יישום ההזרמה של HBO – בראש טבלת ההורדות

לא ברור אם הכל בזכות הקסם המהלך על סדרת הדגל שלה, "משחקי הכס", או אולי גם לרעש שעוררה פרשת הפריצה לחברה הייתה השפעה חיובית בסך הכל, אבל יישום ההזרמה של החברה כובש בסערה את המשתמשים שמורידים אותו בקצב מסחרר

משחקי הכס - HBO

בהתבסס על ההתרחשות האחרונה ב-App Store של אפל (Apple), האפליקציה של חברת HBO המכונה HBO Now – זו שדרכה מזרימים הגולשים את "משחקי הכס" (Game of Thrones) – מייצרת כרגע יותר כסף מאשר הזרמות המוזיקה, יישומי ההכרויות, משחקי מעיכת הסוכריות או כל מה שיש לנטפליקס (Netflix) להציע.

במשך שלושה ימים ברציפות, ה-HBO Now – שירות עצמאי של החברה, שעלות השימוש בו היא 15 דולרים לחודש, ושהוא שונה מאפליקציית ה-HBO Go של מנויי הכבלים – ניצב בגאון כאפליקציה המובילה של ה-App Store. המשמעות של הדברים היא שהיישום מרוויח כרגע יותר מאשר המרוויחים הגדולים הרגילים, כולל פנדורה (Pandora) וטינדר (Tinder), כך על פי דיווח ב-Mashable.

נתונים חדשים מחברת האנליזה ליישומים Sensor Tower, מדגישים כמה כסף זורם ל-HBO מתוך אפליקציית ההזרמה שלה. ב-16 באוגוסט הרוויחה האפליקציה 2.6 מיליון דולרים, ובכך שברה את השיא היומי הקודם שלה, שעמד על 1.9 מיליון דולר, ושהתרחש בחודש יוני האחרון.

מנצחת את המתחרה נטפליקס

ההצלחה הזו גם מעמידה את HBO לפני היריבה הגדולה ביותר שלה, נטפליקס. משתמשים אשר מורידים את האפליקציה בחינם מתבקשים אחרי כן לשלם בכדי להירשם ל-HBO – ויש להניח שהדירוג המרשים, שמעיד על מספר עצום של הורדות, מצביע גם על המוני נרשמים בהמשך הדרך. בשבוע הראשון שלאחר הבכורה הורידו את HBO Now יותר מ-500,000 פעמים, מה שגרם להערכת מומחים לגידול בהכנסות בקרב משתמשים שלא רק נרשמו ליישום החינמי, אלא גם נרשמו ל-HBO.

ללא ספק, "משחקי הכס" הביאה ל-HBO צמיחה דרמתית, עם מאות אלפי משתמשים חדשים שמורידים את היישום בתחילת כל עונה. מאז שובה בחודש יולי, העונה השביעית והלפני אחרונה של הלהיט ההיסטרי של HBO, שכוללת לפי מיטב המסורת קרבות אפיים מפעימים, מפתה, כך מסתבר, מספר גדול של משתמשים לאפליקציה שלה.

הנתונים מעידים שהביקוש העצום לסדרת הדגל של החברה גדל עוד יותר, אפילו לנוכח הפיראטיות המשתוללת בכל הקשור בה. מסתבר כי למרות הדליפות של תסריטי פרקים, ושחרור מוקדם של פרק מפתח, HBO עדיין מוצאת קהלים משלמים גדולים שגדלים כל העת עוד.

"ביום הבכורה HBO Now ראתה פי ארבע הורדות לעומת הורדות יומיות ממוצעות של 30 הימים הקודמים", דיווח אתר TechCrunch בזמנו. ויותר מפליא מכך, היא הצליחה להשאיר את הנתון היומי המדהים הזה גם במשך ארבעת הימים שלאחר הבכורה. ומאחר שהיו יותר מ-500,000 הורדות של האפליקציה הן ב-Apple App Store והן ב-Google Play בארה"ב, ומדובר על גידול של פי שלוש בהכנסות ביום הבכורה.

הישג שהוא נקודת אור

הפעם האחרונה שבה האפליקציה של HBO הגיעה למקום הראשון בהורדות בארה"ב הייתה בחודש מאי 2016, כך על פי App Annie, חברת אנליסטים של חנויות אפליקציות וזה קרה בדיוק באמצע העונה השישית של "משחק הכס".

ולמרות זאת, לא כל החדשות טובות בעבור HBO – חברת Sensor Tower מציינת כי הצמיחה האחרונה היא "נקודת אור" משמעותית ל-HBO, אבל שסך ההכנסות של HBO Now דווקא ירד ב-12% ברבעון השני של השנה, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

עם זאת יש עוד שני פרקים לעונה הנוכחית, וסביר שגם אלו יביאו ל-HBO Now עוד הכנסות, שאולי יאפשרו לה לא לדאוג כל כך מאיומי ההאקרים ומדרישות הכופר הסחטניות שלהם, שעומדות על בערך 6 מיליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים