הדור השלישי של הניידים בפרויקט "מחשב לכל ילד" יציע מחשבי לוח בעלי עיצוב דקיק במיוחד

הדגם החדש, XO 3, יהיה מבוסס על פלסטיק גמיש ובלתי שביר שיציע יכולות מגע מלאות ● הוא יתבסס על מעבד של ARM ויהיה זמין ב-2012

הדור השלישי של מחשבי הפרויקט "מחשב לכל ילד", מדגם XO 3, עתיד להיות מחשב לוח דקיק גזרה במיוחד שיהיה מבוסס על פלסטיק גמיש ובלתי שביר, שיציע יכולות מגע מלאות. בעזרת תוכנה מיוחדת, יוכל ה-XO 3 לשמש כמחשב נייד לכל דבר – על ידי שימוש במקלדת וירטואלית, או כמערכת ניווט, קורא ספרים אלקטרוניים ואפילו לוח שמשמש למשחקים פשוטים. השקת המחשב צפויה ב-2012 ותג המחיר שלו, כיאה לפרויקט, יעמוד על פחות  מ-100 דולרים.

יצוין, כי מחשב הדור השני של הפרויקט, XO 2, בוטל. כזכור, הוא היה אמור להיבנות כ-"ספר" שמציג יכולות דומות ל-XO 3, אך במבנה מעט שונה. מעבר לשינוי המבני בדור הבא של ה-XO, הודיע ארגון OLPC, כי הוא החליט לשנות את החומרה שמשמשת את מחשבי הדור הנוכחי. מעבד ה-AMD שמשובץ בגרסה 1.5 יוחלף במעבד של VIA וכמות זיכרון ההפעלה תוגדל ל-1 ג'יגה-בייט בגרסה שתהיה זמינה כבר בחודש הבא. גרסה 1.75 של המחשב – שאמורה להיות מושקת רק בתחילת 2011 – תכלול כבר מסך מגע בגודל 8.9 אינץ', ותציע מעבד מתצורת ARM, שתספק את המעבד גם עבור ה-XO 3.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים