HPE תפטר 10% מכוח האדם שלה

ענקית ה-IT צפויה לפטר 5,000 עובדים ברחבי העולם ● לא ידוע כמה, אם בכלל, יפוטרו בישראל

גם הניסיון שלה לא עזר. מג ויטמן. צילום: drserg/BigStock

HPE מתכננת לקצץ 5,000 מקומות עבודה, או 10% מכוח האדם שלה, כחלק מיוזמת הבנייה שלה מחדש, כך על פי דיווחים של בלומברג (Bloomberg) והוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

לא ידוע כמה עובדים, אם בכלל, יפוטרו בסניף הישראלי של ענקית ה-IT. החברה כבר החלה להודיע על כך למנהלים ב-HPE שיושפעו מהשינויים המבניים. עוד הודיעה בשבוע שעבר על מבנה ניהולי חדש, שיכלול 11 אזורים גיאוגרפיים.

היוזמה החדשה של החברה, The HPE Next שמה, נועדה לבנות מחדש ולהביא לפישוט המבנה של החברה, ובכך להביא לחיסכון בעלויות של 200-300 מיליון דולר בשנת הכספים הנוכחית שלה. HPE שואפת להגיע לחיסכון בעלויות של 1.5 מיליארד דולר בתוך שלוש שנים.

גם צמצומים וגם השקעות

בהודעה לעובדים בסוף השבוע, מג ויטמן, מנכ"לית HPE, אמרה כי הדיווחים בתקשורת, שנגעו להשערות בדבר כמויות הפיטורים, לא באו ממידע שפורסם על ידי החברה.

"כפי שאתם יודעים, אנחנו מתקדמים באופן אגרסיבי עם תוכנית HPE Next שלנו, המתמקדת במיצוב החברה לעתיד, ואני יכולה להבטיח לכם כי העובדים שלנו הם לב ליבה של אסטרטגיה זו. אנו בוחנים מגוון חלופות, כשאנו חושבים על מבנה העלויות של החברה, והן כוללות גם צמצומים וגם השקעות", כתבה וויטמן.

לדבריה, "זה קריטי עבור החברה להשקיע את המשאבים הנכונים באזורים אשר יניעו את הצמיחה הרווחית שלנו, תוך איזון מחדש במבנה העלויות שלנו באזורים אחרים. HPE מחויבת לשקיפות מלאה ותדווח על ההחלטות מיד לאחר שהן תתקבלנה".

באוקטובר 2014 הודיעה HP על פיצולה לשתי חברות: HPE, שתעסוק במחשוב ארגוני (שרתים, אחסון, רשתות, תוכנה ושירותי ייעוץ), ו-HP Inc – במחשוב אישי ומדפסות. הפיצול היה כרוך בפיטורי אלפי עובדים. בסך הכול, HP פיטרה בעשור האחרון ברחבי העולם יותר מ-100 אלף איש.

לא התקבלה תגובת HPE ישראל לדיווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים