גוגל מחסלת את מדיניות לחיצה ראשונה חינם

הענקית תחליף את מדיניות FCF בת העשור ב-Flexible Sampling, שמאפשרת למפרסם לקבוע בכמה ידיעות יוכלו מנויים פוטנציאליים לצפות

גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) מחסלת את מדיניות לחיצה ראשונה חינם, FCF (ר"ת First Click Free), שהייתה שנואה על המפרסמים משום שנדרש מהם לאפשר למנוע החיפוש של גוגל גישה לידיעות וחדשות שהמשתמשים צריכים לשלם כדי לצפות בהם.

הענקית תחליף את מדיניות FCF בת העשור ב-Flexible Sampling, שמאפשרת למפרסם לקבוע בכמה ידיעות יוכלו מנויים פוטנציאליים לצפות. החברה ציינה גם, כי התכונה תשתלב במערכת של כלים חדשים, שתסייע למפרסמים להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את הכנסותיהם.

באמצעות תכונת FCF התאפשרה למשתמשים גישה לידיעה או מאמר בחינם, תוך שהם מקבלים הצעה להירשם אם לחצו במקום נוסף על הדף. המפרסמים אולצו לאפשר שלושה מאמרים חינם ביום, שגוגל אינדקסה, כך שהם הופיעו בתוצאות חיפוש.

נקודת פתיחה טובה

השימוש בתכונת FCF גרמה לירידה בדירוג של המפרסמים במנוע החיפוש ובמנוע החדשות, משום שמנוע החיפוש שלה לא אינדקס את הידיעות שהיו מוסתרות מאחורי דרישת התשלום.

הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) ציין, כי כאשר News Corp (הבעלים של הוול סטריט ג'ורנל) חסמה גישה חינמית למאמרים באמצעות החיפוש של גוגל בתחיל 2017, ירדו הידיעות שלה בדירוג התוצאות.

לדברי גוף התקשורת הענק, חלה באוגוסט האחרון ירידה של 38% בתנועה שהגיעה ממנוע החיפוש של גוגל וירידה של 89% ממנוע החדשות בהשוואה לשנה קודמת. מפרסמים שבוחרים להשתמש כעת ב-Flexible Sampling לא יורדו בדירוג התוצאות, וגוגל ממליצה להם לאפשר 10 מאמרים חינמיים בחודש "כנקודת פתיחה טובה".

לצורך עידוד המפרסמים גוגל תאפשר גם הרשמה קלה יותר, כמו כניסה בלחיצה אחת במכשירי אנדרואיד ובשירותים שלה. עוד היא תאפשר גישה חלקה לתוכן של מנוי רשום בכל אתרי המפרסם באמצעות השירותים שלה Google Newsstand ,Google Search ו-Google News, ואף ציינה כי היא תאפשר למפרסמים שימוש בנתוני המשתמש כדי לפנות למנויים פוטנציאליים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים