גם מיקרוסופט חוקרת הקשרים רוסים לתוצאות הבחירות בארה"ב

פייסבוק, גוגל ו-טוויטר, שעומדות לפני בירור בוועדת הסנאט ובית הנבחרים האמריקני, חשפו קישורים למודעות שהתפרסמו מטעם רוסיה בזמן בחירות בארה"ב ● כעת גם הענקית מרדמונד מצטרפת לבירורים בחיפוש אחרי עקבות רוסיות בשירותיה

האם מיקרוסופט תעמוד במילתה ולא תספק יותר עדכוני אבטחה ל-Windows 7? צילום: BigStock

חברת מיקרוסופט (Microsoft) אמרה אתמול (ב') כי היא בודקת האם הרוסים קנו מודעות בחירות בארה"ב במנוע החיפוש שלה בינג (Bing) או במוצרים ופלטפורמות אחרות של החברה.

כעת, ובתגובה לשאלות שהפנתה אל הענקית סוכנות רויטרס (Reuters), ענה דובר מיקרוסופט בהצהרה, כי לחברה אין בינתיים מידע נוסף לשתף. "אנו מתייחסים ברצינות לדיווחים על שימוש לרעה בפלטפורמה שלנו", אמר הדובר והוסיף כי "אנו חוקרים אם כן, ואם תמצא פעילות בלתי הולמת, ננקוט בצעדים למזעור השימוש לרעה בעתיד".

מודעות לשם הפצת דעות מקוטבות על נושאים שונים

יצוין כי תגובה דומה נמסרה בתחילה על ידי ענקיות המדיה החברתית פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), לאחר שבעבר נרמז על ידי רויטרס כי החברות פרסמו מודעות שמקושרות לרוסיה בארה"ב במהלך הבחירות לנשיאות שנערך במדינה ב-2016. ואולם לאחרונה בישרה פייסבוק כי דווקא מצאה פעולה, שיש להניח שמקורה ברוסיה, שהוציאה 100,000 דולר במשך כשנתיים על פרסומן של אלפי מודעות בארה"ב, שעסקו בקידום מסרים חברתיים ופוליטיים.

רשת המדיה החברתית הדומיננטית אמרה כי חשפה ש-3,000 מודעות ו-470 חשבונות "לא אותנטיים" ודפים הם הפיצו דעות מקוטבות על נושאים שונים, כולל הגירה, גזע, זכויות להט"בים. בנוסף אמרה פייסבוק כי עוד 50,000 דולר הוצאו על 2,200 מודעות "הקשורות באופן פוטנציאלי לפוליטיקה", מודעות שגם הן מומנו ככל הנראה על ידי הרוסים.

פייסבוק אף הודיעה כי היא עומדת לדרוש שמודעות הממוקדות אל משתמשיה על בסיס "פוליטיקה, דת, מוצא אתני או נושאים חברתיים" יבדקו באופן ידני לפני שהן יוצאות לדרכן, כך על פי הודעת אימייל שנשלחה למפרסמים ושהגיעה לידי אתר אקסיוס (Axios), וזאת במטרה להפגין התחלה של הפקת לקחים עקב הגילויים האחרונים שלה.

טוויטר חשפה גם היא באופן דומה כי כמעט 2,000 מודעות הועלו לשירות המיקרו-בלוגינג שלה ב-2016 על ידי קבוצת תקשורת רוסית שנחשדת בניסיון להפריע לבחירות לנשיאות ארה"ב.

גוגל – גילתה ממציאים על מעורבות רוסית

הדברים מגיעים לאחר שהתגלה כי יריבתה של מיקרוסופט, גוגל (Google), גילתה גם כן מודעות שכאלו על מוצריה.

אתמול (ב') פרסם הוושינגטון פוסט (The Washington Post) כתבה שבה חשף כי גוגל גילתה לראשונה ראיות לכך שפעילים רוסים ניצלו את פלטפורמות החברה בניסיון להתערב בבחירות ב-2016, זאת על פי דיווחיהם של אנשים שמכירים את הנושא ואת חקירת החברה.

לטענת הפוסט, ענקית החיפוש גילתה כי עשרות אלפי דולרים הוצאו על ידי סוכנים רוסיים במטרה להפיץ מידע לא נכון על המוצרים הרבים של גוגל, בכללם פלטפורמת סרטוני הווידיאו יוטיוב (YouTube), מנוע החיפוש שלה, שירות ג'ימייל (Gmail) וכן ברשת DoubleClick שבבעלות החברה, כך דיווחו הגורמים שביקשו להישאר בעילום שם על מנת לדון בנושאים שלא פורסמו מעולם.

בינתיים הוזמנו רק פייסבוק, גוגל וטוויטר להעיד בשני דיונים שיתקיימו בוועדות המודיעין של בית הנבחרים ושל הסנאט, אשר חוקרות את ההתערבות החשודה של הקרמלין בבחירות. פייסבוק וטוויטר אישרו את תכניותיהן להשתתף בפגישות, המתוכננות ל-1 בנובמבר, בעוד שגוגל סירבה להגיב. עכשיו נותר לגלות האם גם מיקרוסופט תצטרף ותגלה עקבות רוסיים על שירותיה, אם לאו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים