CGS תקים בישראל מרכז להגנת הסייבר

"נרחיב את פעילות הסניף הישראלי, והוא ימנה עד סוף 2018 כ-300 עובדים, ערבים ויהודים - אני מאמין כי ישראל היא המקום הנכון לפעול בו", כך אמר פיל פרידמן, מייסד, נשיא ומנכ"ל CGS העולמית

פיל פרידמן, מייסד, נשיא ומנכ"ל CGS העולמית. צילום: יח"צ

"היקף איומי הסייבר הולך וגדל בהתמדה. כל מנכ"ל וכל מנמ"ר וכל מנהל אבטחה נדרשים להפנים כי אין חברה שחסינה לסייבר, כל חברה היא פגיעה, אין 100% הגנה. השאלה היא כיצד אתה נערך פעמיים: לקראת המתקפה שתבוא ולאחר שכבר נפגעת – כיצד להתאושש במהירות וביעילות", כך אמר פיל פרידמן, מייסד, נשיא ומנכ"ל CGS העולמית.

בראיון בלעדי לאנשים ומחשבים, לרגל ביקורו בארץ השבוע, אמר פרידמן כי "CGS תקים בישראל מרכז להגנת הסייבר. החברה בראשותי תיכנס לתחום הגנת הסייבר, עם יותר מ-50 עובדים, אשר יספקו שירותי תמיכה בתחום ללקוחות ארגוניים בישראל וברחבי העולם. זאת, על בסיס הידע הנרחב בארץ ואנשי מקצוע רבים בתחום שיש לנו".

"נציע שירותי חדירה ושירותים מנוהלים להגנת סייבר לארגונים בארצות הברית ובאירופה. מבדקי החדירה יהיו 'סוס טרויאני' עבורנו, כי לאחר שהצלחנו לפרוץ, נציע שירותי הגנה בסייבר. לישראל יש שם עולמי בתחום. להערכתי, עוד טרם ראינו את האפקט המלא של איומי הסייבר – יהיה עוד יותר רע לפני שיהיה טוב".

ביטויים חיצוניים הובילו לעונשים

פרידמן, יהודי-ציוני יוצא ברית המועצות לשעבר, מספר כי "לא הכרתי את רוב משפחתי, כי היא נספתה בשואה. אני משמש, בין היתר, כסגן יושב ראש חבר הנאמנים של ישיבה אוניברסיטי (Yeshiva University). כשלמדתי עברית לבר המצווה שלי, נאלצתי לעשות זאת בסתר. זאת כי בברית המועצות של שנות ה-60' וה-70', ביטויים חיצוניים ליהדות היו אסורים והובילו לעונשים".

"נולדתי וגדלתי במונקאץ', שבעבר הייתה בהונגריה ובצ'כיה וכעת היא באוקראינה", הוא מספר. "נקודת המפנה בחיי חלה בביקור שלי באושוויץ. כשעמדתי לפני המשרפות מלאות האפר, לא הפסקתי לבכות ואז גמלה בי ההחלטה לעזוב את ביתי".

"בשנת 1976 הורשתי לעזוב, והגעתי לניו-יורק, כמו באגדות – כשבכיסי רק 500 דולרים. לצערי לא דיברתי אנגלית. למדתי מה שקוראים לו היום מדעי המחשב ואז היה עיבוד נתונים. אחרי כמה שנים בתעשייה, הקמתי ב-1983 את חברת
Computer Generated Solutions". לאחר מכן, ב-1996, ארנסט אנד יאנג (E&E) הכריזו עלי כ-'יזם השנה'".

CGS היא חברת פתרונות טכנולוגיים גלובלית פרטית, שמרכזה בעיר ניו-יורק. החברה מתמחה במתן פתרונות מתקדמים ושירותי תמיכה טכנית במיקור-חוץ, במגוון שפות, לחברות מובילות בעולם. פרידמן מציין כי החברה דורגה כאחת מחברות הטכנולוגיה הפרטיות עם הצמיחה המהירה ביותר בארצות הברית.

"אנו מטפלים ב- 3.75 מיליון פניות בחודש בכ-40 מדינות וב-20 שפות", אמר. "החברה מונה יותר מ-7,500 עובדים במרכזי התמיכה שלה, הממוקמים באמריקה הצפונית, דרום אמריקה, אירופה, המזרח התיכון ואסיה. בתוך שלוש-ארבע שנים נגיע לשווי של מיליארד דולר".

"יש לנו שלושה קווי פעילות", אמר פרידמן. "האחד, בעסקי התוכנה. יש לנו מערכת ERP בשם BlueCherry, ואנו מובילים עמה בעולם האופנה, כשבין לקוחותינו קבוצת פיליפ ון-יוזן (PVH) שרכשה את קלווין קליין (Calvin Klein), ליוויס (Levi's) לוי שטראוס (levi-strauss), דיאן פון פירסטנברג (DVF)".

"השני, הוא פעילות בעולם הלמידה המקוונת. אנו מאמנים ומדריכים עובדים של חברות, ביניהן מקדונלד'ס (McDonald's), קאטרפילר (Caterpillar) וקומקאסט (Comcast). עוד אנו מכשירים את עובדי השותפים העסקיים של חברות, כדי לשפר את המכירה שלהם. פה, נמנות בין הלקוחות שלנו סיטריקס (Citrix), יבמ (IBM) ורד-האט (Red Hat)".

"העמוד השלישי הוא ITO, מיקור-חוץ של טכנולוגיות מידע", סיפר פרידמן, "יש לנו מרכזי תמיכה בארצות הברית, קנדה, רומניה, צ'ילה ובישראל. בעתיד נפתח מרכז גדול בהיידרבאד שבהודו".

"חטיבת Contact centers ומיקור-חוץ, היא הצומחת והגדלה הכי הרבה בחברה. מרכז פעילותה נמצא ברומניה, ואנו המעסיק הפרטי הגדול ביותר שם. אנו משקיעים בטכנולוגיות חדשות, כדי להוריד עלויות ללקוחות. כך, אנו יכולים למנף את היכולות שלנו כדי להקל על חיי המנמ"ר, ולספק לו גמישות תפעולית".

ומה בישראל?

לפני שנה וחצי הקימה CGS מרכז תמיכה בנתניה. פרידמן תורם רבות לסטודנטים יהודים ותורם גדול מאוד של העיר נתניה.

מבחינתי, אמר, "הקמת הסניף הישראלי היא התגשמות חלום אישי". CGS ישראל מספקת שירותי תמיכה טכנית במיקור-חוץ למחשבים, שרתים ותוכנות, עבור לקוחות החברה בישראל וברחבי העולם, ביניהם דל (Dell), במגוון שפות: אנגלית, עברית, צרפתית, ערבית, רוסית ועוד.

"לאור הגידול בביקוש בשירותי תמיכה טכנית בשפות הללו", הסביר פרידמן, "זה היה מהלך מתבקש מצדנו ליצור נוכחות גם במזרח התיכון ובמיוחד בישראל, הנחשבת למדינה מובילה ויצירתית בתחום הטכנולוגיה, המכילה אוכלוסיות הדוברות שפות רבות".

לדבריו, "מרכז התמיכה בישראל מעניק שירותים לארגונים בשוק הישראלי, וכן לחברות ברוסיה, קזחסטאן, ליטא, אסטוניה ואוקראינה. אני מאד גאה להעסיק עולים חדשים, שהשפה שלהם הופכת ממכשול ליתרון, עם עבודה באוף-שור".

"בשיתוף פעולה עם משרד העלייה והקליטה, אנו מעסיקים עולים חדשים צעירים, אקדמאים ומוכשרים, שמקבלים הזדמנות לעבוד בהיי-טק, וזה לא מובן מאליו. לא ידוע לי על חברות אחרות הפועלות כמונו. העובדה שרוסיה הופכת להיות מדינה מוחרמת בעולם, מעניקה יתרון לעובדים שלנו דוברי רוסית. יש פה פוטנציאל שוק אדיר".

"אני מסייע לסטארט-אפים ישראליים בארצות הברית", אמר פרידמן, "בכך שאני פותח להן דלתות בצפון אמריקה. אני מקדיש לנושא לא מעט זמן".

"נרחיב את פעילות הסניף הישראלי", סיכם פרידמן, "והוא ימנה עד סוף 2018 כ-300 עובדים, ערבים ויהודים. אני מאמין כי ישראל היא המקום הנכון לפעול בו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים