המדינה הגישה כתב אישום נגד אלי רייפמן

רייפמן נאשם, כי קיבל הלוואות משתי חברות בריטיות לאחר שהציג מסמכים מזויפים ולפיהם הוא מחזיק ב-10 מיליון מניות של אמבלייז ● הפרקליטות ביקשה לעצור את רייפמן עד תום ההליכים, אולם בית המשפט שחרר אותו למעצר בית מלא בתנאים ● רייפמן בתגובה: "אני לא מודאג מכתב האישום, לא הייתה שום מרמה"

פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד אלי רייפמן, המנכ"ל לשעבר והמייסד של אמבלייז (Emblaze), בסעיפים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר ושימוש במסמך מזויף. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לעצור את רייפמן עד תום הליכים, אולם זה שחרר אותו, בסופו של דבר, למעצר בית מלא בתנאים.

על פי כתב האישום, רייפמן הונה שלושה גורמים וזייף שני מסמכים, כדי להוציא מאותם גורמים הלוואות בסכום של 6.3 מיליון דולרים.

רייפמן מואשם, כי ניהל משא ומתן עם חברת ווינטון קפיטל (Winton Capital), במטרה להשיג ממנה הלוואה בסכום של 3 מיליון דולרים. זו דרשה ממנו להעמיד, כבטוחה להלוואה, מניות של אמבלייז בשווי של 9 מיליון דולרים. או אז, על פי הפרקליטות, החליט רייפמן לרמות את החברה ולהציג בפני מנהליה מסמך מזויף, שנכתב כביכול על ידי מנהל חברת ברוקרים בבריטניה. במסמך נטען, כי ב-17 בפברואר 2009 החזיקה החברה ב-9 מיליון מניות של אמבלייז. על בסיס אותו מסמך, ווינטון קפיטל העמידה לו את ההלוואה המבוקשת. זאת, על אף שטען בפני החברה שאין הוא יכול לחשוף את שמו של הנאמן שמחזיק עבורו במניות, וכי זה ידוע רק לו ולעו"ד דורון אפיק, ששימש כנאמן להסכם ההלוואה.

האישום השני נוגע למשא ומתן שניהל רייפמן עם קרן U trading ועם איש העסקים סטיבן שוורץ. על פי כתב האישום, במסגרת המשא ומתן דיברו הצדדים על כך שרייפמן ימכור לחברה 10 מיליון מניות של אמבלייז תמורת 3.3 מיליון דולרים. כאן, מואשם רייפמן, כי זייף מסמך המוכיח, כביכול, שהמניות נמצאות ברשותו, ואף הדפיס אי-מייל שאותו זייף. לאחר שהציג מסמכים אלה, קיבל רייפמן מהחברה 3 מיליון דולרים, ומשוורץ – 300 אלף נוספים.

עם כניסתו לדיון אמר רייפמן, כי "אני לא מודאג מכתב האישום, לא הייתה שום מרמה. ירו עליי, מה לא עשו לי? זה הפך לספורט לאומי, ושלשום זה הגיע לשיא, כאשר כבלו אותי למשך 12 שעות למיטת פלדה. זה לא יעזור, אני לא אכנע, כי אם אכנע לשחיתות – המצב יחמיר". רייפמן טען, כי בעוד שנה – כל האישומים נגדו יבוטלו. "זה נשמע עכשיו כמו קונספירציה מטורפת, אבל המציאות עולה על כל דמיון", הוסיף.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים