיד מנכ"ל שירות המוזיקה, ובראד דיואי – מתפקיד הנשיא ● כריסטופר אלן, מנהל התפעול הראשי של נאפסטר, ינהל מעתה את אתר האינטרנט ● לדברי דוברת החברה, המהלך נועד "לפשט את המבנה הניהולי של נאפסטר"

בחברת בסט-ביי (Best Buy) החליטו ששכבת הניהול הבכירה בחברת נאפסטר (Napster) עמוסה מדי, וביטלו את משרות המנכ"ל והנשיא של שירות המוזיקה – אישרה אתמול (ד') דוברת החברה.

בהודעה שפרסם בבלוג, הודיע כריס גורוג, כי הוא פורש ממשרת המנכ"ל, כ-15 חודשים לאחר ששירות המוזיקה נרכש על ידי רשת החנויות. גם בראד דיואי, נשיא נאפסטר, פורש מהחברה, הוסיפה הדוברת, במסגרת מהלך שנועד "לפשט את המבנה הניהולי של נאפסטר".

כריסטופר אלן, מנהל התפעול הראשי של נאפסטר, ינהל מעתה את אתר האינטרנט וישמש כמנהל כללי של החברה. "החזון שלנו היה פשוט – להפוך את שירות נאפסטר לחוקי – ומזה עשור אנחנו שוקדים על הגשמת החלום", כתב גורוג.

החלום עדיין רחוק מהגשמה, לפחות אם הוא כלל הגעה לקהל נרחב והפקה של הכנסות משמעותיות. שירות נאפסטר הוקם במקור על ידי הנער שון פנינג, חלוץ שיתוף הקבצים שאפשר לכל המעוניין להוריד שירים תוך הפרה בוטה של זכויות היוצרים. השם נאפסטר נרכש על ידי גורמים אחרים, שקיוו לפתח שירות חוקי תוך שימוש בשם המותג הנודע.

התוצאות היו מעורבות, לכל היותר. הפופולריות של נאפסטר דעכה, והשירות משתרך כיום הרחק מאחורי המתחרים המובילים. חובבי המוזיקה לא התלהבו מהצורך לשלם דמי מנוי ולא אהבו את המודל של שכירת שירים. כמו בשירותים אחרים שמבוססים על דמי מנוי, המנויים איבדו את זכותם לגשת לשירים המוצעים בשירות ברגע שהפסיקו לשלם דמי מנוי.

גורוג ציין, כי בכוונתו להקים חברה משלו, ונחלץ להגנת מודל ההשכרה. "אנחנו עדיין מאמינים שזו השיטה הטובה ביותר בעולם המוזיקה הדיגיטלית. מה הטעם להוריד מספר קטן של שירים כאשר תמורת דמי מנוי נמוכים אפשר ליהנות מכל השירים? אני מאמין שבעשור הקרוב המודל של 'הבעלות' על שירים יחלוף מהעולם, ותמורת סכום סביר ניתן יהיה ליהנות מכל התכנים – שירים, סרטים ומשחקים ככל שיחפצו המנויים", כתב גורוג בבלוג.

בתעשיית המוזיקה אכן משוועים לרעיונות חדשים שיקדמו את המודל של ההשכרה בדמי מנוי, וכעת נותר לראות אם גורוג יוכל לקדם את התפיסה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים