מחקר: מחצית מהמנכ"לים יעשו שימוש במחשוב קוגניטיבי עד 2019

על פי מכון יבמ לערך עסקי, 73% מהמנכ"לים מעריכים כי מחשוב קוגניטיבי ימלא תפקיד מרכזי בעתיד הגופים בראשם הם עומדים ● מומלץ להטמיע את התחום בשלושה שדות בארגון: ב-IT, במכירות ובאבטחת מידע

מזי גלאור, סמנכ"לית השיווק של יבמ ישראל. צילום: מירי דוידוביץ'

מחשוב קוגניטיבי הוא תחום בעל פוטנציאל רחב במיוחד לשיפור תהליכים עסקיים, כך על פי דו"ח חדש של מכון יבמ (IBM) לערך עסקי (IBV).

כך, 73% מהמנכ"לים שהשתתפו במחקר, העריכו כי הטכנולוגיה החדשה הזאת עתידה למלא תפקיד מרכזי בארגון בראשו הם עומדים. כל המשתתפים צפו כי פרויקטים בתחום המחשוב הקוגניטיבי יניבו החזר של 15% בשנה על ההשקעה.

הדו"ח, הנושא את הכותרת "מאיצים המצאה מחדש של חברות: איך לבנות ארגון קוגניטיבי", מבוסס על סקר שהקיף 6,000 מנהלים ברחבי העולם ממגוון תחומי משק ותעשייה.

על פי המחקר, בעוד ההשקעה בתחום המחשוב הקוגניטיבי צפויה להניב יתרונות תחרותיים משמעותיים – הרי המנהלים מציגים סדרי עדיפויות ביישום הטכנולוגיה, ומתמקדים בתחומים עסקיים מוגדרים, לרבות IT, מכירות, אבטחת מידע וחדשנות. המחקר בחן את סדרי העדיפות של המנהלים בארגונים ביישום ובאימוץ כלי מחשוב קוגניטיבי.

יח"צ: יבמ

יח"צ: יבמ

מחשוב קוגניטיבי הוא דור חדש של מערכות מידע המסוגלות להבין, לנמק, ללמוד ולתקשר עם בני אדם בשפה טבעית. לעומת כלים אנליטיים מסורתיים, המספקים תובנות מבוססות נתונים – מערכות קוגניטיביות יודעות להפוך את התובנות הללו בקלות רבה יותר להמלצות, שעל בסיסן ניתן לפעול.

תוך שלוש שנים ההשקעה תזנק מ-3 ל-31 מיליארד דולר

דו"ח חדש של חברת הייעוץ ומחקר השווקים IDC, צופה כי ההוצאה העולמית על פלטפורמות קוגניטיביות תזנק: משלושה מיליארד דולר ב-2016 ליותר מ-31 מיליארד דולר ב-2019.

על פי המחקר של יבמ, מחצית מהמנכ"לים של חברות בשוק העולמי מתכננים לאמץ כלי מחשוב קוגניטיבי עד 2019. הדו"ח מציג שורת תובנות אודות האופן שבו מנהלים מתכוונים לקבוע את סדרי העדיפויות שלהם בהשקעה בתחום המחשוב הקוגניטיבי, ומצביע על שלושה תחומים מרכזיים: האחד, מערך ה-IT יעשה שימוש בכלים קוגניטיביים, על מנת לתמוך בתהליכי תכנון, פיתוח ובדיקות מהירים יותר ויעילים יותר. אלה יאפשרו יעילות וגמישות גבוהות, והאצת התכנון של פתרונות חדשים.

תחום שני הוא המכירות. על פי המחקר, התחום הזה ימנף את הכלים הקוגנטיביים, על מנת לייעל שירותים ותהליכי קשר עם לקוחות, להרחיב את יכולות ניהול העסקים מול כל לקוח, לשפר מכירות צולבות ומשלימות, ולייעל את ניהול הזדמנויות המכירה. כל זאת, באמצעות הבנה עשירה יותר של ההקשר בו מתנהל המגע עם הלקוח.

התחום השלישי הוא אבטחת מידע. על פי המחקר, בעזרת כלים קוגניטיביים יתאפשר אבחון מהיר יותר ואמין יותר של ניסיונות הונאה, או פעילויות אחרות הנשענות על הבנת כמויות גדולות של מידע – מובנה ובלתי מובנה. באמצעות האצת זיהוי האיומים, וצמצום הזמן הנדרש להתמודדות עימם, ניתן לחסוך אלפי שעות עבודה של מומחים – ולשחרר את כוח האדם הזה להתמקדות בייזום פעילות עסקית קריטית.

להתחיל בקטן – ולהתרחב לקנה מידה גדול

הדו"ח ממליץ על שורת צעדים אותם נכון לנקוט, על מנת להאיץ את קצב החדשנות בעזרת כלים קוניגיטיביים: לחזות את העתיד ולהתוות אסטרטגיה דיגיטלית ל-18-24 החודשים הבאים, תוך אימוץ כלים קוגניטיביים במסגרת מספר מוגבל של מיזמים ארגוניים; להגדיר ולעדכן רעיונות ומודלים – לספק התנסות ולהכשיר את הארגון בתובנות אודות האופן שבו משתמשים ביכולות קוגניטיביות; ליצור מאגרים משותפים של שימושים ויישומים ולהגדיר סטנדרטים ושיקולי ארכיטקטורת מערכות התפורים לצורכי הארגון; להעריך את הצרכים בשוק ובקרב המשתמשים, להגדיר את חוויית השימוש העתידית בתהליכים מקצה לקצה, ואת היכולות אותן מסוגלים כלים קוגניטיביים לספק במסגרת הזאת; להתחיל בקטן, ב'מודל חממה' ולהתרחב לקנה מידה גדול, תוך ניטור היקף המימוש של ערך עסקי חדש, וביצוע התאמות על פי הצורך.

לדברי מזי גלאור, סמנכ"לית השיווק של הענק הכחול בישראל, "החברה מקדמת בעולם את מהפכת המחשוב הקוגניטיבי זה יותר מחמש שנים. מאז, התפתחה הטכנולוגיה עתירת ביצועים והיא משלבת יחד גישות חדשניות מעולמות הבינה המלאכותית, ה-Big Data, שפת מחשב טבעית ולמידת מכונה".

"בכל העולם הולכת וגוברת מגמת השימוש במחשוב קוגניטיבי. באחרונה המגמה הזו צוברת תאוצה גם בישראל. אנו פועלים יחד עם לקוחותינו כדי לקדם את המהפכה אל השטח – ולהעמיק את הטמעתה במגוון תחומים ותעשיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים