יוטיוב מצטרפת למאבק בטרור

החברה הכריזה על ארבעה שלבים חדשים במאבקה בתוכן המוגדר "קיצוני" ● האם זה מה שיפחית את מספר סרטוני הטרור?

עוד דרך שבה ארגוני הטרור מנצלים את הרשתות החברתיות לטובתם. אילוסטרציה: BigStock

בחודשים האחרונים נמצאות פלטפורמות המדיה החברתית בלחץ לעשות יותר בכל הקשור בהיותן במה אטרקטיבית לתוכן המקדם קיצוניות אלימה ותעמולת טרור. השבוע דווח כי פייסבוק (Facebook) משתמשת באינטליגנציה מלאכותית כדי להילחם בטרוריסטים בפלטפורמה שלה. אלא שפייסבוק היא לא היחידה שהודיעה על אמצעים חדשים במאבק נגד הטרור: גם יוטיוב (YouTube) עשתה זאת.

אתר הסרטונים המפורסם, שנמצא בבעלות גוגל (Google), הודיע על ארבעה צעדים חדשים שבהם ינקוט בכדי להתמודד עם "פעילות קיצונית" על הפלטפורמה.

מהם ארבעת הצעדים?

במאמר שפרסם בפייננשל טיימס (FT) כתב קנט ווקר, סגן נשיא בכיר ויועץ כללי של גוגל, כי יוטיוב עובדת עם ממשלות שונות ועם רשויות אכיפת חוק בכדי לזהות ולהסיר "תוכן קיצוני", וכי היא השקיעה במערכות המסייעות למשימה. הראשון מבין ארבעת הצעדים הוא הרחבת השימוש במערכות אלה, בכדי לזהות טוב יותר סרטונים הקשורים לטרור, תוך שימוש בלמידת מכונה ל-"אימון סיווגי תוכן חדשים שיעזרו לנו לזהות במהירות ולהסיר תוכן שכזה".

החברה גם הרחיבה את מאגר המשתמשים ה-"מהימנים" שלה, שהם קבוצת מומחים בעלי הרשאות מיוחדות לבדיקת תוכן מסומן, שנחשד כמפר את הנחיות השימוש. ווקר ציין שהחברה כמעט שהכפילה את הגודל של התוכנית "על ידי הוספת 50 ארגונים לא ממשלתיים מומחים ל-63 הארגונים שכבר נמצאים בתוכנית". הוא כתב שגוגל תספק לתוכנית כספים נוספים. המאמץ המורחב יאפשר ליוטיוב להתבסס על קבוצת המומחים בכדי למקד מאמץ גם בסוגים ספציפיים של סרטונים – שמכילים, למשל, תכנים שעוסקים בפגיעה עצמית.

השלב השלישי הוא הצגת מדיניות נוקשה יותר בנוגע לקטעי וידיאו שלא ממש מפרים את הסטנדרטים של הקהילה. קטגוריה זו כוללת "קטעי וידיאו המכילים תוכן דתי או גזעני מתנשא", למשל. סרטונים אלה לא יוסרו, אך יוסתרו מאחורי אזהרה, ולא יתאפשר למי שהעלה אותם למשוך הכנסות ממודעות – כתוצאה מהשינוי שחל בראשית השנה במדיניות המודעות של החברה.

לבסוף, יוטיוב תנסה להשתמש במתודיקה מנצחת על ידי פיתוח תוכנית יוצרים לשינוי שלה, שתפנה משתמשים מסוימים מארגוני טרור, כגון דאעש, לתוכן המוגדר "אנטי קיצוני". "גישה מבטיחה זו רותמת את העוצמה של פרסום ממוקד באינטרנט בכדי להגיע למגויסים פוטנציאליים של דאעש ולנתב אותם לעבר סרטונים נגד טרור, שיכולים לשנות את דעתם לגבי הצטרפותם", הרחיב ווקר.

צעדים חדשים אלה באים מספר שבועות לאחר הפיגוע הקטלני במנצ'סטר, שגרם לראשת ממשלת בריטניה, תרזה מיי, לקרוא להחלת תקנות חדשות על חברות האינטרנט. רגולטורים אירופיים אחרים שוקלים אפשרויות להתנהלות נוקשה יותר: בגרמניה עומדת על הפרק חקיקת חוק שיטיל קנסות ענקיים על חברות מדיה חברתית שלא מסירות תוכן קיצוני במהירות, ואילו האיחוד האירופי אישר באחרונה סדרה חדשה של הצעות לחייב חברות לחסום תוכן פוגעני שכזה.

ווקר – שהסביר שיוטיוב עובדת לצד חברות עמיתות ומתחרות, כמו פייסבוק וטוויטר (Twitter), בכדי לפתח כלים וטכניקות לתמיכה במאמצים נגד הטרור באינטרנט – הודה במאמר שלמרות המאמצים הרבים שנעשים, עדיין יש לעשות יותר בנדון, ובמהרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים